• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-01 16:35:07 följande:
    Hehe, så modern är inte jag och min mobil...

Har du inte nån som kan ta emot klänningen åt dig då? Eller få leverans till närmaste staden i fjällen?
    Ja jag funderar ¨på att ge en kompis nyckeln hem hit så kan hon ta emot den. ja jag har telefonen men e inte helt med på hur den fungerar ...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-01 16:36:37 följande:
    Ja jag funderar ¨på att ge en kompis nyckeln hem hit så kan hon ta emot den. ja jag har telefonen men e inte helt med på hur den fungerar ...
    Fast å andra sidan, om du ger en kompis nyckeln så får du ändå inte se hur den ser ut förrän du kommer hem från fjällen. Obestämd
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-01 16:40:36 följande:
    Fast å andra sidan, om du ger en kompis nyckeln så får du ändå inte se hur den ser ut förrän du kommer hem från fjällen. Obestämd
    Nej jag vet!! Ahh svårt o jag tror den femte är tisdag o jag kommer hem lördag igen så det blir ju en låååååång vecka i fjällen
  • Aylas

Kul att få se lite bilder sen

"Min Bella" ligger i på högtryck - hon har till och med bett mig skynda på Har legat däckad en vecka och inte orkat svara på hennes mail... Så nog är de igång. Min klänning är nu i produktion så jag tror att det blir lugnt i mailboxen från Bella ett tag.

• Skumboll
    Aylas skrev 2011-03-01 17:43:18 följande:
    Kul att få se lite bilder sen

"Min Bella" ligger i på högtryck - hon har till och med bett mig skynda på Har legat däckad en vecka och inte orkat svara på hennes mail... Så nog är de igång. Min klänning är nu i produktion så jag tror att det blir lugnt i mailboxen från Bella ett tag.
    Blä, nu blir jag lite sur (inte på dig, men på bellorna!). Jag beställde januari och det händer NADA här!
  • Skumboll

Ni som har beställt nyligen och vars klänning är i produktion, när har ni sagt att ni gifter er? För jag antar att alla fått den frågan av Milly?

• Aylas
    Skumboll skrev 2011-03-01 17:53:43 följande:
    Ni som har beställt nyligen och vars klänning är i produktion, när har ni sagt att ni gifter er? För jag antar att alla fått den frågan av Milly?
    Jag är inte säker på om jag fyllde i det fältet, men gjorde jag det så skrev jag den 20 aug.

Funderade på om jag skulle skriva tidigare, för att de inte skulle kunna "maska".
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-03-01 17:58:47 följande:
    Jag är inte säker på om jag fyllde i det fältet, men gjorde jag det så skrev jag den 20 aug.

Funderade på om jag skulle skriva tidigare, för att de inte skulle kunna "maska".
    Hehe, jag gifter mig ju i mitten på augusti men skrev mitten på maj för att pressa dem lite. Om allt blir pannkaka (ja, de verkar ju inte ens ha börjat med min klänning....lite orolig blir jag!) så behöver jag ju tid att hitta någon annan. 
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-03-01 18:04:36 följande:
    Hehe, jag gifter mig ju i mitten på augusti men skrev mitten på maj för att pressa dem lite. Om allt blir pannkaka (ja, de verkar ju inte ens ha börjat med min klänning....lite orolig blir jag!) så behöver jag ju tid att hitta någon annan. 
    men du beställde och betalade ju innan mig, och min är i produktion... men du hade väl lite strul med att få betalningen bekreäftad? Fick du "mätmailet" innan eller efter att du fick betalningen bekräftad?

jag gjorde klart mätningarna i måndags och nu har de börjat.
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-03-01 18:15:07 följande:
    men du beställde och betalade ju innan mig, och min är i produktion... men du hade väl lite strul med att få betalningen bekreäftad? Fick du "mätmailet" innan eller efter att du fick betalningen bekräftad?

jag gjorde klart mätningarna i måndags och nu har de börjat.
    Jag skickade in alla mina mått samma dag som jag betalade, dvs 30 jan. Sedan dröjde det länge innan de ens bekräftade att de fått betalningen.... 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden