1700tal skrev 2011-03-02 15:56:52 följande:
Pjuw, trodde vi hade hört sista ordet från dig och inte skulle få se bilderna.

Förstår vad du menar med att den ser lite pösig ut under/vid ärmen. Men det går säkert lätt att åtgärda om du har möjlighet att ringa in och göra pilar på bilden i din feedback.
Det hjärtformade, antar att du menar underklänningen/alltså lagret under? Tror du verkligen det tyget överhuvudtaget kommer synas när överklänningen sys i det riktiga tjockare tyget och med spets på dessutom?
Rosetten - tycker själva rosetten är propotionerlig. Eller menar du de långa flärparna som går ner långt, att de inte är lika långa? Jag tycker rosetten var jättefin.

Jag håller precis på att ringa in och skriva att det är FÖR pösigt. Jag funderar på om man ska be dem ringa ur mer (under armen till alltså) eller bara sträcka ut. Eh, fattar du vad jag menar? Och tycker du att det är för pösigt även på baksidan?
Ja, precis, det är lagret under jag menar. Den delen kommer ju sys i elastic satin och det övre lagret i spets så visst kommer det väl synas? Jag tänker också att det är obekvämt med något som går så högt upp.... jag har inte så mycket att fylla ut med lixom.
De har dessutom gjort spetsdelen (den övre) mer draperad och veckad än vad det är på originalet. Jag vet inte vad som är finast?
Rosetten är kanske okej men jag tänker på att banden ser så smala och "fjösiga" ut. Längden är okej och även att de är olika långa men jag tror jag stör mig på bredden.