• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Okej, här är bilderna! 
    Jag tycker nog att överdelen, som ska vara i spets, precis vid/under armen ser lite pösig ut? Och så tycker jag att delen under, den hjärtformade, går lite för högt upp framtill! Vad säger ni?
    Vad säger ni om att rosetten förresten? Tycker den ser lite oproportionerlig ut?

• 1700tal

Hur var det, hade du provat din la sposa eller inte? Vet att vi pratat om provning förut men minns inte om du hade det.. Funderar på att helt enkelt leta upp en butik som har den och åka och prova. Risken är väl bara att jag går därifrån med en kasse och en väääldigt spräckt budget!

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-02 15:44:32 följande:

Okej, här är bilderna! 
    Jag tycker nog att överdelen, som ska vara i spets, precis vid/under armen ser lite pösig ut? Och så tycker jag att delen under, den hjärtformade, går lite för högt upp framtill! Vad säger ni?
    Vad säger ni om att rosetten förresten? Tycker den ser lite oproportionerlig ut?

Pjuw, trodde vi hade hört sista ordet från dig och inte skulle få se bilderna. Förstår vad du menar med att den ser lite pösig ut under/vid ärmen. Men det går säkert lätt att åtgärda om du har möjlighet att ringa in och göra pilar på bilden i din feedback.

Det hjärtformade, antar att du menar underklänningen/alltså lagret under? Tror du verkligen det tyget överhuvudtaget kommer synas när överklänningen sys i det riktiga tjockare tyget och med spets på dessutom?

Rosetten - tycker själva rosetten är propotionerlig. Eller menar du de långa flärparna som går ner långt, att de inte är lika långa? Jag tycker rosetten var jättefin.
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-02 15:46:25 följande:
    Hur var det, hade du provat din la sposa eller inte? Vet att vi pratat om provning förut men minns inte om du hade det.. Funderar på att helt enkelt leta upp en butik som har den och åka och prova. Risken är väl bara att jag går därifrån med en kasse och en väääldigt spräckt budget!
    Ja jag har provat den två gånger (butiken som har dem ligger väldigt nära där jag bor) hittillsGlad och ja jag tror risken finns att du köper den. Den sitter verkligen jättebra, så prova den låter absolut som ett alternativ...jag är bara rädd att jag kommer bli besviken när jag får på mig kopian om den inte blir densamma men det kan ju vara värt chansingen när det är så mycket billigare, har liksom draigt över på allt annat i bröllopsbudgetenGlad
  • S2011
    Skumboll skrev 2011-03-02 15:44:32 följande:

Okej, här är bilderna! 

hmm.. jag förstår hur du menar med den hjärtformade delen, det blir lite som "öron" på den. du kanske kan få lite rakare skärning utemot armhålorna? att man kapar "snibben" liksom?
    i övrigt tycker jag den är fantastisk! gillar rosetten också, den ger det lite extra.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 15:56:52 följande:
    Pjuw, trodde vi hade hört sista ordet från dig och inte skulle få se bilderna. Förstår vad du menar med att den ser lite pösig ut under/vid ärmen. Men det går säkert lätt att åtgärda om du har möjlighet att ringa in och göra pilar på bilden i din feedback.

Det hjärtformade, antar att du menar underklänningen/alltså lagret under? Tror du verkligen det tyget överhuvudtaget kommer synas när överklänningen sys i det riktiga tjockare tyget och med spets på dessutom?

Rosetten - tycker själva rosetten är propotionerlig. Eller menar du de långa flärparna som går ner långt, att de inte är lika långa? Jag tycker rosetten var jättefin.
    Jag håller precis på att ringa in och skriva att det är FÖR pösigt. Jag funderar på om man ska be dem ringa ur mer (under armen till alltså) eller bara sträcka ut. Eh, fattar du vad jag menar? Och tycker du att det är för pösigt även på baksidan?

Ja, precis, det är lagret under jag menar. Den delen kommer ju sys i elastic satin och det övre lagret i spets så visst kommer det väl synas? Jag tänker också att det är obekvämt med något som går så högt upp.... jag har inte så mycket att fylla ut med lixom.

De har dessutom gjort spetsdelen (den övre) mer draperad och veckad än vad det är på originalet. Jag vet inte vad som är finast?

Rosetten är kanske okej men jag tänker på att banden ser så smala och "fjösiga" ut. Längden är okej och även att de är olika långa men jag tror jag stör mig på bredden. 
  • S2011

skulle fått min klänning beställd i helgen som var. tji, fick jag.
    naturligtvis krånglar bekräftelsen av kortet på paypal och nu verkar det som att det inte kommer vara löst förrän till helgen. jag hoppas verkligen att det gör det också, annars kommer jag få ett vansinnesutbrott.
    dollarn är ju lägligt nog i superlåg kurs nu också, lagom till att man ändå inte kan beställa.
    (mutter, fräs, svordomar och andra fulheter) 

• Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-02 16:06:37 följande:
    hmm.. jag förstår hur du menar med den hjärtformade delen, det blir lite som "öron" på den. du kanske kan få lite rakare skärning utemot armhålorna? att man kapar "snibben" liksom?
    i övrigt tycker jag den är fantastisk! gillar rosetten också, den ger det lite extra.
    Tack, då är jag inte helt ute och cyklar. Jag har nu ritat dit att jag vill ha en mjukare form, den ska ju fortfarande vara hjärtformad men inte så förbaskat hög!!
    Och rosetten får vara kvar men jag har bett dem göra banden bredare. 
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-02 16:06:37 följande:
    Tack, då är jag inte helt ute och cyklar. Jag har nu ritat dit att jag vill ha en mjukare form, den ska ju fortfarande vara hjärtformad men inte så förbaskat hög!!
    Och rosetten får vara kvar men jag har bett dem göra banden bredare. 
  • Aniara4
    annaochmias skrev 2011-03-02 14:46:43 följande:
    Oj, vilka starka reaktioner! Som jag förstått det pratades det bara om att starta upp en NY tråd som ska vara rent informativ? Låter som en bra idé för min del iaf. Ärligt talat så hinner inte jag läsa igenom så många sidor som samlas sen min senaste inloggning och för mig skulle det vara perfekt om det fanns en tråd med bara rena uppdateringar om beställda klänningar från Kina med rescensioner och bilder. Om jag hade tid så skulle jag ju gärna läsa igenom allt annat i den här tråden, men jag hinner bara inte...
    Precis. Det är ju just därför att den här tråden funkar så bra som allmän småpratstråd som frågan har kommit upp om att flytta ut en del av informationen till en separat sammanställning. Så kan gänget här fortsätta prata ostört!

Jag kan bara tala för mig själv. Jag är just nu väldigt mycket i valet och kvalet hur jag ska göra med klänningen, och överväger kinaklänning eftersom jag ändå kommer att behöva köpa en måttbeställd. Samtidigt har jag en sjukdom som begränsar mig ganska mycket samtidigt som jag jobbar mer än jag egentligen orkar. Det är en fysisk omöjlighet för mig att läsa 2600 inlägg för att vaska fram vilka erfarenheter det finns av olika företag.
    Någon annan kanske har dyslexi och läser jättelångsamt, eller kanske bara inte har tid de fem minuter man får vid datorn medan ungarna tittar på Bolibompa. Hur som helst tycker jag det är ganska taskigt att kalla alla nya för lata för att man inte vill sitta och läsa 2600 inlägg varav en stor del handlar om andra saker än det man letar efter.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är som är så upprörande med att några av oss önskar oss sådan informativ sammanfattning. Det är väl ingen som försöker förbjuda er att prata med varann?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden