• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-03-03 10:01:40 följande:
    1700tal: Tyvärr hittar jag ingen liknande klänning på någon kina-sida (känns som jag kollat igenom 600 stycken)  
    Nej, de har inga som är exakt. De jag spontant tänker på (som man kanske kan utgå från och sen be dem ändra på) är:

Men du kan ju även skicka en bild på den och be om prisförslag.
  • Knopan

"Men du kan ju även skicka en bild på den och be om prisförslag.  "

Kan man göra det alltså? De syr alltså upp klänningar som de inte har i sitt "sortiment"?

• Mia4

Då var man borta ett tag, så fick man lite läsning här på förmiddagen! Flört

Skumboll: Jag förstår vad du menar med klänningen. Jag hoppas att du fram vad du menar till sömmerskorna! Tror att klänningen kommer att bli fantastisk! Angående armbandet skulle jag själv välja det med många pärlor.

1700tal: Wow, vilken klänning!

mahj26: Jag gifter mig också den 30/7 och beställde min klänning den 7 feb. Jag räknar med att den är klar i början av april. Fick ett mail att det skulle ta 50 dagar. Då skickade jag in bilder och får den uppsydd efter mina mått. Sidan blev kapad för ett x antal veckor sedan och de verkar inte ha fått ordning på den än! Själva företaget fungerar ändå och man kan maila dem för att få kontakt. 

Själv har jag suttit och ritat på testbilderna för att få klänningen som jag vill. Det är först och främst draperingen som ska vara sned och inte rak. Fick också ett snabbt svar av någon av alla Bellor om att de skulle fixa till det. Nu känns det bara som en evighet innan den kommer hem till mig! 
  • Skumboll
    Knopan skrev 2011-03-03 10:27:05 följande:
    "Men du kan ju även skicka en bild på den och be om prisförslag.  "

Kan man göra det alltså? De syr alltså upp klänningar som de inte har i sitt "sortiment"?
    Självklart gör de det! Jag har beställt två klänningar - ingen av dem finns i deras sortiment!
  • 1700tal
    mahj26 skrev 2011-03-03 10:05:16 följande:
    Har de (milly) lagt ner sidan helt, eller är det bara tillfälligt? Har sett många som tipsat om millybridal.com
    Ingen vet om det är tillfälligt eller när den iaf kommer tillbaka. De fick nån jättedatakrasch...
    Skumboll skrev 2011-03-03 09:40:46 följande:
    Nejdå, och är de rosa ska jag inte ha rosa! (man kan välja färg!)

Nu blir jag lite tokig på alla bellor. Jag fick snabbt svar på mina ändringar, då sa hon att pösigheten bara blev så för att det är testklänningen och i fel material.... den riktiga klänningen skulle ju vara i chiffong så jag skulle inte vara orolig. Men så säger jag att den delen ska ju vara i spets - inte chiffong. Då får jag detta svar.... Förvånad

"Our designer said the upper part is made of tulle+lace,the bust part will be made of lace +elastic satin". 

WHAT? Den undre delen ska vara i elastic satin och den övre i spets. Ska det vara så svårt att fatta?
    ME! Vad menar de då, fattar inte heller riktigt. Fast som du säger att den övre ska va i spets - det säger ju de oxå. Men med elastic satin under ju, annars blir den ju genomskinlig. Och upper part av tyll och spets. Antar att de menar midjedelen då? Alltså det smala partiet mellan bystdelen och kjolen? Verkar ju visserligen logiskt att få in lite mjuk tyll där ihop med spetsen. Eller?

Och när du skriver den "undre" delen, menar du midjepartiet eller kjolen? För du hade ju empirskärning, visst var det ett mellanparti mellan byst och kjol? Kan du inte länka in den igen, går ju inte att se ditt galleri?
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-03-03 10:14:00 följande:
    Oj, förstår att du fick lite panik. Men kan nog lugna dig lite (syr ju mkt historiska kläder med snörning ). Men tror inte att det lösa stycket på bilden är iläggsdelen under snörning (de är inte veckade). Är 100% säker på att det stycke som syns rakt bak är vänster bakstycke som de inte nålat på rätt ställe. Du ser ju att det är en stor glipa i vänster sida, där ska de styckena sys ihop. Höger bakstycke är ju inte med på bilden alls, ligger förmodligen på bordet bredvid. Men med tanke på formen på stycket är det helt klart ett bakstycke och den högra kanten/linjen på stycket stämmer överrens med den sneda linjen som är vid snörningen. Iläggsbiten brukar de förresten inte ha med på testklänningen har jag sett. Tog en snabb bild på min iläggsskivan med boppers. Den är bara 15 cm bred.

Oh, tack! Håller på att knåpa ihop ett mail till dem nu. Du lugnade mig verkligen.
  • Knopan
    Skumboll skrev 2011-03-03 10:33:22 följande:
    Självklart gör de det! Jag har beställt två klänningar - ingen av dem finns i deras sortiment!
    Ooh, fränt! Från vilken sida har du beställt?
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-03 10:27:37 följande:
    Då var man borta ett tag, så fick man lite läsning här på förmiddagen! Flört

Skumboll: Jag förstår vad du menar med klänningen. Jag hoppas att du fram vad du menar till sömmerskorna! Tror att klänningen kommer att bli fantastisk! Angående armbandet skulle jag själv välja det med många pärlor.

Själv har jag suttit och ritat på testbilderna för att få klänningen som jag vill. Det är först och främst draperingen som ska vara sned och inte rak. Fick också ett snabbt svar av någon av alla Bellor om att de skulle fixa till det. Nu känns det bara som en evighet innan den kommer hem till mig! 
    Jag har bella på chatten just nu.... och det verkar lösa sig, vanliga kommunikationsproblem bara.  
    De ville ha tyll under spetsen för att göra den delen mer bekväm, jag litar på att de har rätt. Och spets på den undre delen var nog bara ett missförstånd mellan "designern" och bella själv. 

Och jag bad dem gör ändringar igår - idag skickade hon nya bilder på själva ringningen. De jobbar på rätt snabbt med andra ord!
    Visst känns det som att det kommer ta evigheter innan man har klänningen i handen men när de väl börjat så verkar det ju gå rätt snabbt!
  • mahj26
    1700tal skrev 2011-03-03 09:49:09 följande:
    Darling Daisy skrev 2011-03-02 21:20:41 följande:
    Dock finns det en vänlig själ här inne som kan hela sortimentet utantill..
    That would be me... Har alla bilder och artikelnummer. Har nån en bild från den nedlagda millysidan och inte hittar den på weddingdressforless, bifoga bild så letar jag upp den.
    Sommarbrud skrev 2011-03-02 21:31:33 följande:
    Vad tycker ni om denna ?
    Mia4 skrev 2011-03-03 10:27:37 följande:
    mahj26: Jag gifter mig också den 30/7 och beställde min klänning den 7 feb. Jag räknar med att den är klar i början av april. Fick ett mail att det skulle ta 50 dagar. Då skickade jag in bilder och får den uppsydd efter mina mått. Sidan blev kapad för ett x antal veckor sedan och de verkar inte ha fått ordning på den än! Själva företaget fungerar ändå och man kan maila dem för att få kontakt. 
    Letar efter en ganska enkel klänning...har fastnat lite för denna från Lilly:
    Gillar verkligen draperingen i midjan

Detta är nog det närmaste jag hittat på "hemmaplan"...men jag gillar inte riktigt draperingen som fortsätter och "går ihop" nedanför höften...

Nån som sett någon liknande på typ millybridal eller liknande?
    Gärna inte alltför dyr ;)
  • Skumboll
    Knopan skrev 2011-03-03 10:35:49 följande:
    Ooh, fränt! Från vilken sida har du beställt?
    Milly!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden