• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Euhm.... testklänningen är sydd i standardstorlek fick jag veta! Och så syr de den riktiga i de mått jag skickat in.... varför gör de så?

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-03-03 10:34:13 följande:
    Oh, tack! Håller på att knåpa ihop ett mail till dem nu. Du lugnade mig verkligen.
    Vad bra, so please don't worry, som Bella brukar skriva.

Dessutom kommer de att skicka fler bilder när den är ihopsydd.
    mahj26 skrev 2011-03-03 10:39:46 följande:
    Letar efter en ganska enkel klänning...har fastnat lite för denna från Lilly:
    Gillar verkligen draperingen i midjan

Detta är nog det närmaste jag hittat på "hemmaplan"...men jag gillar inte riktigt draperingen som fortsätter och "går ihop" nedanför höften...

Nån som sett någon liknande på typ millybridal eller liknande?
    Gärna inte alltför dyr ;)
    Tycker dessa är de ur hela millys sortiment som är mest lik Lilly-klänningen. Särskilt de tre första. Säg till om du vill se större och fler bilder på nån av dem! Och art.nr.

• Farmall
    1700tal skrev 2011-03-03 11:07:03 följande:
    Vad bra, so please don't worry, som Bella brukar skriva.

Dessutom kommer de att skicka fler bilder när den är ihopsydd.
    mahj26 skrev 2011-03-03 10:39:46 följande:
    Letar efter en ganska enkel klänning...har fastnat lite för denna från Lilly:
    Gillar verkligen draperingen i midjan

Detta är nog det närmaste jag hittat på "hemmaplan"...men jag gillar inte riktigt draperingen som fortsätter och "går ihop" nedanför höften...

Nån som sett någon liknande på typ millybridal eller liknande?
    Gärna inte alltför dyr ;)
    Tycker dessa är de ur hela millys sortiment som är mest lik Lilly-klänningen. Särskilt de tre första. Säg till om du vill se större och fler bilder på nån av dem! Och art.nr.

Tack. Hihi, precis ordagrant från bella. Skrattande
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-03-03 10:44:27 följande:
    Hm...men ter klänningar alltså? Ska det tolkas som att de första två inte var bra? Eller lider du - precis som jag - av svår beslutsångest?
    Nja, den första var jag inte nöjd med. Den är fin, men den blev inte riktigt som jag tänkte. Därför håller jag mig nu till millys egna grundmodeller och ändrar därefter. Då kan det inte blir helfel.

Öööh, skulle nog säga att lider av en blanding av beslutsångest och storhetsvansinne just nu!
    Farmall skrev 2011-03-03 11:04:19 följande:
    Tack skumboll. Jag skrev så här:

Hello.

Thank you for the pictures.

I`m just a bit confused about the back. It looks like the corset lacing will be very wide. I want the lacing about this wide, look at my picture.

I also wonder if you can make the wrinkle a bit diagonally like I painted at the last picture.

Regards Linda

Kan jag skicka det så?
    Fast skriv pleats istället för wrinkle. Pleats är veck och wrinkle är rynkat. Rynkat över magen vill du väl inte ha?

Skumboll skrev 2011-03-03 11:05:49 följande:
    Euhm.... testklänningen är sydd i standardstorlek fick jag veta! Och så syr de den riktiga i de mått jag skickat in.... varför gör de så?
    Va? Konstigt... Men hur kan de då fråga om man vill få testklänningen hemskickad mot några 100-lappar för att prova att storleken stämer??!
  • Farmall

Nu är det skickat, så nu ska jag sluta terrorisera er, med mina frågor. Så svårt att sitta själv och få till allt så någon annan förstår. Roligt också att se framsteg. Nu kanske de dragit igång ordentligt efter nyårsfirandet.

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-03-03 11:09:22 följande:
    Tack. Hihi, precis ordagrant från bella. Skrattande
    Haha, jo, tror hon skrev det totalt ett 20-tal ggr under processen för min första klänning!
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-03-03 11:14:46 följande:
    Nja, den första var jag inte nöjd med. Den är fin, men den blev inte riktigt som jag tänkte. Därför håller jag mig nu till millys egna grundmodeller och ändrar därefter. Då kan det inte blir helfel.

Öööh, skulle nog säga att lider av en blanding av beslutsångest och storhetsvansinne just nu!
    Farmall skrev 2011-03-03 11:04:19 följande:
    Tack skumboll. Jag skrev så här:

Hello.

Thank you for the pictures.

I`m just a bit confused about the back. It looks like the corset lacing will be very wide. I want the lacing about this wide, look at my picture.

I also wonder if you can make the wrinkle a bit diagonally like I painted at the last picture.

Regards Linda

Kan jag skicka det så?
    Fast skriv pleats istället för wrinkle. Pleats är veck och wrinkle är rynkat. Rynkat över magen vill du väl inte ha?
     Va? Konstigt... Men hur kan de då fråga om man vill få testklänningen hemskickad mot några 100-lappar för att prova att storleken stämer??!
    Ok, tack.

Säger detsamma. Man vill ju inte köpa testklänningen om den inte är i rätt mått. Konstigt.
  • Knopan

1700tal:  Okej    Det här är en sån djungel så jag tror jag kräks snart!

Har någon av er erfarenhet av www.dressale.com  ? 

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-03 11:14:46 följande:
    Skumboll skrev 2011-03-03 11:05:49 följande:
    Visst är det märkligt!? Jag undrar hur många gånger de gör så utan att kunden vet om det..... det var ju bara för att jag frågade specifikt som jag fick veta det. 
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-03 11:16:15 följande:
    Haha, jo, tror hon skrev det totalt ett 20-tal ggr under processen för min första klänning!
    Hahaha, jag har också fått höra den frasen några gånger...redan  
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden