• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Agape
    Jobbigt, feber, Har han det ofta ?

Vad spännande, ska ni bestämma menyn?
    Ja, feber har han rätt ofta och tyvärr får han så hög feber. Problemet är att han inte svarar riktigt bra på varken ipren eller alvedon så febern är som en jojjo. Men jobbigast är nog alla kräkningar, att han blir uttorkad på mindre än ett dygn. Ser ut som en vårdinstans här hemma med droppställningar och mediciner, apparater, pumpar osv. Men men, det är så det är.

Menyn har vi i princip bestämt redan, men det är en del frågetecken där ändå. Men det är mer planering av tider, upplägg, utsmyckning av lokalen, dukning osv som vi ska gå igenom idag. Massa praktiska saker med andra ord. Ska bli roligt!

Ursch vad jobbigt för er alla. Vi hade kräksjuka för någon månad sedan och lillkillen blev riktigt dålig och uttorkad, var ju ett riktigt heltidsjobb att sköta om honom och försöka hålla honom från att bli uttorkad med tvångsmatning av vätskeersättning osv.  Förstår att ni har fullt upp och att det är skönt med avlastning, ni gör ju ett jättejobb!. Är dessa symptom som en följd av hans övriga diagnoser?

Trevligt med god mat för er meny lät jätte god!

Vad tänkte ni bjuda på sommarbrud?
    OJ ja om  vi får smaka menyn ... Hmm vi har inte kollat så någa jag är ju extremt tråkig när det gäller mat, men vi ska ha ngt med kött för det vill Sambon ha sen har jag några veganer som kommer så jag kommer oxå äta vegan mat, är ingen köttfantast. Men vi har inte ens kollat måste sätta fart lite. Jag är mer ansvarig för efterätten. Vill ha ngt med choklad, men mamma säger att det är för tungt på sommaren tycker det låter dumt! Jag menar vill man inte ha efterätt får man äta tårta sen :)

Nämen choklad är väl aldrig fel!

Och gardinerna var jätte fina. Är också färgfeg men tror faktiskt jag skulle kunna ha de gardinerna till allt det vita!

flowerIowa: har inte beställt klänning ännu utan letar precis som dig. Tycker det är jätte svårt och fattar inte hur jag ska lyckas bestämma mig. Gillar spets men så hittar jag andra klänningar och vet inte om de kanske passar mig bättre.... Vi ska ha ett vinterbröllop i fjällen i en liten träkyrka så klänningen måste passa miljön....

Här väntar jag på att få skickade foton på lokal, miljö osv då vi inte själva bor i området där vigsel ska vara. har visseligen vart där tidigare men vill ha något att gå efter när jag planerar dukning osv. Lite jobbigt att planera när man är på annan ort.

• nawal01

Hejsan på er, jag undrar om ni kan hjälpa mig med en fundering?,

jag har hittat en hemsida som heter foryoudresses.com där dom har helt underbara klänningar (designers brudklänningar) för otroligt billiga priser, jag har exempelvis fastnat för pronovias 2011 för 2097kr inklusive frakt!!!

MIN fråga är känner någon till denna hemsida, är den seriös, är så rädd att man blir blåst och väntar ut tiden så är bröllopet runt hörnet och man känner paniken närma sig. Svara någon om ni känner till hemsidan på något sätt!

TACK!!!

• S2011
    nawal01 skrev 2011-02-27 13:40:17 följande:

jag har hittat en hemsida som heter foryoudresses.com där dom har helt underbara klänningar (designers brudklänningar) för otroligt billiga priser, jag har exempelvis fastnat för pronovias 2011 för 2097kr inklusive frakt!!!

MIN fråga är känner någon till denna hemsida, är den seriös, är så rädd att man blir blåst och väntar ut tiden så är bröllopet runt hörnet och man känner paniken närma sig. Svara någon om ni känner till hemsidan på något sätt!

TACK!!!
    har inte hört om dem förut, men tycker hemsidan ser seriös ut.
    om man tittar på hur de hanterar köp osv så tycker jag också att det känns seriöst.

kanske nån annan har lite mer hands-on-information? 
  • Skumboll
    Agape skrev 2011-02-27 12:38:31 följande:

Ursch vad jobbigt för er alla. Vi hade kräksjuka för någon månad sedan och lillkillen blev riktigt dålig och uttorkad, var ju ett riktigt heltidsjobb att sköta om honom och försöka hålla honom från att bli uttorkad med tvångsmatning av vätskeersättning osv.  Förstår att ni har fullt upp och att det är skönt med avlastning, ni gör ju ett jättejobb!. Är dessa symptom som en följd av hans övriga diagnoser?

Trevligt med god mat för er meny lät jätte god!

Tack vad gullig du är! Just kräkanfallen han får vet vi inte riktigt vad det beror på, han utreds fortfarande för kromosomfel, metabola och mitokondriella sjukdomar. Nu är ändå kräkningarna väldigt mycket bättre, fram till han var två så kräktes han iaf 30 gånger om dagen, nu kommer det "bara" i skov och beter sig ungefär som migränanfall. Vi har ju så mycket hjälpmedel för att slippa bo på sjukhus, knapp på magen är guld värt när ungen inte äter (för det är också ett stort problem, han har inte ätit riktigt sedan han var ett halvår). Man lär sig på något sätt att leva med det och ska man se det från den ljusa sidan har jag lärt mig otroligt mycket. 

Jag är inte mycket för förrätter så den fick gubben välja, men jag fick i gengäld välja efterrätt! Mumma!
    Ska bli en fröjd att provsmaka!
  • Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-27 11:13:25 följande:
    jag håller helt med dej, vill inte heller hålla på och pyssla och fixa och "jobba" med bröllopet. Superbra när nån annan kan fixa sånt.. Låter hur mysigt som helst med kyrka och slott! Var beställde du klänningen från? Kanske du redan skrivit nånstans, men jag är glömsk... har du nån bild på klänningen??
    Pleated Taffeta Wedding DressJag beställde min från milanoo.com o den ser ut så här.
  • Sommarbrud
    nawal01 skrev 2011-02-27 13:40:17 följande:

TACK!!!
    Sidan ser seriös men har aldrig hört talas om den. Men har nu hittat en klänning på sidan som jag vill ha ... Dumt att jag gick in o tittade!!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-27 15:14:26 följande:
    Sidan ser seriös men har aldrig hört talas om den. Men har nu hittat en klänning på sidan som jag vill ha ... Dumt att jag gick in o tittade!!
    Köp den också?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-27 15:16:22 följande:
    Köp den också?
    Haha ja den e väldigt fin men måste nog vänta tills jag fått hem den jag beställt... Men vad fin den var..

HUr mång har du beställt?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-27 15:19:12 följande:
    Haha ja den e väldigt fin men måste nog vänta tills jag fått hem den jag beställt... Men vad fin den var..

HUr mång har du beställt?
    Åh, jag såg att den var en jim hjelm.... en som jag har funderat på tidigare!

Jag har bara beställt två klänningar och en slöja.  
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden