• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    sandis1977 skrev 2011-02-26 11:07:08 följande:
    TACK! Jag får ju fråga vad de mäter i.. måste ju vara inches!
    Ja, det är med all sannolikhet inch. 
  • Sommarbrud

Skumboll: Blir det middag ikväll?

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 11:12:20 följande:
    Skumboll: Blir det middag ikväll?
    Vi ska inte dit på middag, vi ska gå igenom alla detaljer med restaurangen. Provsmakningen blir senare... 

Men ja, jag hoppas vi kommer iväg. Sonen ligger i hög feber och har sina vanliga kräkanfall men närmsta familjen är ju så vana så jag hoppas det ska gå bra. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 11:15:13 följande:
    Vi ska inte dit på middag, vi ska gå igenom alla detaljer med restaurangen. Provsmakningen blir senare... 

Men ja, jag hoppas vi kommer iväg. Sonen ligger i hög feber och har sina vanliga kräkanfall men närmsta familjen är ju så vana så jag hoppas det ska gå bra. 
    Jobbigt, feber, Har han det ofta ?

Vad spännande, ska ni bestämma menyn?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 11:16:18 följande:
    Jobbigt, feber, Har han det ofta ?

Vad spännande, ska ni bestämma menyn?
    Ja, feber har han rätt ofta och tyvärr får han så hög feber. Problemet är att han inte svarar riktigt bra på varken ipren eller alvedon så febern är som en jojjo. Men jobbigast är nog alla kräkningar, att han blir uttorkad på mindre än ett dygn. Ser ut som en vårdinstans här hemma med droppställningar och mediciner, apparater, pumpar osv. Men men, det är så det är.

Menyn har vi i princip bestämt redan, men det är en del frågetecken där ändå. Men det är mer planering av tider, upplägg, utsmyckning av lokalen, dukning osv som vi ska gå igenom idag. Massa praktiska saker med andra ord. Ska bli roligt!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 11:24:33 följande:
    Ja, feber har han rätt ofta och tyvärr får han så hög feber. Problemet är att han inte svarar riktigt bra på varken ipren eller alvedon så febern är som en jojjo. Men jobbigast är nog alla kräkningar, att han blir uttorkad på mindre än ett dygn. Ser ut som en vårdinstans här hemma med droppställningar och mediciner, apparater, pumpar osv. Men men, det är så det är.

Menyn har vi i princip bestämt redan, men det är en del frågetecken där ändå. Men det är mer planering av tider, upplägg, utsmyckning av lokalen, dukning osv som vi ska gå igenom idag. Massa praktiska saker med andra ord. Ska bli roligt!
    Ja det där med uttorkning är ju inte kul. Ni har ingen hjälp på helger ? Förutom av familj.

Vad ni är snabba med meny o sånt, när skulle ni gifta er?
  • Sommarbrud

Nu ringde mamma o vi ska till stan o titta¨på en lampa till köket

Ha en bra lördag

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 11:29:09 följande:
    Ja det där med uttorkning är ju inte kul. Ni har ingen hjälp på helger ? Förutom av familj.

Vad ni är snabba med meny o sånt, när skulle ni gifta er?
    Nej, men det är mer eller mindre självvalt! 

Ja, vi är ute i god tid kan man väl säga. Men jag är ju stenbock....  
    Vi gifter oss 13 augusti.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden