• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • linaamanda

Har ni/någon av er beställt fler än en klänning och hoppas att någon av dom blir bra? :)
    Är kanske så man får göra när de är så billiga....:P

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 16:11:59 följande:
    Nehä, du skojar! Det var så jag började mitt egna företag! Förvånad Jag är en synörd av stora mått. Syr ALLT här hemma, sofföverdrag, kläder, rubbet... Jag sydde barnkläder i 100% linne, tvättat i 90 gr och torktumlat så det blev supersoft. Hade en hel kollektion med underbara färger till både pojkar och flickor. De tålde allt, barnen kunde krypa i sandlådan och rulla sig i gräs, bara att slänga in dem i maskinen på 90 gr igen. Åh, letar efter bilder men de verkar vara i den gamla datorn. Har även (i samma företag) sytt funktionella hundkläder i ull som tål ur, skur och kyla.

Här är några av mina egendesignade kreationer på vår modell Ebba:

Ursäkta alla bilder, väldigt OT men nu gick jag igång totalt!

Vad ska du sy för barnkläder, har du exempelbilder? Vad för material, vilka färgskalor?

Men vad duktig du e på att sy, vad händigt! Varför slutade du med barnkläder?

Skumboll: Bilder är det bästa vi vet :)

Linaamanda: Vi är fler som beställt fler klänningar, jag är "bara" inne på min andra mest fr att jag inte vet vad jag vill ha o så ska sen välja :)
  • 1700tal
    Binis11 skrev 2011-02-25 15:40:43 följande:
    Har du länkar till domt rådarna?

Här är klänningen =)
    Vilken fin klänning!

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3915594-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3765954-1.html

Finns massor om du söker uppe i "sök bröllopstorget" och ändrar från artiklar till "forum".
    Malin24 skrev 2011-02-25 15:52:41 följande:
    Åh va ni skriver, här är man borta en dag och det har avhandlats hur mycket som helst, underbart!! Får så mycket bra tips!!Glad

Vet att jag tjatar lite men allvarligt nu har jag mejlat Bella tre gånger denna veckan utan svar...nästan ingen respons sen jag betalade in pengarna..bör man bli orolig?? Vill ju ha svar på mina frågor ang. tygerna...och veta om de har ngn tidsplan för min klänning....
    Ja, här skrivs det! Såna är vi, ingen hejd...

Det var ju konstigt. Jag har fått bra och snabba svar senaste veckan av Milly. Obestämd Det verkade ju ligga efter väldigt förut men flera av oss här i tråden har fått bättre respons nu. Men tre mail samma vecka utan svar?!
    linaamanda skrev 2011-02-25 16:00:55 följande:
    Tack för välkomnandet, va gulliga ni är!
    Ojdå länken verkade inte funka nej, så här kommer en bild istället:
    Vad tror ni om spetsen? Någon som beställt spets från Kanaca som vet hur kvaliten är? Gissar att man inte kan få tygprover hemskickat?
    Åh, vad fin!!! Jag skulle slå till, kan ju inte gå helfel! Gud, vad snygg! Inte så många kanaccafolk härinne just nu dessvärre, inte som låter sig höras iaf. Obestämd
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 16:07:48 följande:
    1700tal: Vilka fina rosor, kommer bli en toppen bukett, annars får du klippa ur soffan :)
    Haha!  Jo, om vintrarna fortsätter så här så finns risk för att det får bli soffan!

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 16:20:56 följande:
    Men vad duktig du e på att sy, vad händigt! Varför slutade du med barnkläder?

Typiskt fiskdrag - gillar nya projekt, gillar att designa och skapa. Men att sen sy på beställning och göra om samma sak om och om igen är dötrist... Men jag sålde en hel del faktiskt, mest barnkläderna.. Men sen kom nästa projekt i vägen.
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-02-25 16:25:48 följande:
    Malin24 skrev 2011-02-25 15:52:41 följande:
    Åh va ni skriver, här är man borta en dag och det har avhandlats hur mycket som helst, underbart!! Får så mycket bra tips!!Glad

Vet att jag tjatar lite men allvarligt nu har jag mejlat Bella tre gånger denna veckan utan svar...nästan ingen respons sen jag betalade in pengarna..bör man bli orolig?? Vill ju ha svar på mina frågor ang. tygerna...och veta om de har ngn tidsplan för min klänning....
    Ja, här skrivs det! Såna är vi, ingen hejd...

Det var ju konstigt. Jag har fått bra och snabba svar senaste veckan av Milly. Obestämd Det verkade ju ligga efter väldigt förut men flera av oss här i tråden har fått bättre respons nu. Men tre mail samma vecka utan svar?! 
    Hmm det var det här jag var rädd för , kanske har min Bella tagit pengarna och stuckitRynkar på näsan Eller så har hon helt enkelt semester ..

Vilken mejladress skickar du till?
  • Skumboll

1700tal skrev 2011-02-25 16:11:59 följande:

Nehä, du skojar! Det var så jag började mitt egna företag! Förvånad Jag är en synörd av stora mått. Syr ALLT här hemma, sofföverdrag, kläder, rubbet... Jag sydde barnkläder i 100% linne, tvättat i 90 gr och torktumlat så det blev supersoft. Hade en hel kollektion med underbara färger till både pojkar och flickor. De tålde allt, barnen kunde krypa i sandlådan och rulla sig i gräs, bara att slänga in dem i maskinen på 90 gr igen. Åh, letar efter bilder men de verkar vara i den gamla datorn. Har även (i samma företag) sytt funktionella hundkläder i ull som tål ur, skur och kyla.

Här är några av mina egendesignade kreationer på vår modell Ebba:

Ursäkta alla bilder, väldigt OT men nu gick jag igång totalt!

Vad ska du sy för barnkläder, har du exempelbilder? Vad för material, vilka färgskalor?

Haha, vilket sammanträffande. Jag har sytt sen jag var 3-4 år och det har alltid varit min passion och stora hobby. Tidigare sydde jag en hel del till mig själv, men det blir väldigt lite sådant nu, och sen sonen kom blir det i princip bara barnkläder men lite till hemmet också som gardiner och kuddar osv. Tiden räcker tyvärr inte till till allt jag skulle vilja göra. 

Mitt "hobbyrum" består av en hel maskinpark, gubben blir smått tokig på mig och mina maskiner. De är mina bebisar.

Jag älskar randigt, randigt i alla möjliga färgkombinationer. Så det blir nog en randig "kollektion" i jersey om jag bara hittar en bra leverantör med humana priser. Men jag har lite kontakt med en illustratör som ska hjälpa mig med mönster till tyger som jag ska trycka upp så småningom, om allt går väl. Vi får se. 

Bara för att jag pratar randigt hittade jag inga bilder på randiga kläder (ligger nog inte på denhär datorn), men här är lite andra varianter. 

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 16:29:23 följande:

Typiskt fiskdrag - gillar nya projekt, gillar att designa och skapa. Men att sen sy på beställning och göra om samma sak om och om igen är dötrist... Men jag sålde en hel del faktiskt, mest barnkläderna.. Men sen kom nästa projekt i vägen.
    Ja barnkläder är ju det roligaste som finns att handla. jag handlade innan jag fick barn till andras barn, har även lite tjejkläder som inte Wilton kan ha :)

Haha ja men skönt att du har en plan B med soffan, om vintern håller i sigCool
  • Skumboll

1700tal: Hittar du bilderna på dina barnkläder sedan någon gång så får du väldigt gärna visa!

• Sommarbrud

Skumboll: Vad ska du ha för färger?

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 16:39:19 följande:
    Skumboll: Vad ska du ha för färger?
    Åh, jag vet inte. Får lite beslutsångest när jag ska bestämma färger.... Kom med förslag!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden