• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    sandis1977 skrev 2011-02-26 10:45:07 följande:
    Tack för ditt svar!
    Vet inte hur jag ska mäta bara för deras siffror är ju inte i cm? Hur omvandlar jag det de skriver i cm?
    Hmm.. Tänker jag fel?
    Har försökt leta i denna tråd lite det var ngn som tipsade om en "omvandlare" som kunde översätta till cm men hittar inte, det är ju så många sidor. Har du provat att googla?
  • Sommarbrud
    sandis1977 skrev 2011-02-26 10:45:07 följande:
    Tack för ditt svar!
    Vet inte hur jag ska mäta bara för deras siffror är ju inte i cm? Hur omvandlar jag det de skriver i cm?
    Hmm.. Tänker jag fel?
    jag gjorde en google sökning och prova denna sida om det kan vara ngt uddq.se
  • sandis1977
    Agape skrev 2011-02-25 19:14:16 följande:
    skumboll och 17oo tal: vad duktiga ni är på att sy! Känner igen det där med att sy samma sak blir tråkigt... Gillar också att sy och har läst design och sömnad men nu är det mest en hobby. Men ibland så får jag små ryck och startar små projekt.

Vad tycker ni om dessa klänningar?

Jättefina klänningar!
    Nu är jag inte så "marängig" som person och jag brukar alltid tycka annorlunda mot alla andra :) Sandra är inte som alla andra liksom :)
    Den första och den sista gillade jag bäst av dina förslag.
  • sandis1977
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 10:48:11 följande:
    jag gjorde en google sökning och prova denna sida om det kan vara ngt uddq.se
    Tack för era svar!
    Är det i inches de mäter? Gud, jag känner mig som världens trögaste!

Blir det så här då..
    http://uddq.se/inches-till-centimeter.php
  • Skumboll
    sandis1977 skrev 2011-02-26 08:16:00 följande:
    Nu behöver jag er hjälp ska ni tro.
    Har hittat ett kostymset med 5 delar på ebay till vår son.

Men vad mäter de i och hur ska jag kunna omvandla detta i cm? Eller är Sz 6 till en normal 6 åring? HJÄLP!
    Om en månad ska jag ju mäta igen.. på mig själv men denna vill jag beställa nu bara för det är så billigt och passar det inte så hinner jag lätt köpa nytt..
    Är det inch de mäter i så tycker jag denna är bra;
    eslus.com/Gizmos/inchcm.html
  • Sommarbrud
    sandis1977 skrev 2011-02-26 10:50:07 följande:
    Tack för era svar!
    Är det i inches de mäter? Gud, jag känner mig som världens trögaste!

Blir det så här då..
    uddq.se/inches-till-centimeter.php
    Oj det har jag nog ingen koll på... Trodde det var det du menade, hmm

Det står inte hur de mätt? Borde ju finnas i vilken form de mätt
  • sandis1977

Nu när jag ändå är igång och skriver måste jag få passa på och slå ett slag för Ebay för er som inte hittat dit. Det är verkligen fantastiskt OCH billigt!
    Jag har de senaste dagarna handlat ivory sidenrosetter samt sidenband i ivory (ska sitta på ett band om både inbjudan, meny och vigselprogram)
    Brudväska.
    Organzapåsar i ivory.
    Strassarmband till mig själv. Kommer förmodligen köpa barnens (3) bröllopskläder där med. Nu har jag inte fått mina saker än, men jag är SÅ spänd!

Bifogar min klänning med, som jag efter mycket om och men bestämt mig för och drömmer om på nätterna :)

Nu fick man lite helhet i det hela :)

• sandis1977
    sandis1977 skrev 2011-02-26 11:04:19 följande:
    Nu när jag ändå är igång och skriver måste jag få passa på och slå ett slag för Ebay för er som inte hittat dit. Det är verkligen fantastiskt OCH billigt!
    Jag har de senaste dagarna handlat ivory sidenrosetter samt sidenband i ivory (ska sitta på ett band om både inbjudan, meny och vigselprogram)
    Brudväska.
    Organzapåsar i ivory.
    Strassarmband till mig själv. Kommer förmodligen köpa barnens (3) bröllopskläder där med. Nu har jag inte fått mina saker än, men jag är SÅ spänd!

Bifogar min klänning med, som jag efter mycket om och men bestämt mig för och drömmer om på nätterna :)

Nu fick man lite helhet i det hela :)
    Glömde att jag även beställt hjärt"ris" Sparade ca en hundring på bara det INKL frakt.
  • sandis1977
    Skumboll skrev 2011-02-26 10:50:53 följande:
    Är det inch de mäter i så tycker jag denna är bra;
    eslus.com/Gizmos/inchcm.html
    TACK! Jag får ju fråga vad de mäter i.. måste ju vara inches!
  • Sommarbrud
    sandis1977 skrev 2011-02-26 11:04:19 följande:
    Brudväska.
    Organzapåsar i ivory.

Fin klänning! Jag har aldrig beställt därifr¨n bara tittat lite, men väldigt många verkar nöjda med ebay, får kanske prova :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden