• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 22:30:45 följande:
    njae, jag vet vilken typ av ring jag vill ha.... men vi ska göra om/köpa nya förlovningsringar också, för de passar inte in med det jag/vi tänker oss nu... vi förlovade oss 2007, och hade inte en tanke på vigselring då...

ska se om jag kan hitta en bra bild att länka till, eller lägga in..

ja visst ligger det fint.. . konceptet passar oss perfekt, att liksom bara ingå i ett färdigt arrangemang, slippa fixa och dona själva... en avslappnad kväll med buffe och underhållning, PERFEKT!

vart ska ni gifta er? kyrka, fest, hur många gäster???

klänning, ringar... tell me!!
    Vi ska vara ca 40 gäster och gifter oss i en kyrka utanför sigtuna, själva middagen o festen ska vi ha på Görvälns Slott. Ska bli riktigt roligt, jag är världens minst pyssliga människa så det är fiffigt för mig att stället vi ska vara på fixar det mesta :) Klänningen hoppas jag blir bra, den som kommer om några veckor, ring har jag hittat bestämde den samtidigt som jag beställde minförlovnningsring för två år sedan. Men har inte köpt vigselringen ännu ska beställa den i april tror jag.
  • Sommarbrud
    solgrevinnan skrev 2011-02-27 07:54:54 följande:
    Ni får förlåta mig för att jag inte kollat igenom hela/alla trådar om det, men de är ju så gräsligt långa. Hemskt vad det babblas på. ;)

Jag ändrar mig ständigt, men just nu tror jag att jag vill ha den här klänningen. (Är det någon som vet vilket originalet är?) Men jag vet inte om jag vågar beställa från dressale.com, de har fått blandade recensioner och de är ju nästan för billiga. Så vilken kina-leverantör rekommenderar ni för den här sortens klänning? Eller ska jag chansa på dressale och låta en god väns mamma som är duktig på att sy rätta till det som inte blir perfekt? Jag har en budget för klänning på 2500kr.

Andra som jag kollar på just nu är den här, denna och den här. Blandad smak, som ni ser. ;)
    Oj svårt, hoppas ngn kan hjälpa dig det är ju så svårt. men är inte milly bra? Verkar väldigt många som är nöjda med deras klänningar
  • solgrevinnan

Millys hemsida funkar inte, är deras partner lika duktiga? Eller kan jag kontakta Milly direkt på någon mail?

• solgrevinnan

Ah, jag hittade att det är Milly som syr upp klänningarna till sidan man hänvisas till. Så då kan jag ju kolla via dom. :)

• Skumboll
    solgrevinnan skrev 2011-02-27 08:25:53 följande:
    Ah, jag hittade att det är Milly som syr upp klänningarna till sidan man hänvisas till. Så då kan jag ju kolla via dom. :)
    Du kan säkert beställa från det företaget, annars kan du maila milly direkt på;
    millybridal2001@gmail.com
  • flowerlowa

vilka fina klänningar, jag tycker det är oerhört vackert med sånna figurnära modeller, men jag behöver som sagt drapering..

jennifaer: tack för din kommentar, ja visst är klänningen fin.. det är nog klokt som du säger med lite mer drapering,, dock inte för mycket... jag sitter i flera timmar varje dag och kollar klänningar, skitsvårt att bestämma vilken som är MIN... min plan är att först boka tid i en butik för att prova ut vilken modell jag klär bäst i, och sedan leta upp en klänning via milly eller liknande och beställa från Kina. Tycker det är hutlöst att betala så fruktansvärt mycket för en klänning man använder 1 gång. Jag är övertygad om att jag kommer känna mig vackrare än någonsin på vår dag i vilket fall som helst!

• flowerlowa
    Sommarbrud skrev 2011-02-27 07:59:52 följande:
    Vi ska vara ca 40 gäster och gifter oss i en kyrka utanför sigtuna, själva middagen o festen ska vi ha på Görvälns Slott. Ska bli riktigt roligt, jag är världens minst pyssliga människa så det är fiffigt för mig att stället vi ska vara på fixar det mesta :) Klänningen hoppas jag blir bra, den som kommer om några veckor, ring har jag hittat bestämde den samtidigt som jag beställde minförlovnningsring för två år sedan. Men har inte köpt vigselringen ännu ska beställa den i april tror jag.
    jag håller helt med dej, vill inte heller hålla på och pyssla och fixa och "jobba" med bröllopet. Superbra när nån annan kan fixa sånt.. Låter hur mysigt som helst med kyrka och slott! Var beställde du klänningen från? Kanske du redan skrivit nånstans, men jag är glömsk... har du nån bild på klänningen??
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden