• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-04 12:44:34 följande:
    Ja jag tänkte passa på att beställa det samtidigt..vore jättesnällt om du har någraGlad förslag
    Här är ju millys olika:

http://www.myweddingdressforless.co.uk/index.php?cPath=13&osCsid=733eae00488df0a61bd80aff18af113a

Jag tycker absolut CL0002 (med två ringar) är bäst till din klänning.

CL0004 skulle nog inte funka till din eftersom den inte har ringar. Den är bara i tyll och den är fluffig och vid som den är men så fort tungt tyg kommer över så skunker den ihop till ingenting. En taftklänning (som inte väger så mkt) funkar bättre med en sån men din kommer ju vara i satin och ha myyyycket tyg och då är det suveränt med ringar. Ringarna är i tunn metall så du kan göra den mindre om du vill men jag tycker vidden på den är ganska lagom. Och då kan du röra benen fritt bland alla tygmassor.

CL0003 tycker jag är mkt bulligare än vad den ser ut på bilden, den har 3 ringar. Den övre ringen sitter ganska högt och det blir väldigt mkt "ballgown" av det. Den kanske funkar men eftersom din klänning smiter åt ganska långt ner över höften, så jag skulle köra på CL0002.  

Här är min klänning med alla underkjolarna, den till vänster den smalaste i bara tyll (och se vad lång klänningen blev i den), den i mitten är CL0002 och den högra är den med 3 ringar:

• 1700tal
    frallan skrev 2011-03-04 13:18:50 följande:
    Min klänning sitter nu fast i tullen
    Som man längtar efter att få sin klänning, jag orkar inte vänta en dag till på att den skall komma! Har inget emot att betala momsen men önskar at det fanns ett enklare sätt, kanske att man kunde betala den redan vid köpet av sin vara... det tog två dagar för min klänning att ta sig från kina till göteborg och kommer typ ta en vecka eller mer för den att komma till mig från göteborg till göteborg...

Nu är den skickad från göteborg (dit den anlände) till helsingborg för att skickas tillbaka till göteborg...effektivt!
    Momsen är betald och allt så nu är det väl bara att vänta!

Hoppas verkligen att den är mödan värd när den anländer till mig...
    Åh, nej vad tråkigt!
    lovvydovvy skrev 2011-03-04 13:29:27 följande:

Den här var det, milly är nästan 100 dollar billigare precis som de var på den andra i satin. Milly skriver ju vilket material de använder, dock inte hur mycket. Landy skickar inga specifikationer men de frågar efter min paypal så att de kan skicka en "invoice", vet ni om de skickar med specifikationerna då?

Blivit inspirerad av alla multiköpare här inne nu så funderar på att köpa båda klänningarna! Inte bra för budgeten att hänga här inne...

Lägger in en bild på det första klänningen också, om någon ny är nyfiken ller ni andra glömt vilken det var
    Jamen visst 17, nu kom jag ihåg din klänning. Du visade ju bilder på när du provade den.

Konstigt att Milly är billigare på spetsklänningen dock. De verkar ju vara väldigt bra på just spetsklänningar, skulle trott de var dyrare. Obestämd Men du kanske du skulle ta Milly eftersom de gör den andra klännignen oxå. De är ju iaf duktiga på såna spetsklänningar.
  • Sommarbrud

Har allas klänningar fastnat i tullen?

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-04 12:54:29 följande:
    Japp, det räcker. 
    Tack för hjälpen :)
  • Sommarbrud
    Okej sista gången jag frågar nu, vilken e finast? Ska maila o kolla vad det kostar o sy upp ngn av dem tänkte jag
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-04 13:32:40 följande:
    Här är ju millys olika:

www.myweddingdressforless.co.uk/index.php?cPa...

Jag tycker absolut CL0002 (med två ringar) är bäst till din klänning.

CL0004 skulle nog inte funka till din eftersom den inte har ringar. Den är bara i tyll och den är fluffig och vid som den är men så fort tungt tyg kommer över så skunker den ihop till ingenting. En taftklänning (som inte väger så mkt) funkar bättre med en sån men din kommer ju vara i satin och ha myyyycket tyg och då är det suveränt med ringar. Ringarna är i tunn metall så du kan göra den mindre om du vill men jag tycker vidden på den är ganska lagom. Och då kan du röra benen fritt bland alla tygmassor.

CL0003 tycker jag är mkt bulligare än vad den ser ut på bilden, den har 3 ringar. Den övre ringen sitter ganska högt och det blir väldigt mkt "ballgown" av det. Den kanske funkar men eftersom din klänning smiter åt ganska långt ner över höften, så jag skulle köra på CL0002.  

Här är min klänning med alla underkjolarna, den till vänster den smalaste i bara tyll (och se vad lång klänningen blev i den), den i mitten är CL0002 och den högra är den med 3 ringar:

Tack så jättemycket!! Ska passa på och beställa det i helgen tänker jagGlad
  • Mix
    lovvydovvy skrev 2011-03-04 13:29:27 följande:
    1700tal skrev 2011-03-04 10:51:59 följande:
    Har du fått med vilka material de använder i svaret? Vilken klänning var det? Tygmängden kan ju skilja enormt. Vilken tillverkare var billigast?

Den här var det, milly är nästan 100 dollar billigare precis som de var på den andra i satin. Milly skriver ju vilket material de använder, dock inte hur mycket. Landy skickar inga specifikationer men de frågar efter min paypal så att de kan skicka en "invoice", vet ni om de skickar med specifikationerna då?
    Åh vill ha, vill ha! Är själv ute efter något liknande (iaf denna vecka, ändrar mig hela tiden :S )
    1700tal skrev 2011-03-04 13:40:14 följande:

Konstigt att Milly är billigare på spetsklänningen dock. De verkar ju vara väldigt bra på just spetsklänningar, skulle trott de var dyrare. Obestämd Men du kanske du skulle ta Milly eftersom de gör den andra klännignen oxå. De är ju iaf duktiga på såna spetsklänningar.
    Så Milly är bäst på spets? Hat funderat mycket på just det och övervägt att inte beställa något i spets just för att minska risken att man får en..mindre fin spets som förstår helheten.
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 13:52:33 följande:
    Okej sista gången jag frågar nu, vilken e finast? Ska maila o kolla vad det kostar o sy upp ngn av dem tänkte jag
    Andra är mer romatisk men första är häftigare...underbara båda två men jag tycker den första är mer speciell.
  • Sommarbrud

Ja det här var ju svårt, tror nog att jag mailar o frågar vad båda skulle kosta jag menar maila är ju gratis...

• Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 14:04:54 följande:
    Ja det här var ju svårt, tror nog att jag mailar o frågar vad båda skulle kosta jag menar maila är ju gratis...
    Den översta är snyggast! Funderar själv på den eller den här:

(jag kanske kan få glida med på en liten räkmacka och få reda på priset sen? Eller så mailar jag och ser om vi får samma svar   )

Expensive Strapless Celebrity Wedding In 2010 with Unexpected Design
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden