• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • carrobarro84

någon som har handlat från newgloryprom.com? Gissar på att det är en typ av kinaklänningssida men aldrig hört talas om den förut, men dem har den klänningen jag vill ha från forever yours. Finns inte så bra bilder på den annars så är tveksam till att någon annan kan sy upp den.

• Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-05 11:33:57 följande:
    Eller så limmar du band "runt" askarna och knyter rosetten på locket. åh, vad värdelös jag är på att förklara. Skrattande
    förstår du hur jag menar? då får du pyssla, men slipper pysslet dagen innan - bara lyfta på locket och ploppa ner tryfflarna Skrattande
    Åh, det vore ju smart..... om man hade tvådelade askar! 
  • S2011
    Skumboll skrev 2011-03-05 11:43:47 följande:
    Åh, det vore ju smart..... om man hade tvådelade askar! 
    ja, det är ju den lilla detaljen, förstås :)

med en ask som inte har eget lock skulle jag nog knyta ett dra-på-band: en bit band, två små snoddar och en rosett. fäst bandet i snoddarna och sen fästa rosetten i snoddarna. klart! Skrattande 
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-05 11:47:13 följande:
    ja, det är ju den lilla detaljen, förstås :)

med en ask som inte har eget lock skulle jag nog knyta ett dra-på-band: en bit band, två små snoddar och en rosett. fäst bandet i snoddarna och sen fästa rosetten i snoddarna. klart! Skrattande 
    Jag ska genomskinliga askar och de finns inte i tvådelade....

Men vad menar du med dra-på-band? Jag känner mig lite bakom flötet nu....
  • Skumboll
    carrobarro84 skrev 2011-03-05 11:42:28 följande:
    någon som har handlat från newgloryprom.com? Gissar på att det är en typ av kinaklänningssida men aldrig hört talas om den förut, men dem har den klänningen jag vill ha från forever yours. Finns inte så bra bilder på den annars så är tveksam till att någon annan kan sy upp den.
    Sorry, har tyvärr aldrig hört talas om den sidan. 
  • S2011
    Skumboll skrev 2011-03-05 11:56:03 följande:
    Jag ska genomskinliga askar och de finns inte i tvådelade....

Men vad menar du med dra-på-band? Jag känner mig lite bakom flötet nu....
    Jo, för att slippa sitta och pilla med att knyta och knyta när man ska fylla och göra klart askarna (sådär dagen innan, när man är lagomt stressad, nervös och lättirriterad (?)) så kan man göra dra-på-band.

Dra-på-band gör man med hjälp av det band man vill ha att knyta med och två små gummisnoddar.
    Klipp till en bit band, dra gummisnoddarna över ändarna på bandet. Vik ändarna av bandet över snodden och limma så att du får en ögla som "håller" i en snodd i vardera änden. Sen gör man sin lilla rosett av samma band och fäster i gummisnoddarna. Färdigt att dra på över asken! 
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-05 12:42:05 följande:
    Jo, för att slippa sitta och pilla med att knyta och knyta när man ska fylla och göra klart askarna (sådär dagen innan, när man är lagomt stressad, nervös och lättirriterad (?)) så kan man göra dra-på-band.

Dra-på-band gör man med hjälp av det band man vill ha att knyta med och två små gummisnoddar.
    Klipp till en bit band, dra gummisnoddarna över ändarna på bandet. Vik ändarna av bandet över snodden och limma så att du får en ögla som "håller" i en snodd i vardera änden. Sen gör man sin lilla rosett av samma band och fäster i gummisnoddarna. Färdigt att dra på över asken! 
    Smart!
  • Sörön10

En liten fråga:

Ni som beställt från milanoo, hur kom det sig att ni beställde därifrån? Har ni hört om någon som gjort det och fått klänningar, i tid och rätt?

Är det någon här som fått från dem?

Anledningen till att jag frågar är att jag googlade efter reviews och blev lite skeptiskt... Jag tänkte precis skicka efter därifrån och hoppas nån kan lugna mig!  

• S2011
    Skumboll skrev 2011-03-05 12:48:04 följande:
    Smart!
    eller hur? Glad 
  • Mix
    MrsBrud skrev 2011-03-04 19:36:41 följande:

Jag har beställt denna  klänning från Milly med tillhörande slöja i spets. Fick betala 4200:- och har blivit lovad bilder på den nästa vecka. Den borde dyka upp på posten om ett par veckor, då lovar jag att recensera spetsen.

Har inte alls varit i kontakt med Landy angående spets så har tyvärr inga erfarenheter att dela med mig av.
    Den är underbar - så spännande att se hur den blir! Bad du om bilder/samples på deras olika spetstyper innan du beställde eller räknar du med att det blir samma spets som på bilden? Jag tänker att med spets borde det vara svårare att få det som på bild än om man har "vanlig"slätt tyg..? Vilket material är det under spetsen?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden