• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mix
    Sörön10 skrev 2011-03-05 12:48:42 följande:
    En liten fråga:

Ni som beställt från milanoo, hur kom det sig att ni beställde därifrån? Har ni hört om någon som gjort det och fått klänningar, i tid och rätt?

Är det någon här som fått från dem?

Anledningen till att jag frågar är att jag googlade efter reviews och blev lite skeptiskt... Jag tänkte precis skicka efter därifrån och hoppas nån kan lugna mig!  

jag känner likadant med alla företag, det finns nog inget som har 100% bra reviews. jag velar så vart jag ska beställa ifrån, på ett sätt så känns ju som att de som är något dyrare borde vara bättre men å andra sidan så finns det ju risken att de dyrare skulle vara mindre bra också och då förlorar man mer pengar på det. i milanoo tråden på BT verkar det ju positivt iaf och de har en proffsig hemsida (av nån anledning så känns det alltid bättre haha även om det inte har nåt att göra med sömnad)
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-05 12:48:42 följande:
    En liten fråga:

Ni som beställt från milanoo, hur kom det sig att ni beställde därifrån? Har ni hört om någon som gjort det och fått klänningar, i tid och rätt?

Är det någon här som fått från dem?

Anledningen till att jag frågar är att jag googlade efter reviews och blev lite skeptiskt... Jag tänkte precis skicka efter därifrån och hoppas nån kan lugna mig!  

Vad var det får reviews då? Alltså, vad hade folk att säga om dem, det du har hittat när du googlade? Är de kritiska till bemötandet, kvalitén eller passform osv?

S2010 - jag ska absolut göra så som du skrev med att klistra fast rosetten runt och på locket, riktigt smart! Att jag inte tänkte på det själv...

Skumboll - bild på materialet till inbjudningskorten finns i mitt galleri. De är inte helt färdiga förstås, vi kan inte skriva i dem än. Måste bestämma vigsellokal först. Materialet är salviafärgad kartong, spetsmönstad tapet, papperssnören och handvirkade gamla spetsar.
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-05 15:55:16 följande:
    Vad var det får reviews då? Alltså, vad hade folk att säga om dem, det du har hittat när du googlade? Är de kritiska till bemötandet, kvalitén eller passform osv?

S2010 - jag ska absolut göra så som du skrev med att klistra fast rosetten runt och på locket, riktigt smart! Att jag inte tänkte på det själv...

Skumboll - bild på materialet till inbjudningskorten finns i mitt galleri. De är inte helt färdiga förstås, vi kan inte skriva i dem än. Måste bestämma vigsellokal först. Materialet är salviafärgad kartong, spetsmönstad tapet, papperssnören och handvirkade gamla spetsar.
    De är tyvärr kritiska till det mesta.. Vad jag förstår. 

http://www.sitejabber.com/reviews/www.milanoo.com

http://www.coolcomputing.com/d/milanoo.html

Är bara två av de omdömdessajter jag hittat. =(

Jag själv vet inte så mycket om dem, därför hade det varit skönt om nån här handlat där och sedan kunnat lugna mig!

Alla är inte alltid nöjda med något företag, men när det är så många som är missnöjda blir man orolig. De verkar göra fel men vägrar erkänna det etc.  
  • Mix
    Sörön10 skrev 2011-03-05 17:25:38 följande:
    De är tyvärr kritiska till det mesta.. Vad jag förstår. 

www.sitejabber.com/reviews/www.milanoo.com

www.coolcomputing.com/d/milanoo.html

Är bara två av de omdömdessajter jag hittat. =(

Jag själv vet inte så mycket om dem, därför hade det varit skönt om nån här handlat där och sedan kunnat lugna mig!

Alla är inte alltid nöjda med något företag, men när det är så många som är missnöjda blir man orolig. De verkar göra fel men vägrar erkänna det etc.  
    :O :(

men man får ju tänka också att folk skriver oftast rebiwever när de är missnöjda och betydligt mer sällan när de är nöjda! men, ja det lät ju onekligen inte så bra.

ska  nog ta och googla reviews för de andra sidorna som jämförelse...
  • Sörön10
    Mix skrev 2011-03-05 17:49:13 följande:
    :O :(

men man får ju tänka också att folk skriver oftast rebiwever när de är missnöjda och betydligt mer sällan när de är nöjda! men, ja det lät ju onekligen inte så bra.

ska  nog ta och googla reviews för de andra sidorna som jämförelse...
    Nej det är sant, men det var en så skrämmande majoritet tycker jag... 

Men jag såg iaf en tjej på forumet som fått sin klänning och var nöjd! Det är ju skönt! =) 
  • Skumboll
    Sörön10 skrev 2011-03-05 18:01:22 följande:
    En till fråga

Milly verkar ju ligga i dvala, är detta rätt "ersättare"?

www.myweddingdressforless.co.uk 
    Så vitt jag förstått så är det Milly som gör deras klänningar/samma fabrik. 

Vill du inte beställa genom dem kan dy alltid maila Milly direkt. 
  • Sörön10
    Skumboll skrev 2011-03-05 18:11:52 följande:
    Så vitt jag förstått så är det Milly som gör deras klänningar/samma fabrik. 

Vill du inte beställa genom dem kan dy alltid maila Milly direkt. 
    Ok. 

Har kontakt med en tjej där nu för att kolla vad det skulle gå på att göra den klänning jag vill ha. Är dessa en mellanhand som lägger på på priset? Då är det väl bättre kanske att kontakta Milly direkt kan jag tänka mig.

Har du en mailadress direkt till Milly som man kan fråga samma sak? 
  • Skumboll
    Sörön10 skrev 2011-03-05 18:20:24 följande:
    Ok. 

Har kontakt med en tjej där nu för att kolla vad det skulle gå på att göra den klänning jag vill ha. Är dessa en mellanhand som lägger på på priset? Då är det väl bättre kanske att kontakta Milly direkt kan jag tänka mig.

Har du en mailadress direkt till Milly som man kan fråga samma sak? 
    Jag vet inte om det är en mellanhand eller om det är samma företag....

Här är mailadressen till Milly;
    millybridal2001@gmail.com
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden