• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    S2011 skrev 2011-03-07 15:47:42 följande:
    åh, jag tycker det luktar lite svensk avundsjuka Flört
    den klänningen är ju superfin! beställ den, tycker jag Skrattande
    Haha ja det kanske e det :)
  • CeciliaA
    Sommarbrud skrev 2011-03-07 15:51:14 följande:
    Haha ja det kanske e det :)

Hoppar in i den här tråden, har bara läst hittillls, klart att du ska välja din drömklänning oavsett vad någon annan säger om den. Det osar verkligen avunsjuka rakt genom och det verkar som att bröllop framkallar just den känslan hos många.

En annan fråga om kinaklänningar, är det någon av säljsidorna man ska akta sig för, där folk har dåliga erfarenheter?

• Sommarbrud
    CeciliaA skrev 2011-03-07 16:33:46 följande:

Hoppar in i den här tråden, har bara läst hittillls, klart att du ska välja din drömklänning oavsett vad någon annan säger om den. Det osar verkligen avunsjuka rakt genom och det verkar som att bröllop framkallar just den känslan hos många.

En annan fråga om kinaklänningar, är det någon av säljsidorna man ska akta sig för, där folk har dåliga erfarenheter?

Välkommen in i tråden :)
    Ja jag vet inte vad det var har mailat om pris nu i alla fall :)

Hmm sidor att akta sig för? Jag ahr ju beställt från Milanoo o det verkar vara en sida som man ska akta sig för ahhh!! Så jag väntar med spänning på min klänning annars så vet jag inte riktigt Tror ibland att det beror lit epå vad man beställt o vad man e nöjd med :) Jag har en annan kompis som beställde från Milly o hon var såå missnöjd, men hon e alltis missnöjd så då är de tju svårt :/
  • CeciliaA
    Sommarbrud skrev 2011-03-07 16:37:05 följande:
    Välkommen in i tråden :)
    Ja jag vet inte vad det var har mailat om pris nu i alla fall :)

Hmm sidor att akta sig för? Jag ahr ju beställt från Milanoo o det verkar vara en sida som man ska akta sig för ahhh!! Så jag väntar med spänning på min klänning annars så vet jag inte riktigt Tror ibland att det beror lit epå vad man beställt o vad man e nöjd med :) Jag har en annan kompis som beställde från Milly o hon var såå missnöjd, men hon e alltis missnöjd så då är de tju svårt :/

Det låter ju lite jobbigt att alltid vara missnöjd

Tycker kanacca har väldigt mycket fint, de verkar ligga lite högre i pris, undrar om det skvallrar nåt om kvalité?

• Sommarbrud
    CeciliaA skrev 2011-03-07 16:41:38 följande:

Det låter ju lite jobbigt att alltid vara missnöjd

Tycker kanacca har väldigt mycket fint, de verkar ligga lite högre i pris, undrar om det skvallrar nåt om kvalité?

Oj den sidan har jag ingen koll på alls. Hoppas någon anna kan hjälpa dig :)
  • S2011
    CeciliaA skrev 2011-03-07 16:33:46 följande:

Välkommen! Glad

Jag har också hört ganska mycket missnöje från de som beställt från milanoo, men det finns ju en del som har blivit supernöjda med klänningar därifrån också. annars har jag inte hört så mycket ris om någon särskild..

milly och landy är flitigt anlitade, kanske de allra vanligaste att beställa ifrån, vad jag sett iallafall.
    de två kan nog räknas som trygga val, efter vad jag sett. sen finns det ju en hel massa av de lite "mindre".
    jag själv har beställt en klänning från wholesale weddingdress, en del beställer via shopindream och så har jag sett nån här och där som beställt via kanacca eller milanoo.
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-07 15:41:12 följande:
    Haha ja vi pratar om vår klänning! Visst är inte den för stor? Jag är super sugen på den nu :)
    Klart den inte är för stor! Jag är också supersugen på den    Får sån där pirr-känsla i magen när jag ser bild på den  
  • CeciliaA
    Knopan skrev 2011-03-07 16:47:35 följande:
    Klart den inte är för stor! Jag är också supersugen på den    Får sån där pirr-känsla i magen när jag ser bild på den  
    Åhhh då är det din klänning!!

Har ni tjejer provat klääningar i bröllopsbutik med för att se vad ni passar i?

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-07 16:47:35 följande:
    Jag har maila tmilly igen om priset får se vad de säger :) Jag vill nästan bara ha den i garderoben för att den e så fin :)
  • S2011
    CeciliaA skrev 2011-03-07 16:54:32 följande:
    Åhhh då är det din klänning!!

Har ni tjejer provat klääningar i bröllopsbutik med för att se vad ni passar i?

Jag provade klänningar av samma typ som den kinaklänning jag ville ha. Kändes lite dumt att beställa en klänning "blind" och sen få reda på när den kom hem att typen inte passar på min kropp.. Glad

Provade ett par klänningar som inte var samma typ också, bara för att jämföra. De funkade väl, men det var verkligen inte samma wow-känsla.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden