CeciliaA skrev 2011-03-08 09:53:01 följande:
Okej, jag ska försöka, det låter dock som att man ska ta sig iväg och prova klänningar, har också hittatmassa favoriter men vet inte vad jag passar i. Eller vilket tyg juag ska osv.
Jo men det är inte så att det blir sämre material för att man inte är emd och styr och ställer, så de inte väljer nåt billigt för kunden inte visste bättre?
Jag har hittat så många underbara modeller på kanacca, men här verkar alla prata om milly.
Junibruden skrev 2011-03-08 09:32:46 följande:
Ge inte upp :) jag vet inget om klänningar eller tyg, men har fått hjälp här på tråden. jag har bara beställt en klänning och ska nog inte ha en till... det svåraste var att hitta den rätta klänningen. det finns så många olika modeller... första gången jag kollade på klänningar på kinasidoran, hittade jag hur många som helst bra, men efter att jag varit och prövat några fick jag en bättre uppfattning om vilka klänningar som passar mej, vilka jag trivs i osv.
Okej, iväg och prova med mig...
Sommarbrud skrev 2011-03-08 09:20:56 följande:
Du är inte ensam ! Jag har noll koll på material, men fråga i tråden så får du hjälp det kommer jag göra :)
Och testklänning tror jag det bara är Milly som gör, de syr upp som ett test så man får möjligheten att ändra saker, tror det är så har ju inte beställt från Milly själv men snart! Och en klänning räcker ju mer än väl, MEN är man velig som jag är och inte kan estämma sig o ändrar sig varje dag ja då blir det fler. Inte ge upp!!!
När ska ni alla gifta er?
Det är nog en god idé att ge sig iväg ut och prova lite klänningar innan du beställer. Det vore ju vansinnigt tråkigt att beställa hem en fin klänning som man inte passar i...
Tror inte du behöver bekymra dig ang. materialet. "Utgångspunkten" på min klänning är 395 bridal satin, som är motsvarande butikernas 5-7 tkr's klänningar, vad jag har förstått. Jag gick in på kanaca (som du funderar på) och valde en random klänning: det verkar som att deras information om tygval osv ligger under product description, som du hittar till vänster om du scrollar ner lite.
30 juli är det dags för min del, förresten.