Mix skrev 2011-03-10 15:26:36 följande:
Jag tror också på champagnefärgad spets, det är vad jag tänker köra på (om det nu blir något med spets på). Hur ska man dock förklara, tydligöra att man inte vill ha något pärl/plajetter/glitter aktigt? "No freaking bling-bling please

" ? är rädd att de liksom har några olika spets och broderityper som alla har nåt "piff" på (för att de själva tycker att glitter=bra), även om det inte är så på bilden?
Om du inte vill ha bling-blinget på spetsen så be dem göra spetsen utan paljetterna (sequins) och pärlorna (beads). Då blir spetsen slät och fin, bara lyxig, inget glitter.

Och så champagnenyans så ser det nästa antikt ut... Och spetsen i sig är ju aldrig bling-blingig, det är de fördömda paljetterna!
Min sidenklänning ska dock ha bling-blinget oxå (alltså champangefärgade pärlor och paljetterna) eftersom det bara är lite spets som sticker ut och dessutom kring fötterna. Men ursprungsklännignen var överöst med bling-bling och det gick bort helt.
jennifaer skrev 2011-03-10 16:02:00 följande:
Mmm jag är ju lite sugen på en klänning helt i spets men jag är som tur är inte lika känslig så förhoppningsvis går det bra

men jag får väl se på lördag då jag ska åka och prova lite brudklänningar.
Ja du just nu läser jag kost- och hälsokommunikation och kost och fysisk prestation och nja inte min grej. Jag kommer nog inte jobba med elitidrottare i alla fall

Åh, vad roligt att du får komma ut och prova lite IRL! Så skoj! Ska du gå med nån eller själv?

Jag gick själv en gång och med mamma en gång, väldigt nyttigt. Jag är oxå sugen på en klänning helt i spets men då blir det utan paljetter och pärlor. Grejen är bara att en del spetstyg jag sett på brudklänningar är supermjuka och fina och några har varit sjukt vassa och kliiga...