• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

På många klänningar av de stora märkena så är det ju någon knäppning under själva snörningen. Jag förmodar att det inte är det på millys klänningar. Sitter de bra och stadigt ändå?

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-11 11:23:00 följande:
    Nej så illa ser det inte ut!! Ta det lugnt nu, gå ut och ta en promenad (om nu vädret tillåter ) koka lite te och njut av en trevlig dag utan volangfunderingar.

Du får istället brottas med våra små klänningsfrågor!
    Som ett första uppdrag för dig att utföra (garanterat utan volanger) lägger jag in bilder på mannens frock coat (igen). Nu får du leta upp en klänning som kan funka till den här:

En dag utan volangfunderingar - omöjligt!

Aaah, leta upp en klänning till frockcoaten, var börja?? Förvånad Då får du komma med lite kriterier först; halslinje, kjolvidd, material? Visst var det dig jag la in en hel drös Millybilder till för ett tag sen som skulle likna nån lillyklänning? Eller är jag ute och cyklar nu igen... Men till hans glammiga look måste du väl iaf go aaall the way för att blända ut honom!
    Skumboll skrev 2011-03-11 11:52:28 följande:
    På många klänningar av de stora märkena så är det ju någon knäppning under själva snörningen. Jag förmodar att det inte är det på millys klänningar. Sitter de bra och stadigt ändå?
    Nej, de verkar inte ha det. Men ska jag va helt ärlig fattar jag inte vad de skulle göra för skillnad... Min klänning sitter som berget ändå. Och när jag provade märkesklänningar knäppte hon inte ens resårbanden (för det är väl de du menar, de 5-10 cm breda resårbanden som fungerar som "bh-band/knäppning" i ryggen?). Kanske om man har väldigt stor byst och klänningen har inbyggd push-up?? Kan inte se vad de gör för nytta på mig iaf...
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-03-11 12:17:04 följande:
    Visst var det dig jag la in en hel drös Millybilder till för ett tag sen som skulle likna nån lillyklänning? Eller är jag ute och cyklar nu igen...
    Eller det var kanske inte du? Du hade ju bild på lillyklänningen med draperingar, det var inte den jag letade en massa bilder till... Den hittade jag bara en bild på potentiell överdel till ju... Obestämd
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-11 12:17:04 följande:
    Nej, de verkar inte ha det. Men ska jag va helt ärlig fattar jag inte vad de skulle göra för skillnad... Min klänning sitter som berget ändå. Och när jag provade märkesklänningar knäppte hon inte ens resårbanden (för det är väl de du menar, de 5-10 cm breda resårbanden som fungerar som "bh-band/knäppning" i ryggen?). Kanske om man har väldigt stor byst och klänningen har inbyggd push-up?? Kan inte se vad de gör för nytta på mig iaf...
    Ja, precis, det är det bandet jag menar. Tänkt mest på att det måste ju finnas någon anledning att pronovias, la sposa, st patrick med flera har dessa. Oh well, jag är inte begåvad med så stor byst ändå (tyvärr) så det blir nog bra ändå då.
  • Sommarbrud

1700tal: Jag tror klänningen blir bra, nu får du ju ingen riktig helhet! SKa bli spännande att se när den  eklar!

Skumboll: Har du fått ngn klarhet om du får några bilder snart? ( har bara skummat igenom tråden) Jag e så nyfiken :)

Jag har fortfarande ganska kraftig ångest om jag ska beställa min fluff klänning eller inte. 

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-11 12:35:48 följande:
    1700tal: Jag tror klänningen blir bra, nu får du ju ingen riktig helhet! SKa bli spännande att se när den  eklar!

Skumboll: Har du fått ngn klarhet om du får några bilder snart? ( har bara skummat igenom tråden) Jag e så nyfiken :)

Jag har fortfarande ganska kraftig ångest om jag ska beställa min fluff klänning eller inte. 
    Nix, bellorna har tagit ledigt så det blir inga bilder idag. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 12:23:34 följande:
    Ja, precis, det är det bandet jag menar. Tänkt mest på att det måste ju finnas någon anledning att pronovias, la sposa, st patrick med flera har dessa. Oh well, jag är inte begåvad med så stor byst ändå (tyvärr) så det blir nog bra ändå då.
    Hm, nä, har inte heller nån bättre förklaring till dess syfte mer än att de skulle sitta bättre med banden. Men det tror jag inte de gör!

Sommarbrud - tror du inte att du skulle använda den då? Jag tycker av dina "3" är fluffklänningen den överlägset snyggaste och häftigaste. Faktiskt. Inte bara för att få dig att köpa en till! Men om du inte tror att du skulle ha den förstår jag din tveksamhet. Men tycker du ska beställa den, den är underbar!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-11 12:42:03 följande:
    Men åh, imorgon? Eller hur länge e de lediga ? Jag som hade sett framemot massa bilder idag!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-11 12:42:03 följande:
    Har de fått ledigt för att springa hem och rädda sina pinaler månn tro? Eller ligger Shanghai på andra sidan, är inte så insatt i kinas geografi... Eller i mitten kanske, inser att detta inlägg kan idiotförklara mig för alla framtid...
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-03-11 12:47:20 följande:
    Har de fått ledigt för att springa hem och rädda sina pinaler månn tro? Eller ligger Shanghai på andra sidan, är inte så insatt i kinas geografi... Eller i mitten kanske, inser att detta inlägg kan idiotförklara mig för alla framtid...
    Men hjälp, kollade just på Kinas karta - de ligger ju precis vid kusten i höjd med japan!!! Då kommer ju Tsunamin slå in över shanghai om ex antal timmar!! Förvånad
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden