Darling Daisy skrev 2011-03-11 11:23:00 följande:
Nej så illa ser det inte ut!! Ta det lugnt nu, gå ut och ta en promenad (om nu vädret tillåter

) koka lite te och njut av en trevlig dag utan volangfunderingar.
Du får istället brottas med våra små klänningsfrågor!
Som ett första uppdrag för dig att utföra (garanterat utan volanger) lägger jag in bilder på mannens frock coat (igen). Nu får du leta upp en klänning som kan funka till den här:
En dag utan volangfunderingar - omöjligt!
Aaah, leta upp en klänning till frockcoaten, var börja??

Då får du komma med lite kriterier först; halslinje, kjolvidd, material? Visst var det dig jag la in en hel drös Millybilder till för ett tag sen som skulle likna nån lillyklänning? Eller är jag ute och cyklar nu igen...

Men till hans glammiga look måste du väl iaf go aaall the way för att blända ut honom!

Skumboll skrev 2011-03-11 11:52:28 följande:
På många klänningar av de stora märkena så är det ju någon knäppning under själva snörningen. Jag förmodar att det inte är det på millys klänningar. Sitter de bra och stadigt ändå?
Nej, de verkar inte ha det. Men ska jag va helt ärlig fattar jag inte vad de skulle göra för skillnad... Min klänning sitter som berget ändå. Och när jag provade märkesklänningar knäppte hon inte ens resårbanden (för det är väl de du menar, de 5-10 cm breda resårbanden som fungerar som "bh-band/knäppning" i ryggen?). Kanske om man har väldigt stor byst och klänningen har inbyggd push-up?? Kan inte se vad de gör för nytta på mig iaf...