• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • to die for
    1700tal skrev 2011-03-13 16:14:27 följande:
    To die for - är din klänning i vit eller ivory? Är det knappar eller snörning (kan inte se på bilderna)? Vad glad jag blir när folk vågar gå emot strömmen och ha en sån klänning, eloge åt dig och sommarbrud!
    Hej, tack så mycket Skrattande
    Det är dragkedja bak och klänningen är i ivory.
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-13 17:21:04 följande:
    Märkligt..funkar kanske inte med paint dokument här..
    Nu startade jag om datorn så nu ser jag iaf dina bilder. Att de blev så små beror nog på att du inte drog i den vita bakgrunden i paint så den blev samma storlek som själva bilderna. Bäst du gör det innan du skickar dem till Kina annars blir kanske bilderna för små för dem att se oxå. Vad har du skrivit för förklaring till dina ritningar då? .
  • Malin24

Ngn som vet vad släp heter?

och vad det heter sånt där som gör att man kan fästa upp släpet?

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-13 18:11:16 följande:
    Ngn som vet vad släp heter?

och vad det heter sånt där som gör att man kan fästa upp släpet?
    Släp heter train och släpuppslättningen heter bustle.
  • 1700tal

Släpuppsättningen menade jag förstås...

• Malin24
    1700tal skrev 2011-03-13 18:12:22 följande:
    Släp heter train och släpuppslättningen heter bustle.
    TackarSkrattande
  • Malin24

Nu är det äntligen skickat, mycket som ska ändras så det dröjer väl ngn vecka innan jag får några nya bilder skulle jag tro, denna eviga väntanGlad 

• Fröken Söt

Funderar på att beställa MGNY:S ravenna från Kina.

Har ni sett den modellen hos något kinaföretag? Eller vilket företag tror ni skulle göra det bäst och snabbast från egen bild? Jag måste ha en riktigt stabil klänning, som går att dra åt ordentligt (för att få till den snygga siluetten).

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-13 18:32:02 följande:
    Nu är det äntligen skickat, mycket som ska ändras så det dröjer väl ngn vecka innan jag får några nya bilder skulle jag tro, denna eviga väntanGlad 
    Vad kul!! Hoppas nu den blir riktigt bra!
    Fröken Söt skrev 2011-03-13 18:36:51 följande:

Har ni sett den modellen hos något kinaföretag? Eller vilket företag tror ni skulle göra det bäst och snabbast från egen bild? Jag måste ha en riktigt stabil klänning, som går att dra åt ordentligt (för att få till den snygga siluetten).

Vad lustigt, la precis in den klänningen bland mina favoriter! Har inte sett den färdig nånstans men har å andra sidan inte tittat efter den eftersom jag just upptäckte den designern. Kolla Landybridal, de har iaf liknande. Kanske även den...
  • Fröken Söt
    1700tal skrev 2011-03-13 18:47:21 följande:
    Vad kul!! Hoppas nu den blir riktigt bra!
    Fröken Söt skrev 2011-03-13 18:36:51 följande:

Vad lustigt, la precis in den klänningen bland mina favoriter! Har inte sett den färdig nånstans men har å andra sidan inte tittat efter den eftersom jag just upptäckte den designern. Kolla Landybridal, de har iaf liknande. Kanske även den...
    Haha! Visst är den underbar?
    Jag har försökt leta på bland annat landy, men det tar lite tid att gå igenom alla klänningar.
    Har sett ett par liknande, men då är det mer sjöjungfrumodell (dvs släpper längre ner på låret), vilket inte alls fungerar med min figur.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden