• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-14 12:25:13 följande:

Idag kom det lite bilder på min sidenklänning. Vad tror ni. Bild 2 hade för få draperingar (de hade inte förstått vad jag menade) så ni får ursäkta förklaringskladdet. De hade gjort precis som på Malin24s klänning, liksom kapat av fluffet efter rumpan så det såg lite tokigt ut. Men efter många diskussioner fram och tillbaka är vi nu överrens. Sidentaftens tygbredd räckte tydl inte till (jaha, skarva då! ) så därför hade de inte gjort draperingar hela vägen ner. Men om jag kunde godta att det blev en söm mitt på släpet så gick det att göra. Öööh, det är ju söm mitt på släpet på min första klänning oxå... Fattar inte... Tror det var ett försök att spara på dyrbart 100%sidentyg. Grrrr.... Nå, vad tror ni om denna kontra min allra första? Den här är liksom en updated/förlyxigad version av samma tanke.

Kan nada om tyger och allt sånt där.. Men på frågan vilken som är bäst av denna och nr 1 så är denna snäppet vassare!! Gillar kjolen på denna bättre än på den första och så är denna mkt maffigare. Den gör sig bättre... Gud vad luddig jag är,... men kanske du fattar?! Obestämd
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-03-14 12:35:07 följande:
    Kan nada om tyger och allt sånt där.. Men på frågan vilken som är bäst av denna och nr 1 så är denna snäppet vassare!! Gillar kjolen på denna bättre än på den första och så är denna mkt maffigare. Den gör sig bättre... Gud vad luddig jag är,... men kanske du fattar?! Obestämd
    Jodå, fattar! Och vi har nog samma uppfattning... Framförallt släpet på denna är ju myyyycket längre. Sen är ju den första väldigt platt över rumpan, det är inte denna. Får se bara om de fattar släpets fluff. Nästa gång jag ser klänningen kommer den vara färdig. Obestämd
  • Ocean Bride
    1700tal skrev 2011-03-14 12:43:00 följande:
    Jodå, fattar! Och vi har nog samma uppfattning... Framförallt släpet på denna är ju myyyycket längre. Sen är ju den första väldigt platt över rumpan, det är inte denna. Får se bara om de fattar släpets fluff. Nästa gång jag ser klänningen kommer den vara färdig. Obestämd
    haha vad bra!
    Ja, släpet är längre och kjolen maffigare. 
    Skickar dom en bild innan dom skickar klänningen slutgiltigt? Eller är det bara väntan på att få hem den nu?
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-03-14 12:45:35 följande:
    haha vad bra!
    Ja, släpet är längre och kjolen maffigare. 
    Skickar dom en bild innan dom skickar klänningen slutgiltigt? Eller är det bara väntan på att få hem den nu?
    De skickar ytterligare bilder innan den skickas. Om det däremot skickas bilder under processen eller helt enkelt bara en "här är det färdiga resultatet"-bild vet jag inte...
  • Sommarbrud

1700tal: Vilket fint släp! Herregud kommer bli super. Jag gillade ju din etta massor men denna känns lite som pricken över i ! Nu vill jag också ha släp:/

• Sommarbrud

Darling Daisy: Har du fått svar från Landy i vilket material de kommer använda ?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 12:58:01 följande:
    1700tal: Vilket fint släp! Herregud kommer bli super. Jag gillade ju din etta massor men denna känns lite som pricken över i ! Nu vill jag också ha släp:/
    Hehe, jo släp bara måste jag ha! Ju längre desto bättre! Skrattande Det är det enda jag konsekvent har hållit på från start. Och enaxlat om man undantar den sista jag beställde i all hast. Flört Kan du inte lägga på lite släp på din då? Det är väl en baggis?
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 12:58:01 följande:
    Men det hade blivit fint med släp på din klänning också!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 13:16:30 följande:
    Hehe, jo släp bara måste jag ha! Ju längre desto bättre! Skrattande Det är det enda jag konsekvent har hållit på från start. Och enaxlat om man undantar den sista jag beställde i all hast. Flört Kan du inte lägga på lite släp på din då? Det är väl en baggis?
    Ja jag tror det är ett litet litet släp men herregud det kommer ju inte synas! Haha från början ville jag ha en enkel nekel klänning utan ngt på. Nu håller jag på o beställer den största fluff fluff o vill ha släp... Mina kompisar kommer reta mig till dödagar.
  • Sommarbrud
    Så här ser klänningen ut, knappt ngt släp men det kanske räcker? Jag ska ju orka ha den på mig..
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden