• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    tigerlily skrev 2011-03-14 15:11:56 följande:
    Hej!

Om du skriver "less drapings", så betyder det färre draperingar, inte mindre draperingar och det kanske var därför de blev förvirrade. Om du skriver "I'd like the drapings to be slightly smaller, with a little less volume, especially in the lower draping which I'd prefer to be not quite as bulging" eller något sådant så kanske de förstår bättre. Om du inboxar mig exakt vad det är du vill säga till dem så kan jag översätta det åt dig om du vill. (jobbar som översättare...)
    Håller med, så tänkte jag oxå - att det skulle vara färre draperingar istället för att de draperingar som är ska vara mindre. Men det är väl inte så du har tänkt?
    Ocean Bride skrev 2011-03-14 15:14:23 följande:

Inte alls lik din klänning, men det ser ut att kanske vara tyll på sidan (syns inget vidare bra på min dator...).. men hur blir tyllet på släpet där bak?

Den bilden var rätt bra, inte en massa spets på iaf som alla andra la sposa och pronovias har... Lägger den i datorn så jag kan visa dem den, tack. Ja, släpet jag funderar på. Men tycker att det borde gå. Det är ju liksom en egen kjol under och tyllkjolar kan man ju göra stora och med långa släp...?
    Knopan skrev 2011-03-14 15:15:50 följande:
    Men hallå mina skrivkåta kina-tråds-kompis-polare  

Nu är jag tillbaka efter magsjuka m.m. Nu jävlar ska här beställas brudklänning! Jag behöver dock hjälp med mina cirka 642 frågor.

För mig står det mellan Landy och Milly. Visst var det så att den ena var väldigt bra på spets och den andra hade ltire mer fluff-klänningar? 
    Oj, har du haft magsjuka, fy! Ja, beställ nu, vi vill ha lite mer klänningsaction!

Jag har tolkat det som att milly har bra rykte med spets och tycker landy verkar göra mkt tyllklänningar. Men om de är mkt bättre på det vet jag inte...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 14:49:49 följande:
    Sååå nyfiken, menade jag förstås... 
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 14:23:17 följande:
    Nu mailade jag igen och frågade om de kunde svara på den annars vill jag inte köpa från dem eftersom ajg vill veta vad de kommer använda. Känns ju super dumt o betala för ngt som man inte vet vad det e för ngt.. Får se vad Lucy svarar
    Ja, klart man vill veta. Din klänning är ju dessutom inte bland de billigaste heller så det är klart du vill veta det innan..

Ok, nu behöver jag ert smakråd!!! Blir tokig över ett dilemma och måste ta ställning snabbt innan de börjar sy imorgon och kan säga att det är för sent...

Är ju som bekant inte så förtjust i spets men desto mer förtjust i draperingar, fluff och tyll... Nu tänker jag att jag skulle vilja byta ut spetslagret (den kjol som sticker ut ned till och som är 1/3 av släpet) mot flera tyll-lager istället! Vad tror ni om det, skulle det vara snyggt? Letar nu febrilt igenom massa bilder efter en sån modell att visa för dem. Har nån av er en sån bild och vet vad jag menar?
    Hmm har inte Nixa en klänning som är lite liknande det, men hmm är det släp på den? Ska kolla lite, men ska först ut o gå med W innan han blir tokig plus att solen e framme så säkert super skönt! Men jag tror det blir fint, jag gillar ju iof spets..
  • Ocean Bride

1700tal skrev 2011-03-14 15:23:27 följande:

Ocean Bride skrev 2011-03-14 15:14:23 följande:

Inte alls lik din klänning, men det ser ut att kanske vara tyll på sidan (syns inget vidare bra på min dator...).. men hur blir tyllet på släpet där bak?

Den bilden var rätt bra, inte en massa spets på iaf som alla andra la sposa och pronovias har... Lägger den i datorn så jag kan visa dem den, tack. Ja, släpet jag funderar på. Men tycker att det borde gå. Det är ju liksom en egen kjol under och tyllkjolar kan man ju göra stora och med långa släp...?
    jo det är klart, men där det oranga och svarta sträcket möts, ska tyllen där "sys" ihop med det andra? Så att inte den fladdrar iväg på egen hand Förvånad...  På framsidan är det inga problem, men jag funderar mest på släpet..
  • Ocean Bride

En tanke till.. Släp med tyll finns det massor av.. men om bara "halva" läpet blir tyll, då kanske det blir mer "upphöjt" än den högra sidan, där tyget ligger slätt mot marken?
    Återigen otroligt luddig... men det är lite för mkt plugg som ställer till det i dag...

• nawal01

Har haft en underlig känsla ang min klänning, skickade ett mail till milanoo.com men sidan e tillfällig nere.

Gick igenom mitt kontohistorik för att bekräfta att den e iaf köpt, men uppenbarligen har köpet ej gått igenom, inget har dragits. Jag skrev ner kortuppgifter och adress och hela fadderrullan när jag beställde den och jag kom till nästa sida och allt.

Men nää, här har man gått i nästan 3 veckor o varit så glad att den kommer nästa månad så får man börja om från ruta ett =(
    Tur att man har bröllopet i juli men det hjälper inte mot besvikelsen just nu :´(

• 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-03-14 15:31:00 följande:
    jo det är klart, men där det oranga och svarta sträcket möts, ska tyllen där "sys" ihop med det andra? Så att inte den fladdrar iväg på egen hand Förvånad...  På framsidan är det inga problem, men jag funderar mest på släpet..
    Det vet jag inte. Skulle gissa att det är ett eget lager, alltså inte helt ihopsytt men att de sätter några fäststygn här och där för att det ska sitta rätt mot varann. Så skulle jag gjort iaf... Obestämd

Tack för de andra bilderna oxå, sparar dem med. Vet du vad de var för märke så kan jag googla på en baksida?
    nawal01 skrev 2011-03-14 15:50:09 följande:
    Har haft en underlig känsla ang min klänning, skickade ett mail till milanoo.com men sidan e tillfällig nere.

Gick igenom mitt kontohistorik för att bekräfta att den e iaf köpt, men uppenbarligen har köpet ej gått igenom, inget har dragits. Jag skrev ner kortuppgifter och adress och hela fadderrullan när jag beställde den och jag kom till nästa sida och allt.

Men nää, här har man gått i nästan 3 veckor o varit så glad att den kommer nästa månad så får man börja om från ruta ett =(
    Tur att man har bröllopet i juli men det hjälper inte mot besvikelsen just nu :´(
    Oj, vad konstigt. Så du har trott att den har varit beställd i 3 veckor alltså? Men har du inte märkt att inga pengar dragits förrän nu?
  • Sommarbrud

hm jag har också beställt därifrån, måste kolla mitt konto
  • Sommarbrud

Men nu fungerar sidan? Ja här hade det dragits pengar i alla fall.. Hmm typiskt mig om jag inte får ngn klänning skulle inte ens bli förvånad :/

Lika bra att beställa en till så jag har :) (från landy eller milly bror ju på.. )
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden