tigerlily skrev 2011-03-14 15:11:56 följande:
Hej!
Om du skriver "less drapings", så betyder det färre draperingar, inte mindre draperingar och det kanske var därför de blev förvirrade. Om du skriver "I'd like the drapings to be slightly smaller, with a little less volume, especially in the lower draping which I'd prefer to be not quite as bulging" eller något sådant så kanske de förstår bättre. Om du inboxar mig exakt vad det är du vill säga till dem så kan jag översätta det åt dig om du vill. (jobbar som översättare...)

Håller med, så tänkte jag oxå - att det skulle vara färre draperingar istället för att de draperingar som är ska vara mindre. Men det är väl inte så du har tänkt?
Ocean Bride skrev 2011-03-14 15:14:23 följande:

Inte alls lik din klänning, men det ser ut att kanske vara tyll på sidan (syns inget vidare bra på min dator...).. men hur blir tyllet på släpet där bak?
Den bilden var rätt bra, inte en massa spets på iaf som alla andra la sposa och pronovias har... Lägger den i datorn så jag kan visa dem den, tack.

Ja, släpet jag funderar på. Men tycker att det borde gå. Det är ju liksom en egen kjol under och tyllkjolar kan man ju göra stora och med långa släp...?
Knopan skrev 2011-03-14 15:15:50 följande:
Men hallå mina skrivkåta kina-tråds-kompis-polare
Nu är jag tillbaka efter magsjuka m.m. Nu jävlar ska här beställas brudklänning! Jag behöver dock hjälp med mina cirka 642 frågor.
För mig står det mellan Landy och Milly. Visst var det så att den ena var väldigt bra på spets och den andra hade ltire mer fluff-klänningar?
Oj, har du haft magsjuka, fy! Ja, beställ nu, vi vill ha lite mer klänningsaction!
Jag har tolkat det som att milly har bra rykte med spets och tycker landy verkar göra mkt tyllklänningar. Men om de är mkt bättre på det vet jag inte...