• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • tigerlily
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 21:23:08 följande:
    Tack snälla Tigerlily för hjälpen med översättningen!! Nu förstår jag ju varför Lucy på Landy blev förvirrad! Jag tog ditt förslag och lade till lite, hoppas att hon förstår nu. Bad henne att fråga igen om något var oklart (fast har förstått att kineserna inte gärna frågar om för att det är skämmigt att inte förstå)

Nu är jag riktigt pirrig och nyfiken!  
    Vassego', sörru! Lycka till!
  • Darling Daisy

Oj, menade inte att välja sur blå gubbe som känsla för förra inlägget!

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 21:59:46 följande:
    Oj, menade inte att välja sur blå gubbe som känsla för förra inlägget!

haha ingen fara :)
  • Darling Daisy

Ja, testklänningen är ju det som kanske mest talar för Milly!!
    Fast för min del, som har valt en klänning ur Landys egna design/kollektion, så känns ju Landy rätt säkert.

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 22:04:01 följande:
    Ja, testklänningen är ju det som kanske mest talar för Milly!!
    Fast för min del, som har valt en klänning ur Landys egna design/kollektion, så känns ju Landy rätt säkert.
    Ja verkligen, jag får väl köra på landy så jag hinner få ngn klänning. Men jag tycker det e lite konstigt att de inte kan skriva cad de gör klänningen utav. Det borde de ju veta ?
  • Darling Daisy

Milly skrev att de skulle använda duchess satin, förresten. Jag undrar varför de valt det materialet.

På landys sida står det taft. Får se vad eller om landy skriver något om materialet (med tanke på att de verkar gilla "bästa materialet"formuleringen).

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 22:10:33 följande:
    Milly skrev att de skulle använda duchess satin, förresten. Jag undrar varför de valt det materialet.

På landys sida står det taft. Får se vad eller om landy skriver något om materialet (med tanke på att de verkar gilla "bästa materialet"formuleringen).
    Ja den formuleringen älskar de! Jag har frågat o frågat o de svarar samma. Nu skrev jag att det känns sådär att betala för ngt som jag inte vet vad det är
  • Sommarbrud

Nej nu ska jag gå o lägga mig:) Hoppas på svar från Landy imorgon de har ju varit super snabba faktiskt plus till dem :)

• MrsGranath

Hej alla!

Har hängt i denna tråden till och från i över ett år , passivt dock! Skrattande

MEN.... Nu har jag äntligen något att tillföra.... Här har jag laddat upp en tärnklänning som precis anlänt från Landy och ville visa er den och till alla er som har funderingar...

Måttbeställde klänningen-passar perfekt på min syster! Underbart material, jättefin färg. noga och felfritt sydd, tog 22 dagar att få hem.... 714 kr slutade den på...

Tack för alla era inlägg som fick mig att beställa! Och rekommenderar Landy varmt!

• mani

hej tjejer, Nu kan har jag också beställt en kina klänning. Jag  beställde genom ett bud på ebay, shopen heter Victoria's Rose Bridal och säljaren heter bestforyouall.  De heter tydligen även Sweetsend Factory Shop. Har någon av er erfarenhet av dem? Vi betalade 214 och de har massa fina och billiga klänningar faktikst. Jag var först skeptisk men sen hittade jag en sida med de klänningar som de faktiskt sytt och de ser mycket fina och välgjorda ut. De har all klänninagr som de andra kina affärer men priset ligger altid runt 189 så kolla upp det tjejer. Jag valde egna mått och betalade några dollar mer. De sa att det dröjer 5-6 veckor så jag betalade och skickade måtten idag. Vi får see om de håller vad de säger. Har sagt att bröllopet är i juni. Detta är klänningen som jag beställt. Men jag gjorde en ändring,  jag ville ha korset i ryggen i stället för knappar och kedja.
    Jag är så excited nu!!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden