• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 14:03:09 följande:

Malin: det är min första som jag kollar priser på!
    Så himla svårt att förklara vad jag menar ang kjolen bara. Fast jag vet ju knappast vad jag menar  på svenska heller, så att det blir svårt på engelska är ju inte så konstigt!!

Men tror du inte att den blir bra med en smalare underkjol och om du slätar ut draperingarna med handen då och då när du har den på dig. De fluffar ju upp just draperingarna inför fotografering, det har jag gjort med min egen klänning oxå. När man sen går och rör sig plattar den ju till sig lite. Tror du inte att du kan vänja dig vid den dessutom?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 14:13:58 följande:
    ja jag har försökt o få landy o säga vilket material de kommer gör aklänningen i, men svaret på den frågan blir bara att de kommer göra den i det bästa materialet
    Ett sånt svar skulle jag bli tokig över! Skulle säga åt dem att du vill veta vilka material som används annars är inte köpet aktuellt. Självklart väljer de det bästa materialet - döööh, det var ju inte frågan!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 14:18:26 följande:
    Ett sånt svar skulle jag bli tokig över! Skulle säga åt dem att du vill veta vilka material som används annars är inte köpet aktuellt. Självklart väljer de det bästa materialet - döööh, det var ju inte frågan!
    Nej ajg vet! Jag har frågat tre gånger o alltid samma svar blir galen faktiskt! men milly tror jag inte att jag skulle hinna få klänningen ? För de skriver ju vilket material de kommer använda
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-14 13:58:38 följande:
    Ja jag fick nya bilder idag och den börjar verkligen bli jättefin, bara lite småändringar som jag vill göra så att den ser lika ut på båda sidornaGlad Så supernöjd..
    Kan du inte visa nån av de nya bilderna? Är ju sååå på din klänning!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 14:18:26 följande:
    Nu mailade jag igen och frågade om de kunde svara på den annars vill jag inte köpa från dem eftersom ajg vill veta vad de kommer använda. Känns ju super dumt o betala för ngt som man inte vet vad det e för ngt.. Får se vad Lucy svarar
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-14 14:20:16 följande:
    Absolut, vill gärna ha lite input från någon som vet hur den ska se ut Glad Fixar det ikväll!
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-03-14 14:20:16 följande:
    Sååå nyfiken, menade jag förstås... 
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 14:23:17 följande:
    Nu mailade jag igen och frågade om de kunde svara på den annars vill jag inte köpa från dem eftersom ajg vill veta vad de kommer använda. Känns ju super dumt o betala för ngt som man inte vet vad det e för ngt.. Får se vad Lucy svarar
    Ja, klart man vill veta. Din klänning är ju dessutom inte bland de billigaste heller så det är klart du vill veta det innan..

Ok, nu behöver jag ert smakråd!!! Blir tokig över ett dilemma och måste ta ställning snabbt innan de börjar sy imorgon och kan säga att det är för sent...

Är ju som bekant inte så förtjust i spets men desto mer förtjust i draperingar, fluff och tyll... Nu tänker jag att jag skulle vilja byta ut spetslagret (den kjol som sticker ut ned till och som är 1/3 av släpet) mot flera tyll-lager istället! Vad tror ni om det, skulle det vara snyggt? Letar nu febrilt igenom massa bilder efter en sån modell att visa för dem. Har nån av er en sån bild och vet vad jag menar?
  • tigerlily
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 12:24:38 följande:
    Jag har mailat och frågat både Milly o Landy om klänningen jag gillar (mest just nu!)
    wholesale

Då skrev jag att kjolen hade "too much volume" och frågade jag om de kunde göra kjolen med "less drapings"?
    Nu fick jag svar där de undrar vad jag menade..
    "But I am a little confused that not so much draping. Just make the skirt without any draping?"
    Hur ska jag då skriva för att få dem att fatta att det är den nedersta draperingen som jag skulle vilja ta bort/göra mindre?
    Visa landy 001...jpg i bildspel
    Kjolen får gärna vara fluffig, men då med små draperingar så att det inte blir en sån markerad kant som i det  området jag ringat in.
    Hej!

Om du skriver "less drapings", så betyder det färre draperingar, inte mindre draperingar och det kanske var därför de blev förvirrade. Om du skriver "I'd like the drapings to be slightly smaller, with a little less volume, especially in the lower draping which I'd prefer to be not quite as bulging" eller något sådant så kanske de förstår bättre. Om du inboxar mig exakt vad det är du vill säga till dem så kan jag översätta det åt dig om du vill. (jobbar som översättare...)
  • Ocean Bride

Inte alls lik din klänning, men det ser ut att kanske vara tyll på sidan (syns inget vidare bra på min dator...).. men hur blir tyllet på släpet där bak?

• Knopan

Men hallå mina skrivkåta kina-tråds-kompis-polare  

Nu är jag tillbaka efter magsjuka m.m. Nu jävlar ska här beställas brudklänning! Jag behöver dock hjälp med mina cirka 642 frågor.

För mig står det mellan Landy och Milly. Visst var det så att den ena var väldigt bra på spets och den andra hade ltire mer fluff-klänningar? 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden