• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-14 18:05:04 följande:
    Ahaa, vad heter material som är blankt då (typ uuuuber-mega-siden eller)? Jag vill inte heller ha blank överdel...
    det är jag dålig på, tänkte fråga i tråden när landy svarade vad de tänkte använda..Cool
  • 1700tal

Tror de kommer göra din fluffklännings överdel i taft.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 18:15:22 följande:
    Tror de kommer göra din fluffklännings överdel i taft.
    bra el dåligt, det är väl inte blankt har jag för mig..
  • 1700tal

Taft är ju samma tyg som min första klänning. Matt i verkligheten och blankt på bild om man tar med blixt.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 18:37:51 följande:
    Taft är ju samma tyg som min första klänning. Matt i verkligheten och blankt på bild om man tar med blixt.
    Hmm låter ju bra inga blixtar.. Vad kan man annars använda för material?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 18:52:59 följande:
    Hmm låter ju bra inga blixtar.. Vad kan man annars använda för material?
    Går ju med satin oxå men det blir tjockare och knöligare. Du ska ju ha det svarta tyget oxå. Eller låter du dem göra det i dupionsiden eller sidentaft (alltså bara överdelen) om du vill ha nåt riktigt lyxigt. Du har ju fördelen att kunna "uppdatera" bara överdelen och på så sätt inte betala hutlöst som att göra hela klänningen av siden... Och fråga dem om de gör kjolen i organza eller tyll. Obestämd
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 19:18:50 följande:
    Går ju med satin oxå men det blir tjockare och knöligare. Du ska ju ha det svarta tyget oxå. Eller låter du dem göra det i dupionsiden eller sidentaft (alltså bara överdelen) om du vill ha nåt riktigt lyxigt. Du har ju fördelen att kunna "uppdatera" bara överdelen och på så sätt inte betala hutlöst som att göra hela klänningen av siden... Och fråga dem om de gör kjolen i organza eller tyll. Obestämd
    Hmm låter knepigt det här. Herregud

En annan dum fråga till er som beställt. Det står att milly behöver 65 dagar är det 65 arbetsdagar eller 65 dagar allt som allt ?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 19:43:23 följande:
    Hmm låter knepigt det här. Herregud

En annan dum fråga till er som beställt. Det står att milly behöver 65 dagar är det 65 arbetsdagar eller 65 dagar allt som allt ?
    Nej då, ingen panik. Bäst är ju att låta dem avgöra vad som är bäst material men att tala om för dig vad de använder tycker jag de ska förstås...

Tror det brukar vara arbetsdagar.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 20:03:55 följande:
    Nej då, ingen panik. Bäst är ju att låta dem avgöra vad som är bäst material men att tala om för dig vad de använder tycker jag de ska förstås...

Tror det brukar vara arbetsdagar.
    Men då hinner jag inte beställa från Milly :( SÅ får väl lita på att landy kan sina saker..
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden