• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • mani

MrsGranath den kl'nningen är såå fin och passar utmärkt. Hoppas all vi andra får lika fina klänningar.

• Malin24

1700-tal här kommer några fler testbilder.

jag gillar hur de löst det i bak:

Men så i fram:

Här kommer alltså version 2 av testbilderna..eller ja version 1 och 2Glad. Jag tycker den första version var snyggare än den andra. Men grejen är att volangerna kommer fram för långt på den, de ska bara gå från båda sidorna och bak. Men på version 2 tycker jag bara att det ser ut som de vikt tyget, alldeles för kantigt för min smak. Vad säger ni?

Nä nu har jag missat hela kvällens snack, så ska sätta mig och läsa ikapp Skrattande
  • mani

1700tal du verkar så himla duktig och vet tyger o sånt. va tror du om den klänningen jag beställt`? vilken tyg skulle passa tycker du? tycker den ser enkel ut och borde sys rätt så likt orginalet eller hur.

• Sommarbrud
    MrsGranath skrev 2011-03-14 22:47:39 följande:

Hej alla!

Har hängt i denna tråden till och från i över ett år , passivt dock! Skrattande

MEN.... Nu har jag äntligen något att tillföra.... Här har jag laddat upp en tärnklänning som precis anlänt från Landy och ville visa er den och till alla er som har funderingar...

Måttbeställde klänningen-passar perfekt på min syster! Underbart material, jättefin färg. noga och felfritt sydd, tog 22 dagar att få hem.... 714 kr slutade den på...

Tack för alla era inlägg som fick mig att beställa! Och rekommenderar Landy varmt!

Vad fin! Och vad snabbt det gick att få hem klänningen från Landy, då ska nog jag också våga beställa därifrån, behöver hinna få den till Juni :)
  • 1700tal

Blir vansinnig!! Kommenterade alla som skrivit sen igår och när jag tryckte på posta så hade BT loggat ut mig! Skrikandes

Det viktigaste var dock till dig sommarbrud som har loggat in nu. Det här med arbetsdagar... I mitt ordersystem står det tydligt att det är arbetsdagar men å andra sidan är produktionstiden betydligt kortare så det blir nog 60 dagar iaf. Till privatkunder anger de nog helt enkelt i total tid och till företag i arbetsdagar.

• 1700tal

Nu har jag dividerat med milly igen på morgonen, gud vad jag får gå upp tidigt för att kunna kommunicera vettigt! Nu är tyllen beställd till min sidenklänning. Ska vara oregelbunden tyll och många, många lager. Går åt 50 meter (!!!) tyll och det kostade några hundralappar extra... Skrattande Åh, nu känner jag att den här klänningen nog kan bli riktigt bra!

Nu är frågan, ska tyllen längst ner vara i samma färg som klänningen (mörk ivory, sidenets ivory är tydligen mörkare än polyester-ivory och det är ju bra...), dvs ivory eller ska jag ta den i light champagne? Har ju hela tiden velat få in lite light champagne i klänningen, tycker det är så fint. Förut skulle ju spetsen vara i champagne, ska jag ersätta den touchen med att ta tyllen i light champagne?? Vad tycker ni?

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-15 09:04:27 följande:
    Blir vansinnig!! Kommenterade alla som skrivit sen igår och när jag tryckte på posta så hade BT loggat ut mig! Skrikandes

Det viktigaste var dock till dig sommarbrud som har loggat in nu. Det här med arbetsdagar... I mitt ordersystem står det tydligt att det är arbetsdagar men å andra sidan är produktionstiden betydligt kortare så det blir nog 60 dagar iaf. Till privatkunder anger de nog helt enkelt i total tid och till företag i arbetsdagar.
    Ja så kan det ju vara smarta du!
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-15 09:12:53 följande:
    Nu har jag dividerat med milly igen på morgonen, gud vad jag får gå upp tidigt för att kunna kommunicera vettigt! Nu är tyllen beställd till min sidenklänning. Ska vara oregelbunden tyll och många, många lager. Går åt 50 meter (!!!) tyll och det kostade några hundralappar extra... Skrattande Åh, nu känner jag att den här klänningen nog kan bli riktigt bra!

Nu är frågan, ska tyllen längst ner vara i samma färg som klänningen (mörk ivory, sidenets ivory är tydligen mörkare än polyester-ivory och det är ju bra...), dvs ivory eller ska jag ta den i light champagne? Har ju hela tiden velat få in lite light champagne i klänningen, tycker det är så fint. Förut skulle ju spetsen vara i champagne, ska jag ersätta den touchen med att ta tyllen i light champagne?? Vad tycker ni?
    Har också dividerat med Milly här på morgonen. Jag är ju inte så jättenöjd med hur klänningen ser ut framifrån, volangerna ska börja vid sidosömmen på båda sidorna, men om de gör det så påstår Bella att det då kommer avvika från orginal klänningen :) Men jag har ju prövat den på och försöker förklara att anledningen till att de syns så väl på bilden är för att tjejen vrider sig på ett konstigt sätt. Bella lät inte så övertygad av den förklaringenGlad

Sen tycker jag att den ser lite fyrkantig ut i fem nu när de vikt tyget så där konstigt men det säger hon kommer bli annorlunda när de syr det i det riktiga tyget..jag undrar det jag..
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-15 09:12:53 följande:

Så nu ska vi se, ivory tror jag på. Jag gillar helhet att det är samma färg och tror du inte att det kommer bli lite knas om du kör tyllen i en annan nyans? Jag menar i materialen är ju så olika. Jag rstar i alla fall för samma !
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-03-15 09:23:38 följande:
    Har också dividerat med Milly här på morgonen. Jag är ju inte så jättenöjd med hur klänningen ser ut framifrån, volangerna ska börja vid sidosömmen på båda sidorna, men om de gör det så påstår Bella att det då kommer avvika från orginal klänningen :) Men jag har ju prövat den på och försöker förklara att anledningen till att de syns så väl på bilden är för att tjejen vrider sig på ett konstigt sätt. Bella lät inte så övertygad av den förklaringenGlad

Sen tycker jag att den ser lite fyrkantig ut i fem nu när de vikt tyget så där konstigt men det säger hon kommer bli annorlunda när de syr det i det riktiga tyget..jag undrar det jag..
    Det var en av de texter jag skrev förut som försvann... Feedback på dina bilder... Får börja om igen. Skrattande

Jo, jag skrev då att tror du verkligen det gör något att volangerna kommer fram lite och syns framifrån? Är de tså viktigt hur det ser ut på orginalet. Jag har provat en del klänningar som hade allt "krut" fram eller bak (som i din klännings fall) och jag tyckte inte de var så snygga. Tycker det var jättesnyggt på din klänning att volangarna kommer fram lite. Då får man ju en föraning av mästerverksvolangerna därbak även när man ser dig framifrån. De flesta bilder på bröllopsdagen tas ju framifrån, är det inte snyggt att få en skymt av volangerna då? Obestämd Och det fyrkantiga som du pratar om, tror du inte det bara är att de plattade till nypen? Det ser inte ut som att de draperat om den eller så, mest som att de inte fluffat upp den.... Och om den ska sys i satin så håller jag för en gångs skull med Bella, det KOMMER verkligen se helt annorlunda och mkt maffigare och större ut i det riktiga tyget. Då är taften mkt mer lik fodertyget i hur det faller men det är ju INTE satinet.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden