• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-03-21 06:57:30 följande:
    Woho vad roligt! Vilken färg blev det tillslut?
    Det blev champagne!
    Nu har jag betalat också, så nu är det nästan klart från min sida!!
    Ska bara välja färg på broderierna. Jag har bett om förslag på färger som kan passa bra, så jag får se vad Lucy föreslår.

Hoppas hoppas att jag mätte rätt igår! Det tycker jag är läbbigt, tänk om man gjort nåt jättetokigt fel när man mätt något?
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-21 10:30:34 följande:
    Det blev champagne!
    Nu har jag betalat också, så nu är det nästan klart från min sida!!
    Ska bara välja färg på broderierna. Jag har bett om förslag på färger som kan passa bra, så jag får se vad Lucy föreslår.

Hoppas hoppas att jag mätte rätt igår! Det tycker jag är läbbigt, tänk om man gjort nåt jättetokigt fel när man mätt något?
    Tog du alla mått som hon skickade ?
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-21 10:32:37 följande:
    Tog du alla mått som hon skickade ?
    Nej, jag rensade bort vissa som kändes irrelevanta (hals och armmått eftersom jag ska ha en axelbandslös klänning). Sen bad jag att hon skulle säga till om något var fel eller saknades.

Har du beställt ännu?
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-21 10:41:04 följande:
    Nej, jag rensade bort vissa som kändes irrelevanta (hals och armmått eftersom jag ska ha en axelbandslös klänning). Sen bad jag att hon skulle säga till om något var fel eller saknades.

Har du beställt ännu?
    MÅSTE göra det ikväll om jag ska hinna få ngn klänning... Skickar man över pay pal numret eller hur gör man
  • Darling Daisy

Jag skrev bara "My paypal address is ...."
    Så fick jag ett mail med betalningsinstruktioner från paypal.

Det var enkelt!

• My Wedding 2011

åå vad spännande Darlin Daisy!!

• Darling Daisy

Ja, visst är det spännande!

Landy föreslog guldfärgade broderier. Det är färg nr 37 i deras färgkarta (om nån undrar).

Jag tror jag kör på det, de vet nog vad de pratar om! De lär ju se ett antal klänningar passera varje dag!

• Malin24
    Sommarbrud skrev 2011-03-20 20:18:07 följande:
    nej färg e fint!

Mamma höll på att gråta när ajg sa att jag ska ha svarta skor och svart väska. Vilket ekonstigt för hon brukar vara öppen för förslag men det här med bröllop ska bara vara på ett visst sätt tydligen. Men nu blir det svart ångrar att inte tärnorna har svart men men ..

O nej hoppas inte vår fotograf e sådär... Min saambo e nämligen lika mesig som han i serien o jag lika arg som hon :)
    Haha kände igen mig lite där, jag försökte få ha vita klänningar med svarta blommor på till brudnäbbarna men min mamma hade samma reaktion som dinGlad
  • Skumboll

Daisy: Kommer bli supersnyggt med klänning i champagne och guldbroderier! Du ska se att måtten stämmer, har du mätt själv elelr har du fått hjälp?

Malin: Hur går det med din klänning, kommer de någonvart? 

• Malin24
    Skumboll skrev 2011-03-21 13:48:11 följande:
    Malin: Hur går det med din klänning, kommer de någonvart? 
    Jag vet faktiskt inte just nu, jag fick inte se de sista ändringarna de gjorde på testklänningen utan Bella sa att de gjort ändringarna på mönstret och det är det som de syr efter nu..så jag antar att det är några veckors väntan nu tills den riktiga klänningen är klar Glad
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden