• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • S2011

Igår räknade jag ut att de borde vara färdig med min klänning senast nu på måndag! Vilket innebär att jag borde ha den typ senast mån/tis veckan därefter. Pirrigt och helt skräckinjagande.

Antagligen pga detta drömde jag inatt om min klänning..
    Den kom samma dag som bröllopet, den var i fel färg, två dm för kort, hade blommigt bomullstyg som överdel med stora puffärmar och en bred, stygg gardinspets påsydd runt halsringningen. På hela baksidan av klänningen och  över hela släpet var stora, blekgula tygklumpar ("rosor") fastsatta med kardborreband. Med på köpet hade jag dessutom fått en bolero i röd satin med gult foder och en slöja (samma utseende som fishnet-strumpbyxor) med en fastsydd blå tygblomma mitt på.

Min käre sambos tröstande ord imorse, när jag berättade om klänningsdrömmen var: "det händer inte, gumman. vi gifter oss på en lördag. man får inte post då."

Kanske är lite nojigare över klänningen än man trodde Skrattande 

• Junibruden

jag har fått bilder på klännigen:

hiihhiii, äntligen fick jag bilder på själva riktiga klänningen som ju inte nog är färdig ännu, men på god väg iaf Glad
    och jag är mycket nöjd! lägger också med en bild på orginalet, dvs samma bild som jag skickade bella...

testklänningsbilder fick jag ju 5 mars och den 8 mars började de sy på min riktiga klänning. stage 1 var färdig 21 mars och idag fick jag bilderna här ovan.
    Hoppas era andras klänningar också framskrider!
  • awarwen
    Junibruden skrev 2011-03-24 09:52:06 följande:
    jag har fått bilder på klännigen:

hiihhiii, äntligen fick jag bilder på själva riktiga klänningen som ju inte nog är färdig ännu, men på god väg iaf Glad
    och jag är mycket nöjd! lägger också med en bild på orginalet, dvs samma bild som jag skickade bella...

testklänningsbilder fick jag ju 5 mars och den 8 mars började de sy på min riktiga klänning. stage 1 var färdig 21 mars och idag fick jag bilderna här ovan.
    Hoppas era andras klänningar också framskrider!
    Vilken fin klänning du har valt och vad duktiga de är på att sy. Den är ju jättelik!
    Jag har nyligen beställt, så just nu svarar de inte på mina mail. Har märkt på inläggen här att det tydligen är vanligt och så blir man skitnervös för det. Sen kommer det ett mail rätt som det är när man är nära att få en stroke. Skrattande Undrar hur länge jag får vänta på bilder. Har beställt från wholesale-weddingdresses (eastbridal).
  • Sommarbrud

Så nu har jag fått min kod så jag kunde fixa min paypal men vad e det för ngt hon på landy behöver?

• Krazzzy

Nu har även jag bestämt mig och beställt Solig  Nu är det bara den jobbiga väntan... Vill ha den Nu, så man kan se, känna och prova Cool

• Junibruden
    Sommarbrud skrev 2011-03-24 10:29:05 följande:
    Så nu har jag fått min kod så jag kunde fixa min paypal men vad e det för ngt hon på landy behöver?
    milly ville iaf bara ha paypal-epostadressen...
  • Miceme

junibruden: Klänningen blir ju finare än orginalet!! Riktigt snygg!

Jag gjorde slag i saken och köpte min tredje klänning, jag tänkte jag skulle byta om till valsen. Skrattande

Jag tror att det skulle bli svårt för oss att dansa i den andra klänningen då den är med stor kjol och ganska långt släp. Okej största anledningen kanske är att det finns så många fina klänningar!!!! Skrattande
    Här kommer en bild

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-24 10:29:05 följande:
    Jag skickade bara den mailadress som jag registrerade paypalkontot med. "my paypal email is ..."
    Så skickade Landy en faktura till Paypal som mailade mig. Då klickade jag mig in på den "betala-knappen" som fanns i mailet och fick godkänna betalningen på paypal. Det var kanske 5 musklickningar det handlade om. Enkelt.

Sen fick jag dock ett misstänkt mail från en annan adress med ämnet: "förnamn efternamn" bekräfta din epostadress för säkrare transaktioner med Paypal.
    Jag öppnade mailet, det såg proffsigt ut, men jag följde inte instruktionerna där i. Googlade mailadressen och såg att fler angivit den som "nätfiske/phishing".
    Vet inte om jag är överdrivet misstänksam eller om det var något lurt. (Sambon (som är bättre på datorer o säkerhet) klassade dock mailet som mycket skumt)
    Så kolla så att du fått paypal-mailen från en och samma adress. Den skumma adessen var
    paypal2@info.paypal.com
    På paypals hemsida skriver dom:

Remember PayPal will never email you to ask for your:

Credit or debit card numbers Bank account numbers Driving licence numbers Email addresses Passwords Your full name Postal address Så jag är fortfarande misstänksam!! De frågade ju efter min epostadress...
  • Miceme

Tryckte lite för snabbt här är bilden!
  • Skumboll

Usch, idag är ingen bra dag. Jag har nog fått varenda jäkla biverkning man kan få av medicinen... Kräks

Junibruden: Klänningen ser ju jättefin ut! Är du nöjd?

Dethär med paypal och att de vill ha mailadressen, måste man verkligen ordna ett paypalkonto för det? Jag har handlat av några företag i asien nu och alla använder sig av paypal, men de skickar bara en faktura via paypal till min vanliga mailadress och det har aldrig varit några problem...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden