• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sassabrassa

Hej tjejer, har ju som ni vet fått hem min klänning och ska snart ta den till en sömmerska för att fixa till det lilla extra. Nu sitter jag och funderar på om jag ska ha slöja eller inte. Vi gifter oss i en stor vacker Domkyrka och jag har ett ganska långt släp. Vore kanske fint med en lång slöja i kyrkan. Eller vad tror ni?
    Det här är min klänning:

Vad tror ni om den här slöjan? Eller ska jag ha en enklare utan spets?
    Tacksam för era synpunkter. :)
  • TheD
    S2011 skrev 2011-03-24 09:13:06 följande:
    Igår räknade jag ut att de borde vara färdig med min klänning senast nu på måndag! Vilket innebär att jag borde ha den typ senast mån/tis veckan därefter. Pirrigt och helt skräckinjagande.

Antagligen pga detta drömde jag inatt om min klänning..
    Den kom samma dag som bröllopet, den var i fel färg, två dm för kort, hade blommigt bomullstyg som överdel med stora puffärmar och en bred, stygg gardinspets påsydd runt halsringningen. På hela baksidan av klänningen och  över hela släpet var stora, blekgula tygklumpar ("rosor") fastsatta med kardborreband. Med på köpet hade jag dessutom fått en bolero i röd satin med gult foder och en slöja (samma utseende som fishnet-strumpbyxor) med en fastsydd blå tygblomma mitt på.

Min käre sambos tröstande ord imorse, när jag berättade om klänningsdrömmen var: "det händer inte, gumman. vi gifter oss på en lördag. man får inte post då."

Kanske är lite nojigare över klänningen än man trodde Skrattande 
    Hahahaha! Och det typiska där är att av allt du berättar så kommenterar han lördag och post ;) Inte att klänningen kommer vara som du vill ha den osv... ;)

Fast i USA och Frankrike får man ju post. Fattas bara att det börjas här också....
  • S2011
    Ocean Bride skrev 2011-03-24 17:42:50 följande:
    hahahah ja det var just en tröst, "man får inte post då" Underbart!! hahahah
    Ja, man kände sig ju direkt lugnad.... haha :)
    TheD skrev 2011-03-24 21:59:11 följande:
    Hahahaha! Och det typiska där är att av allt du berättar så kommenterar han lördag och post ;) Inte att klänningen kommer vara som du vill ha den osv... ;)

Fast i USA och Frankrike får man ju post. Fattas bara att det börjas här också....
    Ja, eller hur? Det hade ju klart känts bättre om han kunde kommentera kring klänningen :)

• S2011
    Sassabrassa skrev 2011-03-24 21:46:53 följande:

Hej tjejer, har ju som ni vet fått hem min klänning och ska snart ta den till en sömmerska för att fixa till det lilla extra. Nu sitter jag och funderar på om jag ska ha slöja eller inte. Vi gifter oss i en stor vacker Domkyrka och jag har ett ganska långt släp. Vore kanske fint med en lång slöja i kyrkan. Eller vad tror ni? 

Det här är min klänning:

Tycker definitivt att du kan använda den slöjan! Den var ju superfin :)
  • Junibruden
    Sassabrassa skrev 2011-03-24 21:46:53 följande:

Det här är min klänning:

Tycker att du ska använda slöja, absolut!! blir så vackert så.
  • tweety

Hejsan tjejer!

Jättebra tråd och har fått många bra tips av att läsa den.

Jag ska som så många andra beställa en klänning över nätet  

Mitt problem är att det står ai mailet att jag kan beställa med corset eller bandages Vad betyder det?

Snälla jag behöver hjälp jag vill inte ha med snörning.

Någon som vet?! 

• L8PR
    tweety skrev 2011-03-25 07:35:17 följande:
    Hejsan tjejer!

Jättebra tråd och har fått många bra tips av att läsa den.

Jag ska som så många andra beställa en klänning över nätet  

Mitt problem är att det står ai mailet att jag kan beställa med corset eller bandages Vad betyder det?

Snälla jag behöver hjälp jag vill inte ha med snörning.

Någon som vet?! 
    jag sakrev att jag ville ha med zipper, fattade inte heller det där
  • tweety

hejsan på andra sidor så står det lace up och vad jag fattat så är det med snörning. Men fattar inte vad de mednar jag vill oxå ha med zipper 

Tack för svaret L8PR 

• tweety

Någon som har beställt från Milanoo.com?

Kansj´ke inte riktigt räknas till en kona klänning men den produceras där och man kan måttbeställa, vet inte om man kan beställa vilket tyg man vill ha

Väldigt bra priser den jag tittat på ska kosta 85 dollar

• Darling Daisy

Sassabrassa - tycker också att du ska köra på slöjan. Den var fin, passar klänningen bra!

Tweety - några har beställt från Milanoo. Kommer inte ihåg om någon här i tråden fått hem klänning där ifrån ännu. Vi diskuterade Milanoo för några veckor sen, de har fått väldigt mycket dåliga reviews på några engelskspråkiga sidor. Dock verkar det som om flera svenska beställare fått fina varor.

När det gäller din fråga om bandages och corset, så lämnar jag svarandet åt experterna. 1700tal, som är bortrest för tillfället, brukar kunna förklara när vi vanliga dödliga går bet! Sen har vi tigerlily som arbetar som översättare - hon är också en mycket bra resurs!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden