• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miu

Fick min klänning och slöja från Landy igår. Lite tidigare än väntat. Det tog 2 månader allt som allt istället för 3 månader.

Klänningen är perfekt förutom att det var pyttelite för stor vid höften. Men det ordnar min sömmerska för någon hundralapp.  Det är en sjöjungfru modell med dragkedja. 

Om man ska jämföra denna med en brudklänning jag har köpt i en vanlig brudbutik så är det riktigt bra kvalitet på den. Skenor i livet, silikonband vid bysten. bra tyg och spets.

Det enda som inte var bätte på denna än på den jag har köpt i butik är att det fanns några trådar här och var som jag behöver klippa bort. Men det tar 10 minuter och sedan är det perfekt.

Jag är 100%  nöjd. Så Landy vågar man verkligen beställa från! Lägger dock inte upp någon bild eftersom jag har lite bekanta som finns på bt :)

Just det. Dom hade skrivit att den bara kostade 400kr på paketet. Så tullen blev ynka 86kr! Väldigt snällt gjort tycker jag. 

• Miceme
    Just det. Dom hade skrivit att den bara kostade 400kr på paketet. Så tullen blev ynka 86kr! Väldigt snällt gjort tycker jag. 
    Så hade de gjort för mig också så jag fick betala 103 kr för både klänning och underkjol, fantastiskt snällt tycker jag!

Tweety: Jag har också beställt en klänning från Milanoo men den har jag inte fått än.
    Nu blev jag nervös när de fått dålig kritik på engelska sidor.

Darling Daisy: vad var det för kritik??
  • Darling Daisy

Kommer inte ihåg alla sidor, men här är en sida med omdömen om Milanoo:

http://www.sitejabber.com/reviews/www.milanoo.com

Ni kan säkert googla reviews milanoo osv och få lite träffar...

Sen tror jag att ni inte ska stressa upp er i onödan!! Det är säkert mååånga fler som skriver när de är missnöjda än det är som skriver när de är nöjda! Jag har sett en del nöjda kunder på olika siter, så bevisligen syr Milanoo klänningar som folk blir nöjda med också.
    Jag har för mig att jag läste att Milanoo använder sig av olika underleverantörer, och att det kan förklara skillnad i kvalitet på det som levererats.

• Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-03-25 11:52:19 följande:
    Kommer inte ihåg alla sidor, men här är en sida med omdömen om Milanoo:

www.sitejabber.com/reviews/www.milanoo.com

Ni kan säkert googla reviews milanoo osv och få lite träffar...

Sen tror jag att ni inte ska stressa upp er i onödan!! Det är säkert mååånga fler som skriver när de är missnöjda än det är som skriver när de är nöjda! Jag har sett en del nöjda kunder på olika siter, så bevisligen syr Milanoo klänningar som folk blir nöjda med också.
    Jag har för mig att jag läste att Milanoo använder sig av olika underleverantörer, och att det kan förklara skillnad i kvalitet på det som levererats.
    Det har du rätt i! Jag förstod när jag tittade på sidan att det verkade komma från olika ställen, då fotografierna var lite olika märkta. Och de säljer ju så mycket mer än brudklänningar. Många omdömen handlar om andra saker än just det och mång aomdömen är bara människor som är glada att de läst omdömen först.
    Ja det är bara att hoppas på det bästa! Och jag ska lämna omdöme här så fort jag fått min klänning oavsett pos eller neg.
  • tweety

Hejsan!

Har kompisar som beställt från Milanoo.com och de är väldigt nöjda med sina klänningar och kkläder till BM men det visste inte hellr vad corset och bandages betydde då de inte kunde välja det i sina söta sommar klänningar typ standbrudklänning till Thainalnd 

• Mix
    tweety skrev 2011-03-25 13:49:02 följande:
    Hejsan!

Har kompisar som beställt från Milanoo.com och de är väldigt nöjda med sina klänningar och kkläder till BM men det visste inte hellr vad corset och bandages betydde då de inte kunde välja det i sina söta sommar klänningar typ standbrudklänning till Thainalnd 
    Hej tweety, kan inte säga vad skillnaden är mellan corset och bandages men jag känner är båda är ju snörning så om du vill ha med dragkjedja det så får du se till att specifiera det. Om jag inte minns fel så gör Milanoo nästan alltid med snörning i ryggen om det inte står annat.
  • Höstbröllop 2011
    Skumboll skrev 2011-03-20 19:26:05 följande:
    Haha, ligger nog lite i min natur och vara väl förberedd. 

Det kommer bli supersnyggt med svarta skor till din klänning! Har du beställt väskan ännu?

Jag har beställt dessa skor fast i olivgrönt och med en låg klack (typ 3 cm)

Vilka underbara skor! Var har du beställt dem? Var de dyra? TACK :)
  • Skumboll
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-25 15:11:35 följande:
    Vilka underbara skor! Var har du beställt dem? Var de dyra? TACK :)
    www.matildasfest.com/&item_id=a3055
  • Skumboll
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-25 15:17:20 följande:
    Tack!
    Varsågod!
    Jag kan tyvärr inte säga något om dem, har inte fått mina ännu.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden