• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Petra

Är det någon som har beställt kläder till brudgummen från kina? Erfarenheter?

• MrsBrud
    Aylas skrev 2011-03-23 19:40:41 följande:
    MrsBrud; jag bara älskar klänningarna till dina tärnor - var hittade du den?

Jag leter efter en klänning att dansa loss i på kvällen - och den är precis vad jag letar efter
    Ta bort axlarna på den, brodera in Fru på ryggen och sen dansar jag hela natten!
    Jag har surfat runt och letat som en tok efter tärnklänningar men inget har fallit varken mig eller tärnan på läppen. Jim Hjelm har jättefina, finns flera på Landy men inte just denna. Den hittade jag på Jim Hjelms egen sida.

Sommarbrud skrev 2011-03-23 21:46:37 följande:
    Mrsbrud: Vilka fina klänningar, den korta är det deras egen kollektion eller hittade du bilden ngn annanstans? Vad kostade den? var ju helt fantastisk!
    De har ju Jim Hjelm på sin sida, men inte just denna så mailade alla bilder för pris. 109 dollar går det lös på, 150 skulle Kancca ha för samma klänning!

Gud det finns så mycket fina klänningar överallt. Jag vill bli bjuden på både kavajoch frackbröllop som man kan klicka hem lite fler kinaklänningarSkrattande
  • Sommarbrud
    MrsBrud skrev 2011-03-23 22:04:53 följande:
    Jag har surfat runt och letat som en tok efter tärnklänningar men inget har fallit varken mig eller tärnan på läppen. Jim Hjelm har jättefina, finns flera på Landy men inte just denna. Den hittade jag på Jim Hjelms egen sida.

Sommarbrud skrev 2011-03-23 21:46:37 följande:
    Mrsbrud: Vilka fina klänningar, den korta är det deras egen kollektion eller hittade du bilden ngn annanstans? Vad kostade den? var ju helt fantastisk!
    De har ju Jim Hjelm på sin sida, men inte just denna så mailade alla bilder för pris. 109 dollar går det lös på, 150 skulle Kancca ha för samma klänning!

Gud det finns så mycket fina klänningar överallt. Jag vill bli bjuden på både kavajoch frackbröllop som man kan klicka hem lite fler kinaklänningarSkrattande
    Men va 109 dollar? Det är ju ett fynd.. hmm undra om ajg ska lägga till den på min beställning.. Tog du den just som på bilden? Alltså såg att du ändrat färgerna men med dragkedja i ryggen? Åhh vill nog ha en till ... MEn nej eller ska man ha den på kvällen ?
  • MrsBrud

Haha!! Ni är ju helt underbara Skrattande Jaa men den blir ju skitsnygg till kvällen!
    När min bror gifte sig hade hans fru en klänning som hon tog av halva släpet på, den blev således en cocktailklänning  lagom till dansen. Skitsnyggt!!

Den är tagen rakt av som på bilden, skulle ta ca 30 dagar.

• Sommarbrud
    MrsBrud skrev 2011-03-23 22:14:05 följande:
    Haha!! Ni är ju helt underbara Skrattande Jaa men den blir ju skitsnygg till kvällen!
    När min bror gifte sig hade hans fru en klänning som hon tog av halva släpet på, den blev således en cocktailklänning  lagom till dansen. Skitsnyggt!!

Den är tagen rakt av som på bilden, skulle ta ca 30 dagar.
    Men herregud 30 dagar det är ju farligt att jag kanske MÅSTE beställa den, ska sova på saken och hmm bestämma färg helt enkelt :) Ja men jag tänkte att min klänning är ju ganska stor och då kanske ganska varm, kan vara skönt med en mindre, Fast funderar på en svart så jag kan använda den annars :) Åhh nu kommer jag inte kunna sova--

Men ska försöka
    Sov Gott :)
  • Hvidbrud

Sommarbrud: man kan de koden i tekefonbanken, men det tr två bankdagar innan det är registrerat!

• MrsBrud

Sommarbrud:
    Ja, den i svart är ju inte fel!! Har du Landys färgkartor för satin?
    Det var de man utgick ifrån, de färgar tyllen i den färg du väljer. Samma gäller bandet!

Lycka till nu! Sov så gott....

• Sassabrassa
    Petra skrev 2011-03-23 21:56:17 följande:
    Är det någon som har beställt kläder till brudgummen från kina? Erfarenheter?
    Ja jag har och erfarenheten är tyvärr inte bra. De blev inte alls bra.
    Kan mycket väl vara så att vi tog felaktiga mått. Men det var oerhört svårt att ta de måtten. Man måste ju tänka på om det är klädmått eller kroppsmått. Och fast att vi tog hjälp av en sömmerska så kom kläderna tillbaka och såg bedrövliga ut. Grenen på byxorna satt alldeles för långt ner. Ärmarna för korta, jackan för vid. Ja hjälp vi borde nästan ta en bild på det för att folk ska förstå. :)
  • lyckligt gift

My wedding 2011: Det har jag redan! :)

Ingen med dåliga erfarenheter??

• L8PR

Yes, nu jäklar börjar det hända saker. fick godkänna spetsen idag

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden