• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-03-22 13:44:49 följande:
    funderade också om de föreslog det tyget på grund av att den är så glansig men jag vill inte ha den så glansig! Har skickat lite frågor till dem båda och skrivit att jag inte vill att den ska vara "very shiny" just a little shiny... får hoppas de förstår vad jag är ute efterGlad.  provade den i butik i ivory och den var inte alls lika blank som på bilden, mer som vanliga satinklänningar.

Tror också vi behöver 1700tals expertis, hon får alla svåra frågor den stackaren!
    Hellooo!! Har varit i sthlm hela veckan (ska dit igen inom en timme) men då ska jag ta datorn med mig. Bygger monter till en mässa, därav min frånvaro! Ifall nån undrat om jag hade trillat av pinn...

Har maaaassa sidor att läsa igen, det bli till att göra på hotellet ikväll men fram tills dess kan jag iaf kommentera lovvydovvys tyg för precis den diskussion hade jag nämligen med milly förra veckan, trot eller ej. Annars hade jag inte heller fattat vad de menade...

Jo, jag noterade att lillys satinklänningar var tunnare och mattare tyg (kändes billigare men såg fint ut om man inte pillade på det - vilket jag förstås alltid gör... ). Därför frågade jag milly om det fanns olika sorters satin med olika tjocklek och olika glansighet. Och det fanns det! Min tanke var (eftersom de brukar protestera när jag vill göra klänningar med mkt tygmängd i satin, de tycker det blir för tungt och tjockt - det tycker inte jag) att hitta ett satintyg med mindre glans och gärna tunnare som gick att drapera och vecka trots att det är mkt tyg. Och då fick jag svaret att de har ett satintyg som hette "mid-satin" (tolkade det alltså inte som att det är samma som till tärnklänningar för det är ganska glansigt tycker jag) och som är mattare. Och det borde ju vara perfekt för din klänning!

Som för övrigt är jättesnygg och... Förvånadnej men, enaxlad!! Skrattande Tummen upp!
  • Skumboll

Jag är tyvärr rätt frånvarande, spenderade hela dagen på akuten igår med njursten och äter så starka mediciner att jag känner mig hög som ett hus. Ingen idé att försöka ge någon råd då inte... Jag kommer tillbaka så småningom, när jag blivit av med den här skiten. 

• lovvydovvy

Tack för alla svaren! Den kändes mycket nätt och fin när jag provade den och det gillade jag så låter dem köra på med det de vill och tycker är bäst. Svårt att släppa kontrollbehovet på detta sättet...
    Och ja, trivdes sååå mycket bättre i enaxlad istället för axelbandslösGlad. Nu ska jag bara bestämma mig för Milly eller Landy, tror det får bli milly, de känns så proffsiga i sin kommunikation.

• Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-03-23 08:22:45 följande:
    Jag är tyvärr rätt frånvarande, spenderade hela dagen på akuten igår med njursten och äter så starka mediciner att jag känner mig hög som ett hus. Ingen idé att försöka ge någon råd då inte... Jag kommer tillbaka så småningom, när jag blivit av med den här skiten. 
    Men skumboll då, det låter inte alls bra!!! Skickar en STOR *krya på dig kram* och hoppas du snart blir bättre!!!

Lovvydovvy: Snygg klänning!!
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-03-23 08:57:27 följande:
    Men skumboll då, det låter inte alls bra!!! Skickar en STOR *krya på dig kram* och hoppas du snart blir bättre!!!
    Tack snälla du, det är ett rent h-vete med njursten. Har haft det så jobbigt att de nu ska göra en grundlig utredning på njurarna. Hoppas bara de kan komma fram till något vettigt för det här är inte mänskligt. 

Dessutom ligger sonen helt däckad med hög feber, hosta, adningsvårigheter och kräks blod. Man känner sig som en sådär bra mamma idag.

Gnäll gnäll gnäll, nu tar jag en tablett till - in i dimman!  
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-23 09:51:24 följande:
    Tack snälla du, det är ett rent h-vete med njursten. Har haft det så jobbigt att de nu ska göra en grundlig utredning på njurarna. Hoppas bara de kan komma fram till något vettigt för det här är inte mänskligt. 

Dessutom ligger sonen helt däckad med hög feber, hosta, adningsvårigheter och kräks blod. Man känner sig som en sådär bra mamma idag.

Men stackare! Nu får du bli frisk har ju varit dålig länge!!

Hoppas att ni alla blir friska snarast!

Har du ngn hjälp nu?

Massa Krya på dig energi!!!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-23 10:03:57 följande:
    Men stackare! Nu får du bli frisk har ju varit dålig länge!!

Hoppas att ni alla blir friska snarast!

Har du ngn hjälp nu?

Massa Krya på dig energi!!!
    njursten är så lurigt, det kan man gå med länge. en dag bra, en dag lite sämre, en tredje dag rent förjävligt...och så börjar det om. 

nä, just idag har jag ingen hjälp. gubben sitter på kurs så jag får försöka hålla ut till klockan 17.... 
  • MrsBrud

Usch skumboll, det låter inte trevligt alls! Hur gamla barn har du?
    Hoppas du blir bättre snart, smärta är inte kul.

Nu har jag fått bilder från Bella, är dock lite konfunderad eftersom den "riktiga" klänningen jag skickat bilder på är helt i spets och de bilder skickat är bara toppen av spets?? Hon skriver dock att jag ska spana in lacen så att dom kan göra klart klänningen så hon kanske menar att jag ska godkänna spetsen innan dom klär hela klänningen?

Nä, nu får jag maila Bella igen!

• Malin24
    Skumboll skrev 2011-03-23 09:51:24 följande:

Usch då, låter inte skoj alss..skickar en krya på dig kram jag oxå!!!

Min från varo beror mest på att jag väntar och väntar på svar och bilder...nu har jag iaf beställt näbbklänningar via milly också GladSka bli jättespännande att se hur de lyckas med dem.

http://www.mydress4less.com/product.php?productid=54784&cat=269&page=6

Tycker att de är så sötaGlad
  • Skumboll

Tack vad gulliga ni är...  

MrBrud: Sonen är 3,5 lite drygt. Det blir nog bra dethär till slut...
    Jag tror du ska godkänna spetsen innan de fortsätter på klänningen. Visa oss gärna bilder!

Malin: Vilka söta nöbbklänningar! 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden