• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-25 16:49:30 följande:
    Ja vet så  nu får ni inte visa fler klänningar, inte en enda!!! O inga skor, väskor smycken eller ngt annat jag kan tänkas köpa! Detta gäller speciellt dig skumboll:)
    Ooooooops!
  • Skumboll

Måste bara visa den fina hårblomman jag fick hem i veckan (sorry, sommarbrud!!)
    Men jag vet inte riktigt, känns kanske lite för stor och lite för mycket för mig.... 

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-25 17:53:44 följande:
    Måste bara visa den fina hårblomman jag fick hem i veckan (sorry, sommarbrud!!)
    Men jag vet inte riktigt, känns kanske lite för stor och lite för mycket för mig.... 

Okej o jag satt idag o funderade på hur jag skulle ha håret. Hade ju tänkt o ha murgröna i håret men detkanske blir litemkt med min jätteklänning nu.. Så kommer du med en liten blomma som är helt fantastisk!! jaha etsy eller???
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-03-25 20:29:07 följande:
    Gaah nu har jag beställt en klänning och det blev inte alls den jag hade tänkt mig från början!

den här blev det:

www.lightinthebox.com/Ball-Gown-Sweetheart-Ch...

Det var verkligen kärlek vid första anblick och jaa för det priset kunde jag ju inte riktigt stå emotSkrattande

Ni fick mig till slut att falla för fluffet!!!Flört
    Haha uppdrag slutfört! Ännu en till som faller för fluffet :) Fin klänning!!

Snart borde det väl börja ramla in lite klänningar så man får se bilder? Jag borde få min från milanoo snart :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-25 21:24:07 följande:
    Okej o jag satt idag o funderade på hur jag skulle ha håret. Hade ju tänkt o ha murgröna i håret men detkanske blir litemkt med min jätteklänning nu.. Så kommer du med en liten blomma som är helt fantastisk!! jaha etsy eller???
    Haha, upp med hakan! Jag ger dig ju massor med tips!
    Ja, det är Etsy... du kan få köpa om du vill?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-25 21:29:15 följande:
    Haha, upp med hakan! Jag ger dig ju massor med tips!
    Ja, det är Etsy... du kan få köpa om du vill?
    Vilken färg är den? Kritvit eller ivory eller vad heter alla skalor i vitt... skulle inte den kunna passa till min klänning?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-25 21:31:40 följande:
    Vilken färg är den? Kritvit eller ivory eller vad heter alla skalor i vitt... skulle inte den kunna passa till min klänning?
    Ivory, till och med pärlorna inne i blommorna (det är två blommor brevid varandra, syns lite dåligt på bilden). Baktill är det som en klämma, verkar vara rejält gjord!
    Är det tänkt till klänning två eller tre? Den första (den du har i garderoben...) antar jag att du redan uteslutit? 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-25 21:34:36 följande:
    Ivory, till och med pärlorna inne i blommorna (det är två blommor brevid varandra, syns lite dåligt på bilden). Baktill är det som en klämma, verkar vara rejält gjord!
    Är det tänkt till klänning två eller tre? Den första (den du har i garderoben...) antar jag att du redan uteslutit? 
    Men ja den är tänkt till klänning tre ;)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-25 21:35:29 följande:
    Men ja den är tänkt till klänning tre ;)
    Kommer passa super!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden