• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-26 12:48:15 följande:
    Jättefin klänning miceme, kul att du blev så nöjd! Hur tänker du göra med ärmarna, ber du någon sömmerska fixa till det?
    Tack!
    Ärmarna sitter så "bra" så att det går faktiskt att vika in dem i klänningen eller helt enkelt sprätta bort dem.
    Så att något av det blir det nog att jag gör.
    Hur går det med dina klänningar, du hade väl också flera Glad
  • Miceme
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-26 11:14:12 följande:
    Vad kul att du är nöjd och att det är från Landy du beställt. Jag är nu övertygad från flera håll att jag beställer därifrån :)

Du är jättefin i klänningen!
    Tack så mycket!
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-26 13:59:22 följande:
    Tack!
    Ärmarna sitter så "bra" så att det går faktiskt att vika in dem i klänningen eller helt enkelt sprätta bort dem.
    Så att något av det blir det nog att jag gör.
    Hur går det med dina klänningar, du hade väl också flera Glad
    Skönt att det var så lätt åtgärdat!

Jodå, det går nog bra med mina klänningar. Har ju beställt från milly och bägge testklänningar är färdiga, får väl se när de blir helt klara! Jag har ingen brådis tack och lov.
  • Höstbröllop 2011

Har skickat iväg mitt lilla klipp-o-klistra kollage nu till Landy och väntar spänt på svar om pris etc. Är det nån som vet hur deras storlekar är? Jag kommer nämligen beställa en färdig storlek då jag håller på att tappa vikt och inte vet exakt vilka mått jag kommer ha på bröllopsdagen. Kommer också välja snörning i ryggen så då borde väl storleken kunna flexa en upp och en ner, eller? Hur gör ni med längden på klänningen? Min klänning kommer ha spets runt hela nederkanten så den blir nog svår att ta upp, har ni nån erfarenhet av hur man ska tänka vad gäller detta? Blir bara lite osäker på om vilken storlek som är bäst att ta... Tack för hjälpen!

• Sommarbrud

Miceme: Fin klänning! Skönt med axelbanden, jag har lite likadana på min ena klänning undrar om de kommer användas.. Spännande!

• Sommarbrud
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-26 15:28:01 följande:
    Har skickat iväg mitt lilla klipp-o-klistra kollage nu till Landy och väntar spänt på svar om pris etc. Är det nån som vet hur deras storlekar är? Jag kommer nämligen beställa en färdig storlek då jag håller på att tappa vikt och inte vet exakt vilka mått jag kommer ha på bröllopsdagen. Kommer också välja snörning i ryggen så då borde väl storleken kunna flexa en upp och en ner, eller? Hur gör ni med längden på klänningen? Min klänning kommer ha spets runt hela nederkanten så den blir nog svår att ta upp, har ni nån erfarenhet av hur man ska tänka vad gäller detta? Blir bara lite osäker på om vilken storlek som är bäst att ta... Tack för hjälpen!
    Jag tog med snörning i ryggen, tog ingen färdig storlek men ta en som är lite mindre än du är nu om du planerar att gå ner. Jag håller också på med vikten men vågade inte ta en mindre tänk om det inte blir som jag vill. Längden la jag på lite för jag vetinte vilka skor jag ska ha. Men tänkte att det är så billigt så jag kan gå till en sömmerska o ändra lite. Men längden för dig, ta ett mått med de skorna så ser man väl i deras färdiga storlekar vilken som är rätt ?
  • Höstbröllop 2011
    Sommarbrud skrev 2011-03-26 15:41:50 följande:
    Jag tog med snörning i ryggen, tog ingen färdig storlek men ta en som är lite mindre än du är nu om du planerar att gå ner. Jag håller också på med vikten men vågade inte ta en mindre tänk om det inte blir som jag vill. Längden la jag på lite för jag vetinte vilka skor jag ska ha. Men tänkte att det är så billigt så jag kan gå till en sömmerska o ändra lite. Men längden för dig, ta ett mått med de skorna så ser man väl i deras färdiga storlekar vilken som är rätt ?
    Jag tänkte ta en storlek mindre än jag är nu, har redan gått ner en-två storlekar och mitt mål är ytterligare två men om jag inte hinner så kanske det är bättre att då välja bara en mindre som har snörning och som då inte borde vara några problem att snöra in lite tajtare. Måste bara ta reda på om deras storlekar är "normalstora" eller små "kinastorlekar".

Har inga skor ännu men har tänkt ha max 5 cm klack (min m2b är kort) så jag utgår från det då.
  • Sassabrassa

Hej på er, hade hittat en jättefin och lång slöja, men nu kan jag inte minnas vart jag hittade den. Suck.
    Någon som har tips på vart jag kan hitta billiga slöjor?????

• Sommarbrud
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-26 16:12:37 följande:
    Jag tänkte ta en storlek mindre än jag är nu, har redan gått ner en-två storlekar och mitt mål är ytterligare två men om jag inte hinner så kanske det är bättre att då välja bara en mindre som har snörning och som då inte borde vara några problem att snöra in lite tajtare. Måste bara ta reda på om deras storlekar är "normalstora" eller små "kinastorlekar".

Har inga skor ännu men har tänkt ha max 5 cm klack (min m2b är kort) så jag utgår från det då.
    Jag beställde en klänning från ilanoo och där tog jag av deras storlekar då mätte jag mig o kollade i deras tabell o tog den storleken som stämde bäst, Har inte landy så? För en stl 38 kan ju skilja väldigt mkt mellan olika märken så kolla så det inte blir hel galet
  • Skumboll
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-26 15:28:01 följande:
    Här finns mått och storlekar;

www.landybridal.com/help/sizechart.aspx
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden