• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Theka
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-27 22:40:51 följande:
    Alltså nu börjar jag bli otålig! Jag skickade in min ihopklippta klänningsdesign igår förmiddag och har fortfarande inte fått svar av Landy. Jag har tänkt att beställa tärnklänningar också där ifrån och hade ändå önskat att de kunde ha lite snabbare service.

Jag väntar alltså betalningsinformation samt en prisuppgift på min klänning eftersom jag satt ihop den själv. Är ju skitnervös för vad den ska kosta!!! Sen vill jag så klart få hem den så fort som möjligt och vill därför betala den snarast så den börjar sys.

Usch, all denna väntan. Först tog den nästan 2 ÅR för mej att bestämma en klänning (började leta på allvar i maj -09) och sen ska det ta tid att få bekräftelsen på mitt mejl... suck... men det är väl mest det att stressen kommer innan jag vet att klänningen är klar inför bröllopet. När det hänger en klänning som jag är helt nöjd med här hemma så kan jag fokusera på annat kring bröllopet. Klänningen är en så stor del för mej så det blir att jag stressar upp mej. Jag kan inte slappna av förrän den är på plats och jag trivs med den. Är lite rädd att den inte alls blir som jag tänkt mej... då måste jag bestämma mej igen för en annan klänning och, som sagt, det tog två år att bestämma mej för denna - så förstår kanske att jag har enormt överdriven beslutsångest och tänker alltid att "det kanske kommer nåt bättre".
    Jag mailade med Landybridal i fredags och fick svar i lördagsmorse. Då önskade hon (Lucy) mig en "nice weekend" så de har antagligen ledigt under helgen. Mitt svar, en önskan om att se en bild på klänningen innan den skickas har jag heller inte fått någon respons på än. Du får säkert svar imorgon.

Djupa andetag! Men jag förstår dig, jag känner likadant. Om inte den här klänningen är bra nu så blir det tight att beställa en i butik (för om den är dålig vågar jag nog inte köra någon mer Kina-beställning, då får det bli här hemma istället). 
  • Höstbröllop 2011
    Theka skrev 2011-03-27 22:58:21 följande:
    Jag mailade med Landybridal i fredags och fick svar i lördagsmorse. Då önskade hon (Lucy) mig en "nice weekend" så de har antagligen ledigt under helgen. Mitt svar, en önskan om att se en bild på klänningen innan den skickas har jag heller inte fått någon respons på än. Du får säkert svar imorgon.

Djupa andetag! Men jag förstår dig, jag känner likadant. Om inte den här klänningen är bra nu så blir det tight att beställa en i butik (för om den är dålig vågar jag nog inte köra någon mer Kina-beställning, då får det bli här hemma istället). 
    Okej, men då är det säkert så, det tänkte jag inte ens på! Är alldeles för uppskruvad för att tänka klart Tungan ute

Ja det skulle bli väldigt tajt att beställa i butik... jag tror nästan man får köpa en klänning som de har inne och som inte behöver beställas. Iaf enligt den butiken jag var och provade i för där sa de att jag behövde beställa snarast om jag skulle hinna få den i tid. Jag var där den 18/3 och gifter mej 24/9 och tyckte det lät som överdrivet länge. De säger att det tar 16 veckor att få den och ytterligare 6 veckor om den behöver justeras, känns löjligt länge. Fast det är väl deras sätt att sälja, om de stressar bruden så kanske de säljer mer för kunden agerar på impuls...
  • jkbr
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-27 23:10:42 följande:
    Okej, men då är det säkert så, det tänkte jag inte ens på! Är alldeles för uppskruvad för att tänka klart Tungan ute

Ja det skulle bli väldigt tajt att beställa i butik... jag tror nästan man får köpa en klänning som de har inne och som inte behöver beställas. Iaf enligt den butiken jag var och provade i för där sa de att jag behövde beställa snarast om jag skulle hinna få den i tid. Jag var där den 18/3 och gifter mej 24/9 och tyckte det lät som överdrivet länge. De säger att det tar 16 veckor att få den och ytterligare 6 veckor om den behöver justeras, känns löjligt länge. Fast det är väl deras sätt att sälja, om de stressar bruden så kanske de säljer mer för kunden agerar på impuls...
    Det kan ta jätte lång tid hos skräddaren om du inte är nöjd, det gjorde det  för mig dom tog in för lite och för mycket och inte helt bra. och oftas så är det 3 -4 mån   beställningstid och så har dom flesta sommartider sa dom till mig på brud affären. stressande,

jag har velat så länge att beställa från kina köpte en lilly klänning på nätet men känner mig inte helt 100 på den trots att jag ändrat den hos skräddaren. (det kostade 2000 bara det)
    Hur Lång tid har det tagit för er andra att få från milly? bröllopet är 18 /6 och jag skulle gärna haft den 2 v innan om det skulle behövas ändras nått.
  • Skumboll
    Alltså nu börjar jag bli otålig! Jag skickade in min ihopklippta klänningsdesign igår förmiddag och har fortfarande inte fått svar av Landy. Jag har tänkt att beställa tärnklänningar också där ifrån och hade ändå önskat att de kunde ha lite snabbare service.
    Du får nog ha lite tålamod... Tänk på att de ligger 6 timmar före oss och att de har ledigt söndagar!
  • Humlan66

HERREGUUUD va jag är nervös nu..kollade det trackingnummer man får då dom skickar klänningen och min klänning är redan på ARLANDA. weheee va fort det gick, men shit va jag är nervös.
     Hoppas hoppas den INTE fastnar i tullen nu

• Humlan66

Jag väntar alltså betalningsinformation samt en prisuppgift på min klänning eftersom jag satt ihop den själv. Är ju skitnervös för vad den ska kosta!!! Sen vill jag så klart få hem den så fort som möjligt och vill därför betala den snarast så den börjar sys.

Usch, all denna väntan. Först tog den nästan 2 ÅR för mej att bestämma en klänning (började leta på allvar i maj -09) och sen ska det ta tid att få bekräftelsen på mitt mejl... suck... men det är väl mest det att stressen kommer innan jag vet att klänningen är klar inför bröllopet. När det hänger en klänning som jag är helt nöjd med här hemma så kan jag fokusera på annat kring bröllopet. Klänningen är en så stor del för mej så det blir att jag stressar upp mej. Jag kan inte slappna av förrän den är på plats och jag trivs med den. Är lite rädd att den inte alls blir som jag tänkt mej... då måste jag bestämma mej igen för en annan klänning och, som sagt, det tog två år att bestämma mej för denna - så förstår kanske att jag har enormt överdriven beslutsångest och tänker alltid att "det kanske kommer nåt bättre".
     Kan ju trösta dig med att här har du en till med STOR beslutsångest, det har tagit tid för mig med att leta klänning och jag vet inte HUR många siter man besökt och hur många timmar man suttit vid datorn för enbart klänningen. Pust .. nu är den iaf på väg till mig men TÄNK om jag inte trivs med den - ja då måste jag leta igen och tiden rinner ut  för vi har bara 4 mån kvar nu.Klänningen ÄR viktig för mig !!
  • jkbr

vet någon vad rosett heter på engelska? jag har försökt att klistra lite men vet inte om det blir fint tillsammans och hade täkt den i chiffon vad tror ni? jag vill inte ha rosetten om jag nu vill ha beltet alls, hmm svårt.

• jkbr
    Humlan66 skrev 2011-03-28 12:31:37 följande:
    Rosett heter Bow på engelska
    tack :)
  • S2011

Aaaaah! Tjejer!

Idag har DHL försökt leverera min klänning.
    Imorrn har jag den!! 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden