Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-27 22:40:51 följande:
Alltså nu börjar jag bli otålig! Jag skickade in min ihopklippta klänningsdesign igår förmiddag och har fortfarande inte fått svar av Landy. Jag har tänkt att beställa tärnklänningar också där ifrån och hade ändå önskat att de kunde ha lite snabbare service.
Jag väntar alltså betalningsinformation samt en prisuppgift på min klänning eftersom jag satt ihop den själv. Är ju skitnervös för vad den ska kosta!!! Sen vill jag så klart få hem den så fort som möjligt och vill därför betala den snarast så den börjar sys.
Usch, all denna väntan. Först tog den nästan 2 ÅR för mej att bestämma en klänning (började leta på allvar i maj -09) och sen ska det ta tid att få bekräftelsen på mitt mejl... suck... men det är väl mest det att stressen kommer innan jag vet att klänningen är klar inför bröllopet. När det hänger en klänning som jag är helt nöjd med här hemma så kan jag fokusera på annat kring bröllopet. Klänningen är en så stor del för mej så det blir att jag stressar upp mej. Jag kan inte slappna av förrän den är på plats och jag trivs med den. Är lite rädd att den inte alls blir som jag tänkt mej... då måste jag bestämma mej igen för en annan klänning och, som sagt, det tog två år att bestämma mej för denna - så förstår kanske att jag har enormt överdriven beslutsångest och tänker alltid att "det kanske kommer nåt bättre".
Jag mailade med Landybridal i fredags och fick svar i lördagsmorse. Då önskade hon (Lucy) mig en "nice weekend" så de har antagligen ledigt under helgen. Mitt svar, en önskan om att se en bild på klänningen innan den skickas har jag heller inte fått någon respons på än. Du får säkert svar imorgon.
Djupa andetag! Men jag förstår dig, jag känner likadant. Om inte den här klänningen är bra nu så blir det tight att beställa en i butik (för om den är dålig vågar jag nog inte köra någon mer Kina-beställning, då får det bli här hemma istället).