• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 20:25:43 följande:
    Men tänk så förvånad du kommer bli OM volangklänningen blir bra!
    Säker på att du inte ska beställa en till då?
    Höhö, nepp! Nu blir det ingen mer! Skulle vara darocan (den som malin24 har beställt om nån nu missat det)då... Tungan ute Den har jag ju velat ha sen typ ever!
    Darling Daisy skrev 2011-03-29 20:40:50 följande:
    Skönt att du är tillbaka 1700tal! Det har varit tomt här utan dig!

Haha, tycker inte ni har haft det tomt alls som ni har gafflat! Oj, vad ni har skrivit! Men alltid trevligt att vara saknad förstås... Glad
    Precious Love skrev 2011-03-29 20:42:55 följande:
    Hej! Tänkte att jag hoppar in här i tråden; jag beställde nämligen min kinaklänning i fredags. Det blev en klänning från ShopInDream och nu kommer det att vara en lång väntan innan jag har den hemma. ;)

Är det någon av er som har en aning om vad "fishbone bust" är för något? Misstänker att det är en typ av skenor som finns i bl a korsetter som de syr in i klänningen, men är inte säker..

Det här är klänningen jag beställde. Jag hoppas att den tilltalar mig lika mycket IRL som den gör på bilden... :D

Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Men ÅÅÅH, vad fin!! Den skulle jag kunna bära rakt av, den var verkligen i min smak. Vilka draperingar!! Även baktill... Så så så så fin...

Skulle gissa att fish bone bust är vanlig "boning", alltså fjädrar som det heter på svenska. Men ordet boning (ben) är ju mer korrekt än fjädrar. De första korsetterna på 1500-talet gjordes nämligen av mjuka något fjädrande ben från valar!
  • 1700tal

Precious love - vilken färg beställde du klänningen i? Och ska du ha dragkedja och knappar därbak eller bad du om snörning?

• MariaWim

Ni skriver många här i tråden om att ni får tygprover på era klänningar. Beställer ni det innan eller skickar de det efter man har lagt en beställning för att komma överens?
    Var inne på Milly Bridal och lämnade ett meddelande och en bild och  några frågor men hittade ingenstans vart man kan läsa om deras tygprover?!

• Miceme

Precious love: WOW!!!

Här är dagens skörd för mig Flört
    Tärnklänningar från milanoo (klänningar nummer två, blev så trött på att det var svårt att hitta saker i gammelrosa )

Bolero som jag tänkte ha till "dans" klänningen hoppas den blir bra
    Har även blivit ett par magnet örhängen till min lilla tjej, rosa hjärtan i CZ.
  • 1700tal
    MariaWim skrev 2011-03-29 21:02:47 följande:
    Ni skriver många här i tråden om att ni får tygprover på era klänningar. Beställer ni det innan eller skickar de det efter man har lagt en beställning för att komma överens?
    Var inne på Milly Bridal och lämnade ett meddelande och en bild och  några frågor men hittade ingenstans vart man kan läsa om deras tygprover?!
    De flesta beställer nog tygprover innan, de brukar kosta nån dollar per prov. Mina första tygprover tog dock sån tid att komma fram att jag beställde klänningen innan. Sen skickar milly bara prov på satinet bör tilläggas. Taften är betydligt ljusare än satinet. Kan vara bra att veta.

Milly bridal har helt ny uppbyggd hemsida, har inte hunnit kolla in den så noggrant än. Jag handlar ju genom ett eget ordersystem för företag men kan inte tänka mig annat än att de kan skicka tygprover, efter att du ombett dem göra det per mail om inte annat. Kanske har de inte lagt upp proverna i shoppen än?
  • sunsey
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 18:07:43 följande:
    Jag kan vara ute och cykla nu, men är det inte ngn i tråden som jobbade som frisör?
    Jo, det är jag =) Full fart på jobbet nu.. så jag hinner inte hänga här så mycket.. Sen håller jag på o mailar om min klänning. (Beställt från Landy i Februari). Vill ju ha min klänning NU, så jag kan shoppa alla accesoarer Tungan ute
  • Sommarbrud
    sunsey skrev 2011-03-29 21:21:26 följande:
    Jo, det är jag =) Full fart på jobbet nu.. så jag hinner inte hänga här så mycket.. Sen håller jag på o mailar om min klänning. (Beställt från Landy i Februari). Vill ju ha min klänning NU, så jag kan shoppa alla accesoarer Tungan ute
    Men jag visste att det var ngn. Då kanske jag kan fråga dig. Jag måste ha löshår eftersom mitt hår bara går till axlarna. Vad är det bästa sättet? Jag hade ju microringar sist och det var ju smidigt men vad är det bästa ? Jag skulle vilja ha håret lite längre än bara en dag
  • Höstbröllop 2011

Är det någon som förstår sej på Landys mått-tabell?? Jag tycker den är heeelt tokig på midjemåttet. Höfter och bysten är inga konstigheter men tydligen är min midja 5 (!) ggr större än mina övriga mått. Det är ju helt knasigt! Jag mätte dessutom min sambo bara för att dubbelkolla och han är liten till växten (ca 65 kg) och är dansare och långt ifrån ens lite överviktig och han skulle tydligen dra storlek XXXL - XXXXL i midjan!!! Fattar ingenting! Är det nån annan som haft detta problem? Hur ska jag kunna beställa klänningen utan att veta rätta storleken?

• MariaWim
    1700tal skrev 2011-03-29 21:20:53 följande:
    De flesta beställer nog tygprover innan, de brukar kosta nån dollar per prov. Mina första tygprover tog dock sån tid att komma fram att jag beställde klänningen innan. Sen skickar milly bara prov på satinet bör tilläggas. Taften är betydligt ljusare än satinet. Kan vara bra att veta.

Milly bridal har helt ny uppbyggd hemsida, har inte hunnit kolla in den så noggrant än. Jag handlar ju genom ett eget ordersystem för företag men kan inte tänka mig annat än att de kan skicka tygprover, efter att du ombett dem göra det per mail om inte annat. Kanske har de inte lagt upp proverna i shoppen än?
    Tack för det! Jag avvaktar lite på svar från de, har nämligen mailat om de kan skicka både tygprov i taft och satin så man kan se skillnaden.
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-03-29 21:09:15 följande:

Precious love: WOW!!!

Här är dagens skörd för mig Flört
    Tärnklänningar från milanoo (klänningar nummer två, blev så trött på att det var svårt att hitta saker i gammelrosa )

Bolero som jag tänkte ha till "dans" klänningen hoppas den blir bra
    Har även blivit ett par magnet örhängen till min lilla tjej, rosa hjärtan i CZ.
    Tärnklänningen var väldigt fin! Cool längd, ska den vara så - lång bak och kortare fram? Snyggt tycker jag.

Hur såg din dansklänning ut? Har du bild på den? Är den beställd och när (efter vigseln) ska du iaf byta till den? Många frågor...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden