• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 22:03:43 följande:
    Men bestäm dig! Du verkar ju lika ambivalent som skumboll nu för tiden, haha!
    Dethär börjar ju likna förtal.....
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-29 22:03:43 följande:
    Men bestäm dig! Du verkar ju lika ambivalent som skumboll nu för tiden, haha!
    nej men skumboll  har gjort så jag har börjat fundera på en massa saker när du varit borta o nu mååååste jag ju köpa allt som hon har köpt :) Men annars är ju mitt motto i livet att handla så kör på en till!
  • Skumboll

Nu ska jag ta ett kul-piller och gå och sooooova, see you tomorrow tjejjer! 

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-29 22:05:28 följande:
    Hahaha
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 22:02:38 följande:
    Okej, ja nu har jag inte bestämt mig för denna.. Jag kommer nog se ut som en galning:/

Men men jag köpte förresten en underkjol till, hon på landy rekommenderade en med släp på underkjolen. En fråga, blir inte det helknas om man inte vill ha släpet nere hela tiden?

Och sen frågade inte jag om några "skenor" i klänningen, ska jag maila och fråga??
    Vad tycker ni?
    Jag resonerar likadant. Släp på underkjolen anser jag är en dum idé om man vill fästa upp släpet. Dessutom är inte ringarna raka på de med släp utan går lägre där bak. Det tror jag kan ge risk att den svingar upp fram när man går. Svårt att förklara med tror det är bäst att krinolinringarna är raka.

Vadå se ut som en galning? I tyllklänningen?? Pyttsan!

Skenor måste de ju stoppa i med de priset. Känns inte som att landy hör till dem som fuskar på såna detaljer. Har de inte en sån material/produktinfo på sin sida förresten? Men du kan ju alltid maila och få det bekräftat.
  • Höstbröllop 2011
    1700tal skrev 2011-03-29 21:34:55 följande:
    Men oj! Tror du inte de har fått en bugg i systemet för mätning i konvertering mellan cm och inch eller nåt då? Fast då borde det inte vara 5 ggr mer.

Men du kan väl beställa måttbeställt annars så kan du ange rätt mått själv?
    Jag fattar ingenting... Grejen är den att jag vill beställa en färdig storlek bara för att jag håller på att gå ner i vikt och bli av med min gravid-mage (har en liten 3 månaders dotter), och därför kan jag liksom inte ta mått eftersom jag kommer vara mindre i september.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-29 22:09:16 följande:
    Jag resonerar likadant. Släp på underkjolen anser jag är en dum idé om man vill fästa upp släpet. Dessutom är inte ringarna raka på de med släp utan går lägre där bak. Det tror jag kan ge risk att den svingar upp fram när man går. Svårt att förklara med tror det är bäst att krinolinringarna är raka.

Vadå se ut som en galning? I tyllklänningen?? Pyttsan!

Skenor måste de ju stoppa i med de priset. Känns inte som att landy hör till dem som fuskar på såna detaljer. Har de inte en sån material/produktinfo på sin sida förresten? Men du kan ju alltid maila och få det bekräftat.
    Ska nog maila, hur ska jag förklara det?

Ja jag vet kom på att den underkjolen blir nog super dum :( TUR att jag beställde två från milanoo också. Och om ingen av dessa passar så borde det ju inte ta så lång tid att få fram en underkjol? Hur lång tid tar det att få fram en från milly du som beställt ngon/några...
  • jkbr
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 18:07:43 följande:
    Jag kan vara ute och cykla nu, men är det inte ngn i tråden som jobbade som frisör?
    jo jag :) 
    har du sålt dina klänningar?  var då?   hur lång tid har det tagit för er att få klänningar från milly? bröllopet är 18 juni dom sa att det skulle ta 60 dagar  då hinner jag ju få den men frågan är om dom håller tiden?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 22:03:47 följande:
    VA, vad är det ni säger om mig? Jag har ju jättebra inflytande på er!! Cool
    1700tal skrev 2011-03-29 21:55:44 följande:
    Nej men SKUMBOLL!! Du som står för måttlighet i denna tråd... Även om du verkar gå lös på etsy ibland... Men jaaaa, joo, det blir nog (kanske) en sån oxå... Kanske, om alla de andra skulle visa sig vara katastrofalt fula...
    HAHA, det är vad ni tror ja....
    Klart alla andra klänningar blir helt katastrofala, allt för att få köpa en till!  
    INGEN i den här tråden har bra inflytande på NÅGON!!

Jo, nog ska jag kunna kisa lite med ögonen när klänningarna kommer så mest skavankerna syns... Och då måste jag (bör faktiskt) ju beställa darocan...
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 22:04:31 följande:
    Jag tror Miceme är smart som köper en till! jag kommer sitta som en stor maräng o inte orka dansa!

Miceme: Din andra klänning är super fin, men kommer inte riktigt ihåg, hur stor är din första ?
    Jo, det är smart. Jag har tänkt samma tanke fast att göra en och samma klänning med lång och kort kjollängd. Milly har redan nån klänning i sortimentet där man kan haka av hela kjolen från knäet och ner. Riktigt smart!

Funderade oxå på hur micemes klänning ser ut. Hur stor var kjolen nu?
    Skumboll skrev 2011-03-29 22:05:28 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 22:06:49 följande:
    nej men skumboll  har gjort så jag har börjat fundera på en massa saker när du varit borta o nu mååååste jag ju köpa allt som hon har köpt :) Men annars är ju mitt motto i livet att handla så kör på en till!
    Mm, läste nåt om en hårblomma...
    Skumboll skrev 2011-03-29 22:07:01 följande:
    Nu ska jag ta ett kul-piller och gå och sooooova, see you tomorrow tjejjer! 
    Night night! Kul-piller - vem behöver droger?
  • Miceme

1700-tal: Så tar jag det verkligen inte Glad.
    Och jag förstår den tanken att det är synd att bara bära en klänning några timmar, den känslan fick jag också när jag provade min.

Meeen jag kan verkligen inte dansa i den om jag ska hålla upp den får jag hålla i så mycket tyg att jag inte kan hålla i min mans hand och den är tuuuuung.

Jag hoppas att det senare under kvällen ska bli lite party av det hela och då vill jag hålla jämna takter med övriga och inte stå och klappa händerna vid sidan.
    Andningen kommer också bli ett dilemma Glad

Sommarbrud: bild finns på sidan 424 dock framgår det inte av den bilden hur stor kjolen faktiskt är, det mesta ligger bakom eller ja kanske snarare allt.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden