• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 09:32:26 följande:
    Haha, det täcker nog inte garantin nej!
    Misstänkte det, tur att mamma jobbar inom data så brukar kunna få ny av henne mellan varven. Men nu känns det sådär faktiskt. O jag hatar datorer!! FUNKA!
  • lunah
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 09:30:50 följande:
    jag misstänker att nappen an ha gått sönder för att w har varit vid datorn tror inte garantin täcker busiga barn.. Han an även ha förstört så ibland är skärmen mörk o ibland ljus :(
    Om du har en drulleförsäkring täcker den busbarnsolyckor. Ring ditt försäkringsbolag och testa! Skadar aldrig att försöka.
    Bröllop 28/5 2011
  • Sommarbrud
    lunah skrev 2011-03-30 09:43:45 följande:
    Om du har en drulleförsäkring täcker den busbarnsolyckor. Ring ditt försäkringsbolag och testa! Skadar aldrig att försöka.
    Bröllop 28/5 2011
    ska kolla, tack för tipset :)
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-29 23:59:32 följande:
    Har hittat en jättefin klänning hos Milly, men de vägrar visst ta betalt för den! $0.00USD kostar den! :-P Ja men dåså! 

Goddamnit, undrar om de har en chatt, nån som vet? 
    Verkar som de inte har hunnit få in alla priser än. Gäller att passa på! Vilken är det du har hittat?

Chatten är ovärdelig, rekommenderar den istället för mail! Sen kan man maila hela konversationen till sig själv så man har allt dokumenterat. De kan även bifoga bilder osv i chattrummet, oxå väldigt bra. Har dem på chatten just nu, försöker ta reda på hur min klänning (som skulle vara färdig igår!) är på G...
    tigerlily skrev 2011-03-30 08:28:29 följande:
    Okej, det blir inga bilder idag. Tydligen hade de råkat fota en likadan klänning, fast den var någon annans, inte min, och det var därför inte mina ändringar var med på den... Jag tyckte väl att den såg lite väl smal och smäcker ut... Ja, ja - huvudsaken är att jag får min klänning som den ska vara, då gör det inget om jag får vänta en dag till på bilderna.

Min klänning är dock i sista stadiet, så bilder kommer snart.
    Vilken klänning hade du beställt nu igen? Kan du inte friska upp vårt minne med en liten bild av orginalet?
  • awarwen

Jag har både beställt, lämnat mått och betalat, men hör nu inte ett ord från dem.
    Hur länge brukar det dröja innan de hör av sig igen? Är otålig.

• Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-30 10:10:50 följande:
    Verkar som de inte har hunnit få in alla priser än. Gäller att passa på! Vilken är det du har hittat?

Chatten är ovärdelig, rekommenderar den istället för mail! Sen kan man maila hela konversationen till sig själv så man har allt dokumenterat. De kan även bifoga bilder osv i chattrummet, oxå väldigt bra. Har dem på chatten just nu, försöker ta reda på hur min klänning (som skulle vara färdig igår!) är på G...
    tigerlily skrev 2011-03-30 08:28:29 följande:
    Okej, det blir inga bilder idag. Tydligen hade de råkat fota en likadan klänning, fast den var någon annans, inte min, och det var därför inte mina ändringar var med på den... Jag tyckte väl att den såg lite väl smal och smäcker ut... Ja, ja - huvudsaken är att jag får min klänning som den ska vara, då gör det inget om jag får vänta en dag till på bilderna.

Min klänning är dock i sista stadiet, så bilder kommer snart.
    Vilken klänning hade du beställt nu igen? Kan du inte friska upp vårt minne med en liten bild av orginalet?
    Haha ja chatten var ju superbra! Tack för länken, vem det nu var som gav mig den! Tack och bock!

Dock gillar jag 0.00 bättre än 187! :P

Här är '"min" klänning
    http://millybridal.com/pm0882-purple-gorgeous-promevening-dress-p839.aspx

Det står ju 0 så himla länge, hur korrigerar de egentligen om man beställer den nu? Det börjar bli lite brådis! 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-30 08:59:51 följande:
    Jo alltså, hon svarar ju.... men så fort jag ställer en fråga så totalignorerar hon mig. Morr!
    Vad konstigt... Vad har då chatten för funktion I wonder... Så irriterande. Vad händer om du upprepar frågan då? Det gör jag ibland och då svarar de direkt som om att de glömde bort just det chattrummet av alla de säkert har öppna samtidigt. Vad är det för frågor du ställer då?
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-30 10:13:00 följande:
    Haha ja chatten var ju superbra! Tack för länken, vem det nu var som gav mig den! Tack och bock!

Dock gillar jag 0.00 bättre än 187! :P

Här är '"min" klänning
    millybridal.com/pm0882-purple-gorgeous-promev...

Det står ju 0 så himla länge, hur korrigerar de egentligen om man beställer den nu? Det börjar bli lite brådis! 
    Åh, den var faktiskt görsnygg! Mkt snyggare än samtliga de andra du funderat på tycker jag. Eller det kanske är ett alternativ till den utan ytterligare en? Älskar bandet med stenar i midjan!

Om du beställer den skickar de säkert en betallänk via mail. Frågade du dem inte om det?
    awarwen skrev 2011-03-30 10:12:47 följande:
    Jag har både beställt, lämnat mått och betalat, men hör nu inte ett ord från dem.
    Hur länge brukar det dröja innan de hör av sig igen? Är otålig.
    Vilka har du beställt av?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-30 10:14:39 följande:
    Vad konstigt... Vad har då chatten för funktion I wonder... Så irriterande. Vad händer om du upprepar frågan då? Det gör jag ibland och då svarar de direkt som om att de glömde bort just det chattrummet av alla de säkert har öppna samtidigt. Vad är det för frågor du ställer då?
    typ 9.15 bad hon mig att vänta.... nu när jag kom tillbaka från dagis hade jag fortfarande inte fått något svar så då frågade jag om hon var där och då bad hon så mycket om ursäkt. 
    Det var ju lixom inga avancerade frågor.... bara hur det gick med klänningarna typ. Oh well, får se vad hon svarar nu... 
  • Precious Love
    1700tal - Du hade helt rätt angående "fishbone bust", det är detsamma som "boning". :) Fick till svar att de sätter in 13-15 st eller så många jag vill. Har du en aning om vad som kan tänkas vara ett bra antal? Mina mått idag är 87-65-91 (om det nu skulle spela nån roll). :P
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden