• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Precious Love
    1700tal skrev 2011-03-30 11:24:12 följande:
    Då skulle jag be dem sätta i en i varje söm. 13-15 låter mkt, man sätter ju in fjädrarna i kanaler i sömmarna. Visst kan man sy en kanal på slätt tyg oxå men varför göra det, då syns det ju igenom... Hm.. Har sett en den klänningar i butik som bara har 4 eller 6 st och det går det oxå OM tyget på överdelen inte är slätt. Då behövs fler för att det inte ska bli ofrivilliga veck.

Kan kanske vara ett de är väldigt tunna/smala. Skrev de hur breda/stora de använder? Milly har t ex 6 mm och 8mm i sina klänningar.

Men bra att ha i åtanke är att ju fler du har, desto hårdare kan du dra åt snörningen utan att det bubblar sig och "ser" åtdraget ut. Eller hade du dragkedja? Nej, visst valde du snörning men ville egentligen ha dragkedja/knappar? Men å andra sidan ju fler fjädrar desto mer upprätt tvingas du ha ryggen när du sitter ner. Man kan inte slashas-sitta som en potatis i en korsettöverdel med mkt boning! Då böjs fjädrarna med tvång som i en båge, både obekvämt och fult! Rak i ryggen blir man iaf.. 
    Tack för svar! Nej, de skrev inte hur tjocka de är. Håller på att skriver ett mail nu till dem så jag ska passa på att fråga om det och hur de tänkt att de ska sätta in dem. Vill ju inte att de syr på en kanal för fjädrarnas skull.. :P

Haha, perfekt! Vad bra att man "tvingas" till att sitta med god hållning, jag är expert på att slashas-sitta och det vill man ju inte göra då inte...
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • annaochmias
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-29 00:32:40 följande:
    Jag har beställt men inte fått den ännu, hoppas verkligen inte de ersätter dem med paljetter. Jag har t.o.m. påpekat med en text på bilden "don't forget the rhinestones", så de borde inte bli fel. Håller tummarna :) Fast jag har beställt från Landy bridal. Annars får du väl mejla dem och fråga helt enkelt.
    Tack för svaret! Hoppas de gör rätt på din klänning! :)
  • tigerlily
    1700tal skrev 2011-03-30 10:10:50 följande:
    Verkar som de inte har hunnit få in alla priser än. Gäller att passa på! Vilken är det du har hittat?

Chatten är ovärdelig, rekommenderar den istället för mail! Sen kan man maila hela konversationen till sig själv så man har allt dokumenterat. De kan även bifoga bilder osv i chattrummet, oxå väldigt bra. Har dem på chatten just nu, försöker ta reda på hur min klänning (som skulle vara färdig igår!) är på G...
    tigerlily skrev 2011-03-30 08:28:29 följande:
    Okej, det blir inga bilder idag. Tydligen hade de råkat fota en likadan klänning, fast den var någon annans, inte min, och det var därför inte mina ändringar var med på den... Jag tyckte väl att den såg lite väl smal och smäcker ut... Ja, ja - huvudsaken är att jag får min klänning som den ska vara, då gör det inget om jag får vänta en dag till på bilderna.

Min klänning är dock i sista stadiet, så bilder kommer snart.
    Vilken klänning hade du beställt nu igen? Kan du inte friska upp vårt minne med en liten bild av orginalet?
    Det är den här som jag väntar på:
    www.myweddingdressforless.co.uk/product_info.php&products_id=54

Fast jag ska ha med sweetheart neckline och avtagbara axelband i samma mönster som spetsen, och även en slöja med samma spets som klänningen.
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 12:36:40 följande:
    Helt OT igen.... men hittade en rolig idé på gästbok! Går det att köpa sådant utan att det blir förstört under frakten?

www.etsy.com/listing/68325002/reserved-for-wh... 
    Bara att beställa :)

Nej men ärligt rolig idé det borde väl funka? Jag vågade inte gå inte först men tog mod till mig eftersom jag har en gästbok redan *tur*
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 12:50:42 följande:
    Bara att beställa :)

Nej men ärligt rolig idé det borde väl funka? Jag vågade inte gå inte först men tog mod till mig eftersom jag har en gästbok redan *tur*
    Hahaha, du kanske behöver två?

Ja, jag funderar på att beställa faktiskt. Tycker själv att det är skitjobbigt att skriva i gästböcker - kommer aldrig på något vettigt att skriva så det är en rolig idé tycker jag. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 13:00:49 följande:
    Hahaha, du kanske behöver två?

Ja, jag funderar på att beställa faktiskt. Tycker själv att det är skitjobbigt att skriva i gästböcker - kommer aldrig på något vettigt att skriva så det är en rolig idé tycker jag. 
    Nej faktiskt, förra året skulle ajg skriva ngt i en sån där bok började med att jag stavade brudens namn fel.. Bra gjort!

Och nej Skumboll, jag ska INTE ha två st!!!Demon
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 13:02:48 följande:
    Nej faktiskt, förra året skulle ajg skriva ngt i en sån där bok började med att jag stavade brudens namn fel.. Bra gjort!

Och nej Skumboll, jag ska INTE ha två st!!!Demon
    Lätt hänt! Jag brukar bara skriva några standard-rader, och det är nog tyvärr inte något jag själv skulle uppskatta om det var min gästbok.  

Vad har du hittat för gästbok förresten?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 13:08:17 följande:
    Lätt hänt! Jag brukar bara skriva några standard-rader, och det är nog tyvärr inte något jag själv skulle uppskatta om det var min gästbok.  

Vad har du hittat för gästbok förresten?
    Men en super tråkig vit på NK, tog den tänkte att en vit är ju fint o kollade inte vad den kostade men tydligen 700 kr jamen dåså betala o se glad ut :/
    Jag gillar ju vitt o svart inte så mkt detaljer.. På jobbet säger de jämt att jag borde inreda sjukhus för jag gillar vitt:)
    Men jag köpte sen ett fotoalbum som passar till så då känns det ju lite bättre. Men ditt var ju så mkt roligare!!
  • Krazzzy
    tigerlily skrev 2011-03-30 12:50:01 följande:
    Det är den här som jag väntar på:
    www.myweddingdressforless.co.uk/product_info....

Fast jag ska ha med sweetheart neckline och avtagbara axelband i samma mönster som spetsen, och även en slöja med samma spets som klänningen.
    Åh, den var jag sugen på ! Så otroligt vacker !
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden