• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 14:34:59 följande:
    Haha, nu ska inte du vara sån....
    Favorboxes, organzaband och fejkdiamanter att ha på borden.
    Vad fint det lät då. vad ska du ha i dina favorboxes?
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 14:32:05 följande:
    haha vi har exakt samma mått. Hur lång e du?
    Jag är 171 cm och kommer att ha ca 5 cm klackar (de kan jag i alla fall gå i - de vackra vita skorna jag visade bild på här i förrgår har 8 cm klack och det är viiiiinligt). Fast nu vet jag inte om vi tog med klackarna i hollow to hem måttet..... gaaaah!!!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 14:38:09 följande:
    Jag är 171 cm och kommer att ha ca 5 cm klackar (de kan jag i alla fall gå i - de vackra vita skorna jag visade bild på här i förrgår har 8 cm klack och det är viiiiinligt). Fast nu vet jag inte om vi tog med klackarna i hollow to hem måttet..... gaaaah!!!
    Men jag är ju bara 165 lång... Men jag måste ju mätt lite galet kanske ska mäta igen hmm åhh satan vad jobbigt det blev
  • Sommarbrud
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 14:40:07 följande:
    Men jag är ju bara 165 lång... Men jag måste ju mätt lite galet kanske ska mäta igen hmm åhh satan vad jobbigt det blev
    Eller vänta ajg måste ju ha mätt rätt 165+5 sm blir ju 170 så då stämmer det ju ganska bra. Ditt kan ju oxå stämma bror på hur kroppen ser ut? eller tänker jag galet igen
  • Miceme
    sunsey skrev 2011-03-30 14:02:54 följande:
    Hur menar du på 23 arbetsdagar?? Jobbar de lördagar?  Min klänning har tagit tid dock. Beställde från Landy i Februari... Har mailat dem o frågat hur det går med min klänning. Skrev att jag kände mig stressad eftersom mitt bröllop är snart (ok, jag överdrev lite..)
    De sa att det gick bra med den men att de har mycket att göra o är därför sena.. Sen undrade när deadline var. Vad ska jag skriva?? (Mitt bröllop är den 18 juni). Men man vill ju kunna hinna ändra om det skulle vara nåt.
    Jag räknade bara på mån-fre. Beställde 17 feb och fick den 23 mars
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 14:41:32 följande:
    Eller vänta ajg måste ju ha mätt rätt 165+5 sm blir ju 170 så då stämmer det ju ganska bra. Ditt kan ju oxå stämma bror på hur kroppen ser ut? eller tänker jag galet igen
    Det är också mycket möjligt att jag mätte det måttet utan skor... var ganska trött där på kvällen när vi mätte. Och ja kan väl inte påstå att sambon är så erfaren när det gäller måttning och sömnad!
    Får nog kontrollmäta ikväll o skicka en korrigering om det behövs.
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 14:50:52 följande:
    Det är också mycket möjligt att jag mätte det måttet utan skor... var ganska trött där på kvällen när vi mätte. Och ja kan väl inte påstå att sambon är så erfaren när det gäller måttning och sömnad!
    Får nog kontrollmäta ikväll o skicka en korrigering om det behövs.
    Bara den inte blir för kort men jag hoppas hoppas jag gjorde rätt. Vi hade också lite brådis o jag var nog liiiite trött och liiite sur när vi mätte...
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 14:54:24 följande:
    Bara den inte blir för kort men jag hoppas hoppas jag gjorde rätt. Vi hade också lite brådis o jag var nog liiiite trött och liiite sur när vi mätte...

Känner igen mig! Vet att man ska ha hjälp när man mäter, men när Lucy sen mailade o ville ha alla mått bekräftade fick jag en akut ångestattack o smög in på toaletten på jobbet o mätte en gång till. Med en mobilladdarsladd och en linjal!!!

Sen kollade jag av mot sambons mått och mina jag tagit nån vecka innan, drog av lite på nåt mått som kändes tokigt och skickade sen iväg dem...

Så egentligen ska jag nog vara tacksam om jag över huvud taget kommer att kunna få på mig klänningen! Dags för hårdträning i alla fall så att alla cm jag drog bort hinner försvinna

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 14:58:58 följande:

Känner igen mig! Vet att man ska ha hjälp när man mäter, men när Lucy sen mailade o ville ha alla mått bekräftade fick jag en akut ångestattack o smög in på toaletten på jobbet o mätte en gång till. Med en mobilladdarsladd och en linjal!!!

Sen kollade jag av mot sambons mått och mina jag tagit nån vecka innan, drog av lite på nåt mått som kändes tokigt och skickade sen iväg dem...

Så egentligen ska jag nog vara tacksam om jag över huvud taget kommer att kunna få på mig klänningen! Dags för hårdträning i alla fall så att alla cm jag drog bort hinner försvinna

haha ja jag tog nog inte bort några cm tänkte att jag går aldrig ner ngt :( Tränar mkt men inget men man ska inte väga sig det suger ju har jag lärt mig!

Men jag ska nog kolla ikväll igen mest längden oroar mig allt anant går ju lätt o fixa :)
  • Darling Daisy

Precis, det är ju längden som är det trixigaste. Den kan man ju inte påverka så mycket själv direkt!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden