• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    S2011 skrev 2011-03-30 18:04:13 följande:
    Idag har jag äntligen fått packa upp min klänning! (efter lite diskussion om leverans med DHL)

Fasen, den är helt fantastisk!!! Blev så till mig att jag inte ens har kommit mig för att knäppa ett kort på den.
    Ska ta lite hjälp och prova den en dag här, ska se till att det blir nån bild då så ni får se :D 

Men åhh vad roligt, nu blev jag ju jätte nyfiken :)

• Skumboll

Det blev alternativ nummer två, skickade precis in till tryckeriet! Spännande!

• MrsBrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 18:24:53 följande:
    Denna är min favorit....
    www.etsy.com/listing/60629057

Här kommer några till;
    www.etsy.com/listing/59720712
    www.etsy.com/listing/70916505
    www.etsy.com/listing/68061568
    www.etsy.com/listing/67215285

Sedan tycker jag att detta är en rolig idé, istället för blanka sidor gästerna får skriva på....
    www.etsy.com/listing/62047317
    TACK!!!! Du är GULD!
    Kul att vi har samma smak också Glad 
    Din favvo var helt klart min favvo, ska höra med min m2b är sugen på trädet också!
    Kanske kan komplettera trädet?
    S2011 skrev 2011-03-30 18:04:13 följande:
    Idag har jag äntligen fått packa upp min klänning! (efter lite diskussion om leverans med DHL)

Fasen, den är helt fantastisk!!! Blev så till mig att jag inte ens har kommit mig för att knäppa ett kort på den.
    Ska ta lite hjälp och prova den en dag här, ska se till att det blir nån bild då så ni får se :D 
    Spännande!! Vad bra att du är såå nöjd!!
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-03-30 19:39:57 följande:
    TACK!!!! Du är GULD!
    Kul att vi har samma smak också Glad 
    Din favvo var helt klart min favvo, ska höra med min m2b är sugen på trädet också!
    Kanske kan komplettera trädet?
    Vad roligt att jag kunde hjälpa till! Den första är så fantastiskt vacker trots sin enkelhet, tror definitivt den skulle komplettera ett sådant träd!
  • Knopan

Hallå tjejer  

Hur är det i tråden och med alla klänningar? Jag har tagit en paus och ser att ni hunnit skriva cirka 2 miljoner sidor  

Någon som fått hem sin klänning? 

Eller någon som lagt en beställning? 

• jennifaer

Suck! Jag kom just på mig själv med att tänka att det inte borde vara så länge kvar tills jag får min klänning för det var ju jääääättelänge sen jag beställde den. Sen kom jag på att jag beställde den i helgen och att det är ca 1 månad kvar tills jag får den. Ååååhhh jag vill ha den nu!

• Sörön10

Gaahh jag blir galen på Milly nu! :P Kan de inte uppdatera sina priser?? Om jag lägger min klänning i korgen och sedan ska checka ut så står det fortfarande 0USD! Det är ju jätteirriterande eftersom den inte kostar så! Bad dem uppdatera när jag chattade med dem imorse men icke! =( Vill ju shoppa nu så att den är här när det är dags att använda den!

• tigerlily
    Krazzzy skrev 2011-03-30 13:19:04 följande:
    Åh, den var jag sugen på ! Så otroligt vacker !
    Du är uppenbarligen en kvinna med mycket god smak!

Nu har jag kollat på klänningar så att ögonen blöder känns det som, men varje gång jag kikar på "min" känns det ändå som rätt beslut, så det kommer nog att bli jättebra, bara den passar. Jag är också lite orolig för längden, men vill inte beställa för lång heller, eftersom det då kommer att påverka spetsen, och den är nog inte så lätt att justera i efterhand, tänker jag. Vi får se hur det blir.

Dessutom har jag blivit lite inspirerad här inifrån (hur nu det gick till??? Skumboll?? 1700-tal?? Sommarbrud?? Någon som vet???) och tänker beställa en kort klänning att ha dagen efter bröllopet då vi ska ha en liten "kaffe och kaka-mottagning". Först hade jag tänkt beställa en i någon av våra temafärger, men nu tror jag att det lutar åt en vit i alla fall. Man får ju passa på medan man kan!

Vilken beställde du till slut då, Krazzzy???
  • Sommarbrud
    tigerlily skrev 2011-03-30 20:30:46 följande:
    Du är uppenbarligen en kvinna med mycket god smak!

Nu har jag kollat på klänningar så att ögonen blöder känns det som, men varje gång jag kikar på "min" känns det ändå som rätt beslut, så det kommer nog att bli jättebra, bara den passar. Jag är också lite orolig för längden, men vill inte beställa för lång heller, eftersom det då kommer att påverka spetsen, och den är nog inte så lätt att justera i efterhand, tänker jag. Vi får se hur det blir.

Dessutom har jag blivit lite inspirerad här inifrån (hur nu det gick till??? Skumboll?? 1700-tal?? Sommarbrud?? Någon som vet???) och tänker beställa en kort klänning att ha dagen efter bröllopet då vi ska ha en liten "kaffe och kaka-mottagning". Först hade jag tänkt beställa en i någon av våra temafärger, men nu tror jag att det lutar åt en vit i alla fall. Man får ju passa på medan man kan!

Vilken beställde du till slut då, Krazzzy???
    Titta åt 1700tals och skumbolls håll och resten av tråden! Jag är sparsam och har sålt en klänning har alltså bara två på väg, MEN såg en fin klänning i en annan tråd idag så ja man vet ju aldrig:) Och en klänning till dagen efter kan jag känna är en investering... O där har jag ingen!! Skrattande
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 20:37:39 följande:
    Titta åt 1700tals och skumbolls håll och resten av tråden! Jag är sparsam och har sålt en klänning har alltså bara två på väg, MEN såg en fin klänning i en annan tråd idag så ja man vet ju aldrig:) Och en klänning till dagen efter kan jag känna är en investering... O där har jag ingen!! Skrattande
    Hörru du, nu är det INTE jag som är skyldig. Jag har inte köpt mig någon kort-dagen-efter-klänning!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden