• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 14:35:47 följande:
    Vad fint det lät då. vad ska du ha i dina favorboxes?
    Macarons! Mums!

Herre jösses så långa hollow-hem mått ni har då..... mitt blev typ 130 cm utan skor. Ni fårstår ju vilken pygmé jag är!

När kan man skicka in hindersprövningen förresten? Tog även ut blankett för att ändra namn på sonen men jag fattar ju typ noll av skatteverkets blanketter....
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-30 15:43:01 följande:
    Skumboll jag blev nyfiken på vad du införskaffat för favor boxes? Har du bild?
    Jag har köpt sådana stolar som är både favor box och placeringskort i ett.
    Men jag har köpt wedding hankies till mamma och pappa och namnsmycken till mina systrar.

Köpte även armband från love and be proud till mina bästa vänninor som jag tänkte jag skulle ställa in i deras rum med ett personligt brev och till det funderar jag på boxen som är på bilden. Passar bra till mina fyra prinsessor Solig
    Vilka fina du hittat!! 
    Mina är vanliga fyrkantiga helt genomskinliga boxar, 5x5 cm. Jag ska ha guldfärgade macarons i så jag vill ju att de ska synas så mycket som möjligt!
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-30 15:47:14 följande:
    Vilka fina du hittat!! 
    Mina är vanliga fyrkantiga helt genomskinliga boxar, 5x5 cm. Jag ska ha guldfärgade macarons i så jag vill ju att de ska synas så mycket som möjligt!
    Ja det förstår jag! Bakar du själv?
    Jag ska bläddra vidare på ebay men det är ju så förb..at mycket sidor att plöja igenom man vill ju inte missa godbitarna längst bak!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 15:45:39 följande:
    Macarons! Mums!

Herre jösses så långa hollow-hem mått ni har då..... mitt blev typ 130 cm utan skor. Ni fårstår ju vilken pygmé jag är!

När kan man skicka in hindersprövningen förresten? Tog även ut blankett för att ändra namn på sonen men jag fattar ju typ noll av skatteverkets blanketter....
    Ska du baka själv ?
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-30 15:50:28 följande:
    Ja det förstår jag! Bakar du själv?
    Jag ska bläddra vidare på ebay men det är ju så förb..at mycket sidor att plöja igenom man vill ju inte missa godbitarna längst bak!
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 15:58:06 följande:
    Ska du baka själv ?
    Ja, det var tänkt att jag skulle baka dem själv men inser nog att jag inte har tiden riktigt, ska ju ändå ha drygt 100 st. Men nu har jag valt att leja ut det, så slipper jag fundera mer på det.
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 16:01:49 följande:
    Ska du baka själv ?
    Ja, det var tänkt att jag skulle baka dem själv men inser nog att jag inte har tiden riktigt, ska ju ändå ha drygt 100 st. Men nu har jag valt att leja ut det, så slipper jag fundera mer på det.
    Smart, jag vill också baka såna själv med det kanske är lite svårt... Funderar på att ha på natten, eller ska man bjuda på mat ? svårt val !
  • Aylas

Phu, Här är man i skolen en halvdag och har 10 sidor att läsa igen...

Verkar som Bellorna var stressade imorse. Traskade upp 05.30 för att hinna ha 30 min till chatten och det enda svaret jag fick var att bilderna skulle komma den här veckan. Det sa hon ju förra och förrförra också
    Leveransen står till slutet av april...

• Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-30 16:01:49 följande:
    Ska du baka själv ?
    Det gör du helt klart rätt i!
  • Aylas
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 16:02:57 följande:
    Smart, jag vill också baka såna själv med det kanske är lite svårt... Funderar på att ha på natten, eller ska man bjuda på mat ? svårt val !
    Står valet mellan macarons och nattamat?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 16:02:57 följande:
    Macarons skulle jag inte bjuda på som "nattmat", kanske snarare efter vigseln precis utanför kyrkan i sådana fall....
    Det är egentligen inte svårt att göra dem, krävs lite precision och tålamod bara. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden