• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aylas
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 21:08:13 följande:
    MEN du kan köpa dem billigt från kinaSkrattande
    Tur att man kan det Och kul att ha flera fina klänningar att ha på bröllopsresan.
    Rätt kul - jag hade aldrig vågat beställa om det inte vore för den här tråden

Sörön; Jag beställde genom att skicka bilder på mailen och därefter återkom de med pris och en länk så att jag kunde betala. Kanske kan det funka...
  • Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-03-30 21:37:52 följande:
    Tur att man kan det Och kul att ha flera fina klänningar att ha på bröllopsresan.
    Rätt kul - jag hade aldrig vågat beställa om det inte vore för den här tråden

+
    Haha inte jag heller, hade ju redan min klänning men ja började läsa här o nu är det kört!! :)
  • tigerlily
    Skumboll skrev 2011-03-30 20:42:30 följande:
    Hörru du, nu är det INTE jag som är skyldig. Jag har inte köpt mig någon kort-dagen-efter-klänning!
    Jag syftade kanske inte exakt på just en dagen-efter klänning, utan mer den hejdlösa kinaklännings-shoppingen överlag som bedrivs här inne. Väldigt smittsamt. Inte alls bra för en lättledd klänningsälskare som mig...
  • tigerlily
    Aylas skrev 2011-03-30 21:02:21 följande:
    Dagen-efterklänning har jag inte ens tänkt på, då kanske man ska ha en kvällen innan oxå
    Klart man ska ha!!! Vilken bra idé!
  • tigerlily
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 21:04:23 följande:
    Klart man ska ha, hmm kvällen innan ja beror på vad man ska göra jag kanske ska ha en  ska ju ha lite middag ingen dum idé !!!Cool
    You go for it, girl! He he...
  • Skumboll
    tigerlily skrev 2011-03-30 22:05:47 följande:
    Jag syftade kanske inte exakt på just en dagen-efter klänning, utan mer den hejdlösa kinaklännings-shoppingen överlag som bedrivs här inne. Väldigt smittsamt. Inte alls bra för en lättledd klänningsälskare som mig...
    Tusan också, jag som trodde att jag skulle komma undan den här gången....
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 21:20:44 följande:
    Nej det såg jag inte. Hmm det är ju en idé men jag gillar ju själva iden om fina askar o så.. :)
    Jag förstår.... men tänk att macaronerna är så fina i sig och det är ju väldigt dumt att gömma dem i fina askar. Jag har ju helt genomskinliga, inte alls vackert, men så blir det för att de ska synas ordentligt!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 08:39:11 följande:
    Jag förstår.... men tänk att macaronerna är så fina i sig och det är ju väldigt dumt att gömma dem i fina askar. Jag har ju helt genomskinliga, inte alls vackert, men så blir det för att de ska synas ordentligt!
    Ja det är sant, men oj vad svårt det blev nu då. Vart beställde du dina ?
  • Skumboll
    Sörön10 skrev 2011-03-30 23:34:25 följande:
    Varje gång jag försöker gå in på millys sida kommer det en popup! Det gör det hela lite läskigt att beställa... Någon mer som får upp en sån? 

"company not found..." 
    Hm, det fick jag också nu..... men den rutan fick jag inte upp igår!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden