• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Minuz

Är det någon här som har tagit sina favoritdelar från olika klänningar och låtit sy upp en klänning? Vart har ni vänt er? Kostar det mycket mer än om man tar en färdig?
    Vill veta allt!!!!!!!!! Hittar nämnligen inte drömklänningen men har 4-5 klänningar som varje har något jag vill ha.

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 08:39:59 följande:
    Ja det är sant, men oj vad svårt det blev nu då. Vart beställde du dina ?
    www.lingsmoment.com/product.php

Jag beställde ju lite andra grejer också så det blev inte speciellt dyrt. 
  • Skumboll
    Minuz skrev 2011-03-31 09:41:45 följande:
    Är det någon här som har tagit sina favoritdelar från olika klänningar och låtit sy upp en klänning? Vart har ni vänt er? Kostar det mycket mer än om man tar en färdig?
    Vill veta allt!!!!!!!!! Hittar nämnligen inte drömklänningen men har 4-5 klänningar som varje har något jag vill ha.
    Ja, jag har klippt och klistrat ihop en klänning, beställde från; 
    www.millybridal.com

Inte dyrare att göra så än att beställa en färdig klänning hos dem. 
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 10:07:24 följande:
    Men du, är priset för flera ? Fattade jag rätt då?
    Ja, 17,50 USD för 100 st boxar. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 10:08:00 följande:
    Ja, 17,50 USD för 100 st boxar. 
    Men det låter ju för bra för att vara sant, tänkte att jag måste ha missat ngt !!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 10:07:24 följande:
    Men du, är priset för flera ? Fattade jag rätt då?
    Satte ihop en låda på prov....

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 10:08:41 följande:
    Men det låter ju för bra för att vara sant, tänkte att jag måste ha missat ngt !!
    Haha, nejdå det är så billigt. Men företaget ligger i hong kong men de har svarat snabbt på mail och varit tillmötesgående så det var inga problem alls. Man får lägga på lite för frakten, jag tog vanlig snigelpost och det skickades från hong kong den 11 mars och jag kunde hämta det på posten igår!
  • 1700tal

Nu har jag fått svar om min klänning som skulle varit färdig i förrgår... Den är färdig 20 april! I ordersystemet kalkyleras leveranstid på alla klänningar som från deras eget sortiment, trots att det är 30 dagar längre på specialdesign. Mina estimerade datum är alltså allihopa fel... Skrikandes De ber så mkt om ursäkt men med en underförstådd ton att jag kan ju räkna själv. Och det hade jag ju kunnat gjort!

Inte för att jag har bråttom men... Ja, ni vet ju hur kul det är att vänta och vänta och vänta...

Minuz skrev 2011-03-31 09:41:45 följande:
    Japp, har gjort så på samtliga beställde alternativ och det brukar inte kosta nåt extra.

Jag har satt ihop en viss axel med en annan överdel och en annan kjol, tagit bort vissa detaljer, lagt till andra... Höjt/sänkt midjelinjen, ändrat släpet, ändrat materialet. Utöver det har jag ritat på bilderna och förklarat ändringar och önskningar... Allt går att göra!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden