• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-31 12:30:43 följande:
    Ja, jag försökte ju speeda på den rosa (som inte är rosa) men den är ju långt ifrån klar... Dessutom har jag ingen större förhoppning för den. Men GUD, tänk om inte den heller stämmer. Jag beställde den ju ungefär samtidigt och med samma mått (i tanken iaf, men la ju ordrarna separat). Måste gå in och kolla bums!!
    Ja kolla! Men nej den rosa drömmen blir aldrig fel det har jag väldigt svårt att tro
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 12:29:53 följande:
    men hoppsan sa det var dyrt! vart beställde du de ifrån? Men de är iof rätt dyra överallt tror jag. Men nej du får inte lägga ut så mkt pengar på kakor!!!

O jag stryker samtidigt så lite duktig e jag :)
    De är inte beställda ännu men har haft kontakt med www.holysweet.se
    Känns ju lite onödigt dyrt... vet inte hur jag ska göra nu. Kanske något enklare godis i sådana fall?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 12:32:59 följande:
    De är inte beställda ännu men har haft kontakt med www.holysweet.se
    Känns ju lite onödigt dyrt... vet inte hur jag ska göra nu. Kanske något enklare godis i sådana fall?
    Ja för det lär ju inte gå o hitta ngt ställe som är väldigt mkt billigare.. HMm hmm hmm

Men annan godis som är fin, praliner?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 12:22:36 följande:
    Jisses amalia vad dyrt det blev med macaroner alltså! 20 kr styck, om jag sedan ville ha dem i guld och förpackade i våra boxar så tillkom 10 kr/box. Dvs kalaset skulle gå på 2750 kr. What to do? Så mycket tror jag inte att gästerna uppskattar de goda macaronerna....
    Men jag är ju helt jäkla kokko! Obestämd

Det här har jag angett på sidenklänningen (byst, midja, höft):

37-27-37 inches

Och den rosa (ivory) volangdrömmen:

35-27-41 inches

Nåja, höftmåttet var ju vältilltaget på den rosa (som inte är rosa) åtminstone...
    Skumboll skrev 2011-03-31 12:20:46 följande:
    Åh nej! Fy tusan vilken mardröm! Tur att du upptäckte det ändå så att du inte fått en chock när den kommit hem!
    Hoppas sömmerskorna kan trolla lite och att den passar tillslut!
    Ja, jag hoppas ju att de kan trolla fram iaf 3-4 cm ur sömsmånen! Men den är ju ganska tajt över höften...
    Jisses amalia vad dyrt det blev med macaroner alltså! 20 kr styck, om jag sedan ville ha dem i guld och förpackade i våra boxar så tillkom 10 kr/box. Dvs kalaset skulle gå på 2750 kr. What to do? Så mycket tror jag inte att gästerna uppskattar de goda macaronerna....
    Oj, det var mkt. Hur ser såna macaroons ut här i Sverige? Vi sålde den i delikatessbutiken jag jobbade i i Skottland med har en känsla att det inte är samma sak här...
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 12:39:42 följande:
    Ja för det lär ju inte gå o hitta ngt ställe som är väldigt mkt billigare.. HMm hmm hmm

Men annan godis som är fin, praliner?
    Nej, de flesta ligger på 20 kr/st. Men bara för att jag vill ha guld så blir det ju dyrare.... bläääää

Jag tror ju inte att gästerna uppskattar det så mycket att det är värt det. Stora guldhjärtan kanske? Med tanke på alla barn som kommer så ska det ju vara något för dem också.  
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 12:43:30 följande:
    Nej, de flesta ligger på 20 kr/st. Men bara för att jag vill ha guld så blir det ju dyrare.... bläääää

Jag tror ju inte att gästerna uppskattar det så mycket att det är värt det. Stora guldhjärtan kanske? Med tanke på alla barn som kommer så ska det ju vara något för dem också.  
    ja det är ju inte så dumt, det borde gå att hitta lite billigare? Eller såna där chokladstenar som är guldfärgade. (alltså ser ut som stenar men det är choklad) Det är fint
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 12:43:11 följande:
    Men jag är ju helt jäkla kokko! Obestämd

Det här har jag angett på sidenklänningen (byst, midja, höft):

37-27-37 inches

Och den rosa (ivory) volangdrömmen:

35-27-41 inches

Nåja, höftmåttet var ju vältilltaget på den rosa (som inte är rosa) åtminstone...
    Skumboll skrev 2011-03-31 12:20:46 följande:
    Åh nej! Fy tusan vilken mardröm! Tur att du upptäckte det ändå så att du inte fått en chock när den kommit hem!
    Hoppas sömmerskorna kan trolla lite och att den passar tillslut!
    Ja, jag hoppas ju att de kan trolla fram iaf 3-4 cm ur sömsmånen! Men den är ju ganska tajt över höften...
    Oj, det var mkt. Hur ser såna macaroons ut här i Sverige? Vi sålde den i delikatessbutiken jag jobbade i i Skottland med har en känsla att det inte är samma sak här...
    Åh, hoppas det ordnar sig med måtten. Himla trist när och om den inte skulle passa!

Ja, det är lite väl mycket pengar.... har du förslag på något annat i guldfärg man kan ha i boxarna? 
    De macaroner jag menar ser ut såhär;
    holysweet.blogspot.com/2009/11/omacarons.html
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 12:46:22 följande:
    ja det är ju inte så dumt, det borde gå att hitta lite billigare? Eller såna där chokladstenar som är guldfärgade. (alltså ser ut som stenar men det är choklad) Det är fint
    Kollade på dessa;
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1073396&tagval=party_table_candy&menuIdx=4

De är ju lite större, behövs ju inte så satans många för att fylla en sådan box. Om jag räknar med 5 st/box så blir det typ 800 kr. 
  • 1700tal

Hm, googlade just macarons... Aldrig sett förr. Vad smakar de? Och vad är de gjorde av?

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 12:47:49 följande:
    Kollade på dessa;
    www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=s...

De är ju lite större, behövs ju inte så satans många för att fylla en sådan box. Om jag räknar med 5 st/box så blir det typ 800 kr. 
    Nej dom e fina, har tittat på den sidan själv. Men 800 känns väl bättre?

Åhh nu vill jag också ha boxar hade faktiskt tänkt o strunta i det tycker vi bjuder på så mkt ändå men det är så fint.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden