• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 14:11:21 följande:
    Beställde du sådana godisar i guld? 

Jag skickade en fråga till säljaren så får vi se... himla bra pris i vilket fall. 
    Jag mailade till calligraphen för att höra hur många sådana hjärtan man behövde för att fylla en box på 5x5x5 cm, och det behövdes sju tycken. Beställer jag 400 st från den brittiska säljaren på ebay så skulle det gå på 650 kr inkl frakt! Om de nu är lika stora vill säga...

Jag älskar att både baka och fota! Bakar alldeles för mycket, borde dra ner på sånt nu innan bröllopet!
    De jag visade igår var ljusgröna med pepparmintschoklad emellan, sjukt goda om jag får säga det själv.
    Det ser ju ut som om de vore i samma storlek men oj vad bilder kan lura.
    Jag tyckte dina macarons var lite åt det gula hållet därför trodde jag att de var de du tänkt dig.
    Denna datorn är ju ingen höjdare på färgåtergivning!
    Men otroligt vackra var dem iaf!

Jag beställde hjärtana som är i samma storlek som nonstop.
    En förpackning med rosa och en med ivory. Det var 1000 i varje förpackning och det borde ju räcka. Vi är bara 40 personer.
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 14:20:54 följande:
    Det ser ju ut som om de vore i samma storlek men oj vad bilder kan lura.
    Jag tyckte dina macarons var lite åt det gula hållet därför trodde jag att de var de du tänkt dig.
    Denna datorn är ju ingen höjdare på färgåtergivning!
    Men otroligt vackra var dem iaf!

Jag beställde hjärtana som är i samma storlek som nonstop.
    En förpackning med rosa och en med ivory. Det var 1000 i varje förpackning och det borde ju räcka. Vi är bara 40 personer.
    Jag tittade på de mindre hjärtana också, de fanns ju också i guld men tyckte även ivory var fina. 
    Ja, 2000 st bör väl räcka tycker man.... säg till när du får hem dem, hur det gick och så. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 14:01:43 följande:
    Låter lovande!
    Här är vit, ivory och light champagne av dina tyger. Urdålig bild men hoppas du kan se hur nyanserna är gentemot varann iaf.

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 14:26:19 följande:
    Här är vit, ivory och light champagne av dina tyger. Urdålig bild men hoppas du kan se hur nyanserna är gentemot varann iaf.
    Tack du underbara människa! Såg himla bra ut och nu är jag glad över att jag valde just ivory!
  • Skumboll

En fråga 1700tal; är elastic satin så elastiskt som man tror?

• Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 14:24:11 följande:
    Jag tittade på de mindre hjärtana också, de fanns ju också i guld men tyckte även ivory var fina. 
    Ja, 2000 st bör väl räcka tycker man.... säg till när du får hem dem, hur det gick och så. 
    Jag tyckte bara att de guld färgade små var sjukt dyra, att det kan skjilja så mycket i pris bara för att det är guld färg.

Japp jag skriver recension när de kommer =)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 13:33:37 följande:
    Tyllen var jag också nyfiken på 1700-tal! Hela min andra klänning kommer ju vara i tyll och jag är liiiite rädd att det ser och känns lite billigt. 
    Samma här! Ville ju se tyllen, det och de olika sidentygerna var ju det mest intressanta. Och organzan i polyester som jag ju är mkt skeptisk till... Men där kom bara sidenversionen.

Är lite rädd att tyllen blir plastig (det ÄR ju ren plast med små hål i!) och gillar inte när kläder blir statiska. Taftklänningen jag har hemma nu är fruktanvärt statisk (håret står åt alla håll när jag provar den! ) och dessutom är ju de systetiska materialen rätt sliskiga när det är riktigt varmt. Har man augbröllop så har man ju... Och då är siden underbart svalt! Men tyll är det enda tyget som inte finns i siden, bara plast... Obestämd
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 14:27:59 följande:
    Tack du underbara människa! Såg himla bra ut och nu är jag glad över att jag valde just ivory!
    Varsågod, så lite så! Ja, du kan vara glad at du valde ivory, klart snyggaste och klockrenaste nyansen på just de tygerna. Och elastiska satinet och chiffongen matcher dessutom varann, mer än man kan säga om vissa andra av tygerna!
    Skumboll skrev 2011-03-31 14:28:34 följande:
    Nej, knappt elastiskt alls. Det är mer stetchigt på skrådden, diagonalen och det är säkert bra till veckade överdelar som ju inte veckas med trådriktningen. Annars är det väldigt likt det vanliga satinet men tunnare och lite glansigare.

Chiffongen är ganska läskig, den klistrar sig mot huden - SÅ statiskt...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 14:42:05 följande:
    Varsågod, så lite så! Ja, du kan vara glad at du valde ivory, klart snyggaste och klockrenaste nyansen på just de tygerna. Och elastiska satinet och chiffongen matcher dessutom varann, mer än man kan säga om vissa andra av tygerna!
    Nej, knappt elastiskt alls. Det är mer stetchigt på skrådden, diagonalen och det är säkert bra till veckade överdelar som ju inte veckas med trådriktningen. Annars är det väldigt likt det vanliga satinet men tunnare och lite glansigare.

Chiffongen är ganska läskig, den klistrar sig mot huden - SÅ statiskt...
    Champagne såg nästan lite aprikosfärgad ut? Kanske bara är min skärm som lurar mig dock... 

Haha, vad lustigt, man tror ju att elastic satin ska vara riktigt elastiskt (jag tänker typ baddräktstyg, haha!)
    Hu vad jobbigt att chiffongen är så statisk - TUR att jag inte ska bära det närmast kroppen...
  • 1700tal
    1700tal skrev 2011-03-31 14:42:05 följande:
    Glömde ju fortsättningen. Jo, som sagt, strechigt på diagonalen (men det är ju alla tyger), lite strechigt på bredden (men man får dra rätt hårt i tyget för att det ska sträcka ut sig - inte som baddräktstyg eller så...) och helt stumt på längden.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden