• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 12:48:49 följande:
    Hm, googlade just macarons... Aldrig sett förr. Vad smakar de? Och vad är de gjorde av?
    Det är typ mandelmaräng med fyllning i (fyllningen kan man göra i vilka smaker som helst!). De är så fantastiska och bara smälter i munnen! 
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 12:49:44 följande:
    Nej dom e fina, har tittat på den sidan själv. Men 800 känns väl bättre?

Åhh nu vill jag också ha boxar hade faktiskt tänkt o strunta i det tycker vi bjuder på så mkt ändå men det är så fint.
    800 kr känns betydligt bättre!

Jag tycker det är en kul grej, om jag nu tar dessa guldhjärtan istället så har det kostat mig typ en tusenlapp totalt och det känns ju rätt överkomligt. 
  • Miceme

Dessa finns på my heart. "rutorna" kostar 5 kr styck och hjärtana 3 kr. Frakten är på 39 kr
    Rutorna finns med hjärtan på.
    Fast hjärtan kanske ligger snyggare i asken då de är genomskinliga?
    Synd på macaronerna, den färgen de hade tyckte jag passade så bra med bandet på asken.
  • 1700tal

Hahaha, nu har jag fått alla tygproverna (typ 25 st) från milly. Sambon kom just med dem.. Jag DÖR så underhållande!! Och VAD det skiljer på färgerna, det är ju inte klokt!

Men summa summarum, sidentaften är det ljuvligaste underbaraste, vackraste och lyxigaste tyg jag nånsin stådat! Är i paradiset nu, klänningen MÅSTE passa! Åh, vilken skillnad mot den vanliga taften... Och mkt finare färgnyans, den har "riktig" ivoryfärg. Oskyldig

• Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 13:13:59 följande:
    Dessa finns på my heart. "rutorna" kostar 5 kr styck och hjärtana 3 kr. Frakten är på 39 kr
    Rutorna finns med hjärtan på.
    Fast hjärtan kanske ligger snyggare i asken då de är genomskinliga?
    Synd på macaronerna, den färgen de hade tyckte jag passade så bra med bandet på asken.
    Hjärtana ska jag kika närmre på! De fyrkantiga gör sig nog inte så bra i de askar jag har. 

Macaronerna skulle vara i guld i sådana fall, eventuellt en rosa och en guld. 
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-31 13:14:45 följande:

Hahaha, nu har jag fått alla tygproverna (typ 25 st) från milly. Sambon kom just med dem.. Jag DÖR så underhållande!! Och VAD det skiljer på färgerna, det är ju inte klokt!

Men summa summarum, sidentaften är det ljuvligaste underbaraste, vackraste och lyxigaste tyg jag nånsin stådat! Är i paradiset nu, klänningen MÅSTE passa! Åh, vilken skillnad mot den vanliga taften... Och mkt finare färgnyans, den har "riktig" ivoryfärg. Oskyldig

Men åh vad roligt!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 13:14:45 följande:

Åh vad kul! Vilka typer av tyger har du fått prov på?
  • Sommarbrud

1700tal: Jag tog ju överdelen i satin i min klänning tror du det blir s fult, nu tog jag ju från landy men det borde ju vara lite samma? Ivory hur känns den :)

• 1700tal

Och silk satin (fast det har inte jag beställd nån klänning i), ojojoj vad underbart. Det prasslar SÅ ljuvligt, fast det är ett mjukt och följsamt tyg, som bara siden kan...

OM (men bara om...) jag skulle beställa den som malin24 beställt, då ska jag beställa den i silk satin...

Förresten skumboll, skulle du ha elastisk satin i din? Skulle det vara synligt? Det elastiska satinet ser riktigt bra ut, inte alls jag jag (och jag tror du) föreställt mig.

Sen har de naturligtvis inte skickat med varken vanlig organza, bara sidenorganza. Inte heller någon tyll, som jag beställt i både vit, ivory och light champagne för att se vilken som skulle passa bäst till sidenklänningen!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 13:28:27 följande:
    Och silk satin (fast det har inte jag beställd nån klänning i), ojojoj vad underbart. Det prasslar SÅ ljuvligt, fast det är ett mjukt och följsamt tyg, som bara siden kan...

OM (men bara om...) jag skulle beställa den som malin24 beställt, då ska jag beställa den i silk satin...

Förresten skumboll, skulle du ha elastisk satin i din? Skulle det vara synligt? Det elastiska satinet ser riktigt bra ut, inte alls jag jag (och jag tror du) föreställt mig.

Sen har de naturligtvis inte skickat med varken vanlig organza, bara sidenorganza. Inte heller någon tyll, som jag beställt i både vit, ivory och light champagne för att se vilken som skulle passa bäst till sidenklänningen!
    Jupp, det är elastic satin i min.... men det bör nog inte synas, kanske lite under spetsen i sådana fall! Låter bra att det inte var så bedrövligt, hade föreställt mig något jätteglansigt, tunt, hal-som-en-ål-tyg. 

Fick du några tygprover på chiffongen?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden