• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 14:45:32 följande:
    Champagne såg nästan lite aprikosfärgad ut? Kanske bara är min skärm som lurar mig dock... 

Haha, vad lustigt, man tror ju att elastic satin ska vara riktigt elastiskt (jag tänker typ baddräktstyg, haha!)
    Hu vad jobbigt att chiffongen är så statisk - TUR att jag inte ska bära det närmast kroppen...
    Haha, då tänkte vi samma sak. Skrev baddräktstyg samtidigt som du, hade inte sett din inlägg då! nej, lååångt ifrån baddräktstyg. Inte ens i närheten... So please don't worry!

Ja, light champagne i just elastic satin hör faktiskt till de mörkare av light champagnetygerna. Ivoryn däremot är väldigt fin och "lagom" ivory tycker jag.

Medan taft i ivory är mkt ljusare än den vanliga ivory och min sidentaft i ivory är avsevärt mörkare än vanlig ivory... Så är gå efter deras satin color chart är helt klart en risk om man inte ska ha ren polyestersatin...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 14:51:06 följande:
    Haha, då tänkte vi samma sak. Skrev baddräktstyg samtidigt som du, hade inte sett din inlägg då! nej, lååångt ifrån baddräktstyg. Inte ens i närheten... So please don't worry!

Ja, light champagne i just elastic satin hör faktiskt till de mörkare av light champagnetygerna. Ivoryn däremot är väldigt fin och "lagom" ivory tycker jag.

Medan taft i ivory är mkt ljusare än den vanliga ivory och min sidentaft i ivory är avsevärt mörkare än vanlig ivory... Så är gå efter deras satin color chart är helt klart en risk om man inte ska ha ren polyestersatin...
    Haha, så lustigt att vi tänkte på samma sak! Nä, då kan jag vara lugn som en filbunke! Bellorna har förvånat mig och skrivit "so please take it easy" på sistone....

Tyckte också ivory såg riktigt riktigt bra ut, även på en blekfis som mig. Hoppas bara att tyllen i ivory är lika fin! Och inte så himla plastig, känns ju lite riskabelt med tanke på att hela min klänning är i tyll.

Tokigt att de inte kan lägga ut färgkartor på fler tygsorter än polyestersatin, speciellt eftersom det verkar skilja mycket på färgerna! 
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 14:31:31 följande:
    Jag tyckte bara att de guld färgade små var sjukt dyra, att det kan skjilja så mycket i pris bara för att det är guld färg.

Japp jag skriver recension när de kommer =)
    Fick jättesnabbt svar från säljaren, hjärtana i folie var 3x3 cm. Undra om man ska våga beställa.... (haha, som om jag haft några problem att beställa grejer tidigare!)
  • 1700tal

Kolla in det här som exempel. Den vänstra tygbiten är det riktigt ljusa rosa brudtyget (som ivory fast åt rosa istället för åt gult) som heter nr 91 i color charten.

Men uuups, om ens beställda klänning råkar vara i taft, då får den färg som tygbit nr 2!! Ehum... Alla dessa fyra är alltså färg nr 91 men (från vänster) i satin, taft, elastic satin och chiffong..Förvånad

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 15:00:49 följande:
    Kolla in det här som exempel. Den vänstra tygbiten är det riktigt ljusa rosa brudtyget (som ivory fast åt rosa istället för åt gult) som heter nr 91 i color charten.

Men uuups, om ens beställda klänning råkar vara i taft, då får den färg som tygbit nr 2!! Ehum... Alla dessa fyra är alltså färg nr 91 men (från vänster) i satin, taft, elastic satin och chiffong..Förvånad
    Men de måste ju skämta?! HAHAHA, den rosa som i den andra tygbiten var ruskigt ful, tänk vilken chock man får om man får hem en klänning i den färgen!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 14:59:13 följande:
    Haha, så lustigt att vi tänkte på samma sak! Nä, då kan jag vara lugn som en filbunke! Bellorna har förvånat mig och skrivit "so please take it easy" på sistone....

Tyckte också ivory såg riktigt riktigt bra ut, även på en blekfis som mig. Hoppas bara att tyllen i ivory är lika fin! Och inte så himla plastig, känns ju lite riskabelt med tanke på att hela min klänning är i tyll.

Tokigt att de inte kan lägga ut färgkartor på fler tygsorter än polyestersatin, speciellt eftersom det verkar skilja mycket på färgerna! 
    Hade du provat klänningar i de olika nyanserna i butik förut? Vad hade du för hårfärg nu igen? Du har säkert skrivit det förut...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:02:25 följande:
    Men de måste ju skämta?! HAHAHA, den rosa som i den andra tygbiten var ruskigt ful, tänk vilken chock man får om man får hem en klänning i den färgen!
    Eller hur! Jag menar vadå livets största chock när ens "ivoryrosa" taftklänning dimper ner i brevlådan som en grisig uppenbarelse!! Jag som var frestad av att ha den ljusa 91 och ivory blandat, typ att det rosa tittat fram här och där i olika detaljer!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 15:04:08 följande:
    Hade du provat klänningar i de olika nyanserna i butik förut? Vad hade du för hårfärg nu igen? Du har säkert skrivit det förut...
    Jag har provat vit och ivory, tyvärr ingen i champagne. Jag är guldbrun i huvvet, kritvit rödlätt hy. Hua, inte lätt att hitta passande nyanser inte...
  • 1700tal

Och light champagne i vanlig taft (polyester, sidentygerna finns finns bara i vit och ivory) är riktigt riktigt orange/aprikosig á la 80-talets tärnklänningar! Fast det hade jag visserligen misstänkt redan innan. Milly har en hel del gräsliga taftklänningar i sortimentet i vad jag anade var light champagne.. Satinklänningarna i light champagne däremot älskar jag! Inte klokt att det skiljer så!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 15:07:49 följande:
    Eller hur! Jag menar vadå livets största chock när ens "ivoryrosa" taftklänning dimper ner i brevlådan som en grisig uppenbarelse!! Jag som var frestad av att ha den ljusa 91 och ivory blandat, typ att det rosa tittat fram här och där i olika detaljer!
    Jag hade börjat störtbölat!
    Den ljusljusrosa var dock jättefin, lagom rosa för en brudklänning.... 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden