• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:27:47 följande:
    Nej jag ska försöka vara positiv men hon nämde ord som"bred, maräng, tjock" så ni förstår att jag inte blev hel peppad....
    Men det var det värsta! Vad är det för kompis? Visste hon att du redan har beställt den? I så fall tycker jag det är rätt taskigt att klanka ner på det val du redan gjort.

Dessutom har hon fel! Stora kjolar gör inte att man ser bred och tjock ut. Vet hon ingenting om modeillusioner?!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-31 15:30:22 följande:
    Men det var det värsta! Vad är det för kompis? Visste hon att du redan har beställt den? I så fall tycker jag det är rätt taskigt att klanka ner på det val du redan gjort.

Dessutom har hon fel! Stora kjolar gör inte att man ser bred och tjock ut. Vet hon ingenting om modeillusioner?!
    Nej det är inte samma kompis :/ Hon hade provat en massa o såg bred ut i de och hon är mindre än mig AHHHHH
  • 1700tal

Dessutom har du ju faktiskt valmöjligheten att styra kjolens bredd med ringarna på underkjolen. Jag provade ju en underbar tyllskapelse inte helt olik din nyligen och den var ju som 5 olika klänningar beroende på vidden och framförallt formen på kjolen!

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-31 15:32:29 följande:
    Dessutom har du ju faktiskt valmöjligheten att styra kjolens bredd med ringarna på underkjolen. Jag provade ju en underbar tyllskapelse inte helt olik din nyligen och den var ju som 5 olika klänningar beroende på vidden och framförallt formen på kjolen!
    Hoppas att du har rätt, blev riktigt nere nu. Är nere i en svacka totalt denna vecka känns det som :( Buuuu
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 15:25:51 följande:
    Just det, positiva tankar! Och den kan inte inte passa... Och sensationell är den - det enda folk kommer minnas är "wow"! Du kommer vara skitsnygg!

Mmm, tycker faktiskt det är konstigt. Tycker champagnenyanserna är riktigt lyxiga i siden.. Förstår inte problemet faktiskt... Men men, sidentaften i ivory är faktiskt så mörk att den är väldigt lik light champagne. Men gräddig och krämig i färgen, ååhh... Inte ett dugg aprikosig eller beige... Är lite såld på sidentygerna som ni märker!
    Lite såld.... ? :-P Beställ en till nu!
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:32:11 följande:
    Nej det är inte samma kompis :/ Hon hade provat en massa o såg bred ut i de och hon är mindre än mig AHHHHH
    Om hon är liten i sig själv förstår jag att hon ser bred och marängig ut - hon försvinner ju antagligen helt i sådana klänningar! Jag tycker inte att du ska lyssna så mycket på dina vänner, följ hjärtat! 
  • 1700tal
    Jo, men det är ju inte alltid hennes egen självuppfattning är helt korrekt heller kanske?

Men du har ju två drastiska valmöjligheter. Den ena, mindre underkjol. Den andra att ta bort det svarta bandet, då ser man ju mkt smalare ut. Men det vore ju synd eftersom det är halva grejen. Det ordnar sig! Du ÄR ju faktiskt inte bred, stor eller tjock!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:35:20 följande:
    Lite såld.... ? :-P Beställ en till nu!
    Om hon är liten i sig själv förstår jag att hon ser bred och marängig ut - hon försvinner ju antagligen helt i sådana klänningar! Jag tycker inte att du ska lyssna så mycket på dina vänner, följ hjärtat! 
    Ni är snälla ni :) Ja vi får väl se annars får jag väl beställa en lilly klänning tror man kan få dem rätt snabbt Gråter
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:36:26 följande:
    Ni är snälla ni :) Ja vi får väl se annars får jag väl beställa en lilly klänning tror man kan få dem rätt snabbt Gråter
    Deppa inte ihop nu för att dina vänner kommer med "goda råd"! Du har förälskat dig i denna klänning och bara det gör att du kommer bära upp den alldeles fantastiskt. Tänk på att dina vänner kanske inte har samma stil som dig heller.
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:34:11 följande:
    Hoppas att du har rätt, blev riktigt nere nu. Är nere i en svacka totalt denna vecka känns det som :( Buuuu
    Nej men lilla vän... Har har ju sett bild på dig i din lillyklänning och sen dess har du tränat som en tok. Du kommer vara SÅ fin vilket klänning du än väljer, det är jag HELT säker på!

Häng upp några färgglada gardiner nu och köp lite blommor och ställ på borden så ska du se att fisken snart piggnar till.
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:38:07 följande:
    Deppa inte ihop nu för att dina vänner kommer med "goda råd"! Du har förälskat dig i denna klänning och bara det gör att du kommer bära upp den alldeles fantastiskt. Tänk på att dina vänner kanske inte har samma stil som dig heller.
    Precis! Om alla hade samma stil och passade i samma sak skulle det ju bara finnas 1 brudklänning att välja mellan...
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:00:24 följande:
    Fick jättesnabbt svar från säljaren, hjärtana i folie var 3x3 cm. Undra om man ska våga beställa.... (haha, som om jag haft några problem att beställa grejer tidigare!)
    Det är nog en riktigt bra storlek! Det är inte läge att tveka!!! Skrattande
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden