• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jkbr
    1700tal skrev 2011-03-31 20:33:29 följande:
    Hur såg modellen ut? Har du bild? Om det inte är så mkt tyg i den kan det säkert vara prisvärt att ta den helt i siden om du anser dig har råd. Ja, jag har sett lillys klänningar. Tycker millys är minst motsvarande i kvalité eller bättre. Flera av lillys satinklänningar har tunnare satin än millys standard bridal satin har jag märkt. Många av lillys klänningar av dock fina de oxå, särskilt de som kostar snäppet mer/har mer tyg. Fråga på du!
    S2011 skrev 2011-03-31 20:12:12 följande:
    JaSkrattande

Den är verkligen superfin, och gör sig förstås bättre irl än på bild..
    Är positivt överraskad över känslan, var lite rädd att den skulle kännas billig, tunn och plastig, men den är tung och följsam och känns precis som klänningarna i 7 tkr-klassen som jag provat i butikGlad
    Bara massor med tummar upp!
    Ska bli superkul att se den på dig sen. Å det snaraste helst! Så svårt att se formen på galge.

Och vad kul att kvalitén är så fin. Är det blå och beige i samma tjocklek som det vita/ivory eller jar de använt ett tunnare satin?

• jkbr

glömde skriva också:) tänkte mig en modell som den ovan fast i chifon som den här

• S2011
    1700tal skrev 2011-03-31 20:33:29 följande:
    Hur såg modellen ut? Har du bild? Om det inte är så mkt tyg i den kan det säkert vara prisvärt att ta den helt i siden om du anser dig har råd. Ja, jag har sett lillys klänningar. Tycker millys är minst motsvarande i kvalité eller bättre. Flera av lillys satinklänningar har tunnare satin än millys standard bridal satin har jag märkt. Många av lillys klänningar av dock fina de oxå, särskilt de som kostar snäppet mer/har mer tyg. Fråga på du!
    S2011 skrev 2011-03-31 20:12:12 följande:
    JaSkrattande

Den är verkligen superfin, och gör sig förstås bättre irl än på bild..
    Är positivt överraskad över känslan, var lite rädd att den skulle kännas billig, tunn och plastig, men den är tung och följsam och känns precis som klänningarna i 7 tkr-klassen som jag provat i butikGlad
    Bara massor med tummar upp!
    Ska bli superkul att se den på dig sen. Å det snaraste helst! Så svårt att se formen på galge.

Och vad kul att kvalitén är så fin. Är det blå och beige i samma tjocklek som det vita/ivory eller jar de använt ett tunnare satin?
    samma tjocklek (samma tyg) i alla färgerna
  • Ocean Bride

GUDARS vad ni babblar på! Men underhållande att läsa istället för pluggande Skrattande
    Kommer inte ihåg allt jag tänkte kommentera, men jag gör ett försök..
    Följer er så gott jag kan in mellan plugget.. Är aktiv på avstånd Cool

S2011: fin klänning! Längtar till bild med dig i!!

1700-tal; hoppas verkligen det löser sig med dina mått! Tråkigt med eventuell svältkur

Skumboll; bra beslut med chokladen även om jag förstår varför du helst vill ha macroner, men jag håller med, lite väl dyrt!

Sommarbrud; tråkigt att dina kompisar säger som de gör. Din klänning är verkligen fantastisk, hoppas verkligen att du kommer använda den så att de får se hur vacker den är! Du kommer stråla! Solig

Micem; älskar dotterns kommentar!!

Måste berätta, var på blomsteraffären idag. I brist på annat att inreda så ska balkongen bli fin!! Inköp av liten soffa, blommor, kryddor mm planeras för inköp! Trotsar det som är kvar av vintern, som övergåttt i regn och SKA nu ha vår! Cool

• Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-03-31 21:43:48 följande:

Måste berätta, var på blomsteraffären idag. I brist på annat att inreda så ska balkongen bli fin!! Inköp av liten soffa, blommor, kryddor mm planeras för inköp! Trotsar det som är kvar av vintern, som övergåttt i regn och SKA nu ha vår! Cool

Ja men våren är här nu håller med!! Jag var också och handlade blommor idag :) Om två veckor ska jag fixa massor, såg att det börjar komma upp lite som jag planterade förra året Skrattande (såg även att vissa träd dött)
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 21:46:51 följande:
    Ja men våren är här nu håller med!! Jag var också och handlade blommor idag :) Om två veckor ska jag fixa massor, såg att det börjar komma upp lite som jag planterade förra året Skrattande (såg även att vissa träd dött)
    Helt underbar årstid!
    Var det du som ville ha ranunkel i buketten? Stod och höll i dem idag, bara älskar dem!
    Eftersom vi ska gifta oss på vintern har jag tur som kan ha dem i buketten!
    Tänkte också vänta ca två veckor till, så kanske vädret stabiliserat sig lite.. Skrattande
  • Miceme
    Ocean Bride skrev 2011-03-31 21:43:48 följande:

Micem; älskar dotterns kommentar!!

Ja så härligt att se på saken åt det hållet!

Gud vad härligt att komma igång med plantering, det är själavård det!! Glad
  • Darling Daisy

Godkväll!
    Ni är verkligen sanslösa tjejer! Här har jag varit borta EN dag och har 20 sidor att läsa ikapp...
    Kommer inte ihåg allt jag skulle kommentera, men kör på:

Snygga boxar, Skumboll, de kommer bli jättesnygga m guldhjärtan inuti!! Bra val!

Kul att få se tygen i olika färger, 1700tal. Inte utan att man blir lite orolig för viken färg ens klänning kommer att ha när den väl dyker upp!

S2011: klänningen ser riktigt fin ut!! Vad roligt att höra att den också känns fin!!! Hoppas du blir nöjd med passformen också.

Idag har jag o min mor varit en tur till Gekås i Ullared!  
    Vi hittade en hel del bra prylar till bröllopet. Min favorit var nog pralinerna/tyfflarna jag hittade (och redan har provsmakat!).
    12 snygga tryfflar för 23 spänn! Det är lite skillnad mot de 8-10 kronor/st de brukar gå på här i närheten och de var precis lika goda som de dyrare!!! *slurp*

• Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-03-31 21:51:08 följande:
    Helt underbar årstid!
    Var det du som ville ha ranunkel i buketten? Stod och höll i dem idag, bara älskar dem!
    Eftersom vi ska gifta oss på vintern har jag tur som kan ha dem i buketten!
    Tänkte också vänta ca två veckor till, så kanske vädret stabiliserat sig lite.. Skrattande
    Men jag ville ha ranunkel men det fanns ju inte, ville ha anemoner men det finns ju inte så ja det blir väl gräs eller ngt :( Nej men hon hade en annan vit blomma med svart i som är mitt nya tema.  Men jag ska säga till alla mina vänner som ska gifta sig att gifta sig på vintern när det finns så mkt fina blommor ::) Lycko dig!!!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden