• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • tigerlily
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 09:45:42 följande:
    Jag gillar i alla fall att diskutera kakor - det är ju enda sättet jag får umgås med kakor över huvud taget nu!!
    (japp, jag drog av en del cm på mina klänningsmått och är nervös för det nu!!!)
    Ha ha ha! Jag håller helt med, jag umgås inte heller med några kakor just nu, de är ju som iglar! Klamrar sig fast vid höfterna och vägrar att ge sig av! Ett sånt jädra sätt, alltså!

Dessutom finns ju alltid den här tråden om man vill ha rena fakta:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Ett socialt forum måste ha lov att vara just socialt. Det är ju användarna som ger det liv...
  • Skumboll

Junibruden: nej nej nej, klart du ska hänga med oss här! vi är ganska bra på att lugna varandra också! inte för att jag kan lugna dig alls nu, tyvärr är det nog bara 1700 tal som sitter med svar på din fråga.... 

• Darling Daisy
    Junibruden skrev 2011-04-01 09:51:40 följande:
    Hej, fick du också hem provbitar på satin 32 och motsvarigheten i taft (var det månne taft nr 64??)?

Efter alla dina skrivelser om sidentaft och riktigt taft blev jag så überorolig för att min klänning kommer att vara helt fel... den blir ju i taft och jag borde säkert ha bett om att få den i sidentaft.
    Tänk om det blir helt fel nu!!
    Nej nej nej nej!! borde sluta läsa den här tråden tills jag fått hem min klänning (som borde vara färdig inom två veckor), för ni gör mej bara nervösare och oroligare Tungan ute
    Jag har också beställt i vanlig taft och är nu helt uppskrämd!
    Åja, om jag hade beställt i butik så hade det i alla fall varit samma material, sidentaft skulle ha varit för dyrt i Sverige är jag ganska så säker på.
    Nu har jag ju inte kollat vad det skulle kosta att få just min klänning i sidentaft, men eftersom jag är så osäker på hur den kommer att bli så kör jag på konstmaterial.
  • Sommarbrud

Junibruden: Vi är ju väldigt bra på att lugna varandra, se på mig jag har beställt en klänning som är super stor så jag kommer knappt kunna sitta. men alla i denna tråd skriver att det kommer bli sååå bra så ja vad ska man göra ? Det är väl bara tro på alla i denna fantastiska tråd! SÅ häng här så kommer du bli övertygad om att du har gjort rätt :)

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 10:00:27 följande:
    Junibruden: Vi är ju väldigt bra på att lugna varandra, se på mig jag har beställt en klänning som är super stor så jag kommer knappt kunna sitta. men alla i denna tråd skriver att det kommer bli sååå bra så ja vad ska man göra ? Det är väl bara tro på alla i denna fantastiska tråd! SÅ häng här så kommer du bli övertygad om att du har gjort rätt :)
    Det tycker jag ska bli så spännande, alltså - hur sitter man med en sån cool underkjol med ringar? Ska man se till att man har extra tunga bord så att de inte lyfts av kjolen eller?

Kan nästan se framför mig hur hela honörsbordet tippar när vi sätter oss med våra fantastiska kjolar/underkjolar som vippar upp och kastar omkull borden!!
  • Junibruden

Tack tack tiller alla för de tröstande orden!!

Klart jag stannar kvar här; är ju nästan beroende av den här tråden Flört och älskar alla diskussioner om kakor, choklad etc. Vi planerar ju ändå alla (nästan alla iaf) bröllop för tillfället och funderar säkert en hel del över samma frågor...

DD: hurdan klänning beställde du, varifrån och när ska den vara klar?

Angående materialvalet så rekommenderade 1700-tal mej taft, och hon är ju vår tygexpert så klänningen blir nog perfekt i taft!!

vill ju bara ha den hem nu nu nu!!

Ni är alla så underbara, tack för att ni finns!

• Junibruden
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 10:10:59 följande:
    Det tycker jag ska bli så spännande, alltså - hur sitter man med en sån cool underkjol med ringar? Ska man se till att man har extra tunga bord så att de inte lyfts av kjolen eller?

Kan nästan se framför mig hur hela honörsbordet tippar när vi sätter oss med våra fantastiska kjolar/underkjolar som vippar upp och kastar omkull borden!!
    Oj oj, eller så står ni under hela middagen ?? Tungan ute

Era klänningar kommer att vara underbara!! Nog måste ju underkjolarna vara planerade så att man kan sitta med dem utan att kjolen täcker ansiktet eler lyfter bord...
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 10:10:59 följande:

Haha, jag har funderat på samma sak.... förstår inte riktigt hur det går tiill!
  • Skumboll

Eller så får bruden sitta på en liten pall utan ryggstöd...

• Sommarbrud

Men det har jag inte ens tänkt på, klart man kan sitta med en underkjol.,. Tur att jag beställt tre st så jag kan välja vilken jag vill ha... Skrattande

jag vill klappa mig själv på axeln jag o lille W städar samtidigt som vi skriver på datorn nästan klara med ett rum !

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden