• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Beautiful Disaster
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 11:37:05 följande:
    Vad fin! vilka fina axelband!! ja jag var ju inte så mkt till hjälp just om företagetSkäms
    Haha nej inte direkt mycket till hjälp, men jag verkligen älskar klänningen!
    Vågar man chansa kanske?! 
  • 1700tal
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-01 11:35:11 följande:
    Jo har också läst blandade omdömen.. Såhär ser den ut:

Tjusig klänning!
    Junibruden skrev 2011-04-01 11:37:50 följande:
    presic, en ivory klänning i taft med midjeband i färg 32.
    Då behöver du iaf inte oroa dig för ivoryn, det kommer blir superfint. Det är bara jag personligen som inte är förtjust i taften. Men när jag provade klänningar i butik hörde jag flera brudar som tyckte precis tvärtom och gillade taften bäst.

Men då är den stora frågan, är midjebandet i taft eller satin? Är rädd för att de nog skiljer markant i färg.. Men jag har bara 91:an hemma i samtliga tyger i tron att alla skulle funka till brudklänningar men så var inte fallet. Såg du bilden jag la in på det?
  • Skumboll
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-01 11:35:11 följande:
    Jo har också läst blandade omdömen.. Såhär ser den ut:
    Jättetfin klänning! 
  • Sommarbrud
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-01 11:42:37 följande:
    Haha nej inte direkt mycket till hjälp, men jag verkligen älskar klänningen!
    Vågar man chansa kanske?! 
    ja vad kostar den, men har du tid o beställa ngn annan ? du kan ju annars använda ett annat företag o beställa ifrån
  • 1700tal
    Junibruden skrev 2011-04-01 11:39:45 följande:

nej nej nej 1700-tal, allt kommer inte att vara ditt fel. för vi är väl alla övertygade om att våra klänningar blir underbara och då har vi ju 1700-tal att tack för all hjälp och god råd Skrattande

Mmm, vi får väl se vad du säger när ditt ljusrosa midjeband är nånstans mellan gräll orange med en touch av grisskärt... Men å andra sidan får vi skylla lite på milly bridal oxå, de skickar ju bara satinprover och var gör de för nytta när du beställer en taftklänning...  
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 11:46:33 följande:
    Mmm, vi får väl se vad du säger när ditt ljusrosa midjeband är nånstans mellan gräll orange med en touch av grisskärt... Men å andra sidan får vi skylla lite på milly bridal oxå, de skickar ju bara satinprover och var gör de för nytta när du beställer en taftklänning...  
    Vad var 32;an för färg...? Var det den grisrosa du visade igår? 
  • Junibruden
    1700tal skrev 2011-04-01 11:43:23 följande:
    Tjusig klänning!
    Junibruden skrev 2011-04-01 11:37:50 följande:
    presic, en ivory klänning i taft med midjeband i färg 32.
    Då behöver du iaf inte oroa dig för ivoryn, det kommer blir superfint. Det är bara jag personligen som inte är förtjust i taften. Men när jag provade klänningar i butik hörde jag flera brudar som tyckte precis tvärtom och gillade taften bäst.

Men då är den stora frågan, är midjebandet i taft eller satin? Är rädd för att de nog skiljer markant i färg.. Men jag har bara 91:an hemma i samtliga tyger i tron att alla skulle funka till brudklänningar men så var inte fallet. Såg du bilden jag la in på det?
    Tack för svaret... ja, jag såg bilden du lade in... bandet blir i taft, de var absolut av den åsikten att man inte kan ha ett satinband till en taftklänning. och eftersom jag valt färgen på basis av satinfärgkartan skulle det ju nu vara trevligt att se hur stor skillnad det är mellan samma rosa i satin och taft.
    men idag när jag hade bella på chatten och frågade över nyansskillnader påstod hon att deras taft har precis samma färg som satinet jag beställt.
    och om det nu ändå skulle helt fel så kan jag ju ta bort rosetten och alternativt sy en ny eller vara utan, så ska inte stressa och oroa mej mer över det.
  • Beautiful Disaster
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 11:44:26 följande:
    ja vad kostar den, men har du tid o beställa ngn annan ? du kan ju annars använda ett annat företag o beställa ifrån
    Den kostar ca 770 inkl. frakt
    Jo gifter mig i augusti så tid finns  
  • Sommarbrud
    GladBeautiful Disaster skrev 2011-04-01 11:50:03 följande:
    Den kostar ca 770 inkl. frakt
    Jo gifter mig i augusti så tid finns  
    men beställ Glad
  • 1700tal

Junibruden - kom just på! Det är ju ett löst band eller hur blev det? Då kan du ju be dem göra ett likadant band i satin (om det ursprungliga bandet nu var i taft?) och skicka med båda. Så har du 2 alternativ.

Det ÄR ju faktiskt jättekonstigt att det skiljer så enormt. Jag fattar att olika material tar färgbaden olika, det är ju inget konstigt men då måste de ju visa det för kunderna...

Har haft en flera timmar lång diskussion med milly bridal på chatten om färgproverna idag förresten. De är ju inte riktigt kloka och inte särskilt servicemindiga ibland. Vi blev riktigt osams.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden