• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 11:54:56 följande:
    Junibruden - kom just på! Det är ju ett löst band eller hur blev det? Då kan du ju be dem göra ett likadant band i satin (om det ursprungliga bandet nu var i taft?) och skicka med båda. Så har du 2 alternativ.

Det ÄR ju faktiskt jättekonstigt att det skiljer så enormt. Jag fattar att olika material tar färgbaden olika, det är ju inget konstigt men då måste de ju visa det för kunderna...

Har haft en flera timmar lång diskussion med milly bridal på chatten om färgproverna idag förresten. De är ju inte riktigt kloka och inte särskilt servicemindiga ibland. Vi blev riktigt osams.
    Haha, vad sa milly-tjejerna? Varför blev de putta?
  • 1700tal
    Junibruden skrev 2011-04-01 11:49:38 följande:
    Tack för svaret... ja, jag såg bilden du lade in... bandet blir i taft, de var absolut av den åsikten att man inte kan ha ett satinband till en taftklänning. och eftersom jag valt färgen på basis av satinfärgkartan skulle det ju nu vara trevligt att se hur stor skillnad det är mellan samma rosa i satin och taft.
    men idag när jag hade bella på chatten och frågade över nyansskillnader påstod hon att deras taft har precis samma färg som satinet jag beställt.
    och om det nu ändå skulle helt fel så kan jag ju ta bort rosetten och alternativt sy en ny eller vara utan, så ska inte stressa och oroa mej mer över det.
    Hann inte läsa detta innan jag skrev mer. Men då så, om de påstår att det är precis samma nyans, då är det ju säkert det. Och är det inte det, så kan du ju ta det med dem då. För nu har de ju sagt att det är samma.

Sorry om jag stressar dig, inte så menat! Skäms 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 11:49:14 följande:
    Vad var 32;an för färg...? Var det den grisrosa du visade igår? 
    Nej, 32 är traditionell bebisrosa/pastellrosa. 91 är ännu ljusare rosa. 32 ligger bland de rosa färgerna och 91 bland de ivory/vita/champagne. Den jag visade i går var 91 i olika tyger.
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-01 11:50:03 följande:
    Den kostar ca 770 inkl. frakt
    Jo gifter mig i augusti så tid finns  
    Men beställ! Det var ju ett fynd!
    Skumboll skrev 2011-04-01 11:56:06 följande:
    Jag påpekade att jag fått 20 av 36 prover. De hävdade att jag fått alla.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 12:02:08 följande:
    Nej, 32 är traditionell bebisrosa/pastellrosa. 91 är ännu ljusare rosa. 32 ligger bland de rosa färgerna och 91 bland de ivory/vita/champagne. Den jag visade i går var 91 i olika tyger.
    Skumboll skrev 2011-04-01 11:56:06 följande:
    Jag påpekade att jag fått 20 av 36 prover. De hävdade att jag fått alla.
    Ah, nu är jag med! 

Men gud, att de inte ens kan erkänna att de inte skickat alla. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 12:07:24 följande:
    Men gud, att de inte ens kan erkänna att de inte skickat alla. 
    Eller hur? Jag menar, varför ens ifrågasätta att kunden inte har fått proverna om den säger så. Man har ju liksom ingen anledning att hitta på. Och inte är det några stora pengar det handlar om. Men det visade sig att hon bara såg första meningen i min tygprovsorder (hon skickade en skärmdump till mig) och hänvisade mig därför till ett tidigare mail där jag frågade om man kunde få provor på ett antal tyger. Där var inte tyllen med. Så där var förklaringen till varför jag inte fick dem, hon hävdade bestämt att jag aldrig beställt det. Då skickade jag en skärmdump till henne på min order. Då "erbjöd" hon sig att skicka tyllproverna men per vanlig snigelpost (som sist tog 2 mån!). Då blev jag arg eftersom jag redan är fakturerad för 36 j*a prover OCH courierpost som är hutlöst dyrt. Frakten kostade mer än proverna!

Sen hade vi/hon/jag missuppfattat det har med sidenfärgerna och det kan förvisso vara bra att nämna här då jag sagt upprepade ggr att sidentygerna finns i vit och ivory. Så är INTE fallet - sidenet finns bara i en nyans per sidensort och den varierar MELLAN vit och ivory.

Då blev jag ännu argare och undrade varför de hade tagit betalt för massa sidenprover som de aldrig haft i lager??

Och då visade det sig att sidenproverna kostade dubbelt och därför blev slutsumman den samma...

Allt detta tog nästan 3 timmar att reda ut och involverade inbjudna chefer till chattrummet. Och jag står fortf utan tyll. Och organza. Det slutade med att vi båda bad om ursäkt till varann och lämnade chatten skitsura (=inga smilys). Ungefär som på lekis... Jeeeeze! Skrikandes

Så, nu fick jag skriva av mig lite. Sambon hetspluggar till tenta som är om 2 tim så jag går och ångar alldeles själv och biter ihop bäst jag kan...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 12:21:58 följande:
    Eller hur? Jag menar, varför ens ifrågasätta att kunden inte har fått proverna om den säger så. Man har ju liksom ingen anledning att hitta på. Och inte är det några stora pengar det handlar om. Men det visade sig att hon bara såg första meningen i min tygprovsorder (hon skickade en skärmdump till mig) och hänvisade mig därför till ett tidigare mail där jag frågade om man kunde få provor på ett antal tyger. Där var inte tyllen med. Så där var förklaringen till varför jag inte fick dem, hon hävdade bestämt att jag aldrig beställt det. Då skickade jag en skärmdump till henne på min order. Då "erbjöd" hon sig att skicka tyllproverna men per vanlig snigelpost (som sist tog 2 mån!). Då blev jag arg eftersom jag redan är fakturerad för 36 j*a prover OCH courierpost som är hutlöst dyrt. Frakten kostade mer än proverna!

Sen hade vi/hon/jag missuppfattat det har med sidenfärgerna och det kan förvisso vara bra att nämna här då jag sagt upprepade ggr att sidentygerna finns i vit och ivory. Så är INTE fallet - sidenet finns bara i en nyans per sidensort och den varierar MELLAN vit och ivory.

Då blev jag ännu argare och undrade varför de hade tagit betalt för massa sidenprover som de aldrig haft i lager??

Och då visade det sig att sidenproverna kostade dubbelt och därför blev slutsumman den samma...

Allt detta tog nästan 3 timmar att reda ut och involverade inbjudna chefer till chattrummet. Och jag står fortf utan tyll. Och organza. Det slutade med att vi båda bad om ursäkt till varann och lämnade chatten skitsura (=inga smilys). Ungefär som på lekis... Jeeeeze! Skrikandes

Så, nu fick jag skriva av mig lite. Sambon hetspluggar till tenta som är om 2 tim så jag går och ångar alldeles själv och biter ihop bäst jag kan...
    Usch vad tråkigt att det blir sådär, det ligger väl lite i deras natur också att inte erkänna att de har läst/uppfattat/agerat fel. 

Ni kom inte fram till något alls? Vad sa cheferna?
    De kan ju gott skicka resterande prover med express eftersom det var de som tabbade sig. Det är ju trots allt de som förlorar på det i slutändan när de tjafsar om smågrejer!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-04-01 12:21:58 följande:

Där ser ni!! Ytterligare ett bra användningsområde för denna tråden - terapi!
    (med tanke på diskussionen tidigare imorse om hur OT vi får vara)
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 12:40:56 följande:
    Där ser ni!! Ytterligare ett bra användningsområde för denna tråden - terapi!
    (med tanke på diskussionen tidigare imorse om hur OT vi får vara)
    Tuppen upp till dig DD! 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 12:41:27 följande:
    Tuppen upp till dig DD! 
    Tuppen Skrattande 
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 12:42:58 följande:
    Tuppen Skrattande 
    HAHAHAHA! Jag ska nog gå å lägga mig och sova eller nått.... 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden